האם האפיפיור יגיע לישראל להזניק את הג'ירו ד'איטליה?

האפיפיור פרנציסקוס הוזמן להזניק את מרוץ הג'ירו ד'איטליה שיצא לדרך בישראל במאי הקרוב. האם זה יקרה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האם האפיפיור פרנציסקוס, מנהיגה של הכנסייה הרומית-קתולית וראש מדינת קריית הוותיקן שברומא יזניק את הג'ירו ד'איטליה שיתקיים בישראל? הצעה שכזו הוגשה לו לפני מספר ימים וכזכור מנהיג הקתולים בעולם ביקר כבר בישראל לפני שלוש שנים. במפגש שהתקיים בוותיקן בין סילבן אדמס, נשיא הכבוד של ה"ביג סארט" ג'ירו ד'איטליה, לבין האפיפיור פרנציסקוס, הזמין אדמס את האפיפיור בשם אזרחי ישראל להגיע כאורח כבוד לחגיגות ה-70 שנה למדינה. ההזמנה כוללת בקשה שהכס הקדוש יזניק את מרוץ הג'ירו ד'איטליה שייצא לדרך כאן בארץ במאי 2018 בהשתתפותן של נבחרות מכל העולם, ולראשונה בהיסטוריה יתחיל בישראל ויסתיים ברומא ולא במילאנו.  אדמס העביר לאפיפיור גם איגרת מיוחדת מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו הקוראת לו לפרוס את חסותו ולתת תמיכתו למרוץ חשוב זה. אדמס אף הזמין את האפיפיור "לנטוש" את ה"פופ-מוביל" ולעבור ל"פופ-בייסקל" ולרכוב יחדיו בשיירה מיוחדת שיוביל ותזכה לאין ספור רוכבים שיסעו אחריה.

יזניק את הג'ירו בישראל? אדמס (משמאל) ופרנציסקוס 

באיגרת המיוחדת מראש הממשלה, נכתב כי הוא פונה לאפיפיור ומבקש את מעורבותו ותמיכתו במרוץ ובפרויקטים הנלווים לו, שיעמדו בסימן שלום, הידברות ודו-קיום בארץ ובעולם. "העובדה שהג׳ירו מתחיל בירושלים ומסתיים ברומא, נושאת עמה סמליות רבה המשתקפת במסמך ההיסטורי 'בין ירושלים לרומא' אשר עותק ממנו הוגש להוד קדושתך בחודש שעבר", כתב נתניהו  לאפיפיור, "אירוע זה אשר נתמך על ידי ממשלת איטליה, יהיה אחד מרגעי השיא של חגיגות ה-70 להקמתה של מדינת ישראל וחלק ממאמץ משותף להעמיק את הדיאלוג ולקדם את השלום". בנוסף, אדמס התייחס גם למפגש האחרון בין האפיפיור לבין נשיא המדינה ראובן ריבלין בו הזמין הנשיא את האפיפיור לבקר בישראל כאורח כבוד במסגרת חגיגות ה-70 למדינה.

סילבן אדמס שוחח עם האפיפיור ואמר בין היתר כי: "ישראל ובמיוחד בירתה ירושלים מהוות מרכז חשוב לשלוש הדתות – נצרות, איסלם ויהדות, ועלינו להדגים את יכולותינו לחיות ביחד בחלקת אדמה קטנה זו. המרוץ הקרוב בישראל הוא עדות נוספת לכוחו של הספורט להתעלות מעל הפוליטיקה והמחלוקות ולהתמקד ברוח הספורטיבית. יהודי, נוצרי, מוסלמי, ישראלי, ערבי ואיטלקי, כולם יתחרו יחדיו בג'ירו השלום. מי שיזכה במרוץ זה לא רלוונטי, כולנו נזכה מעצם קיומו של מפגן אחדות כזה. להיות ספורטאי משמעותו להתחרות בכבוד ותוך התחשבות במתחרים מולך, ללא קשר לתוצאה הסופית. בספורט עליך גם לדעת להפסיד בכבוד ולנהוג באדיבות כשמנצח, אם נדע להחיל ערכים אלה גם על תחומים אחרים, נחיה בעולם טוב יותר".

ה"ביג סטארט" ג'ירו ד'איטליה שיצא לדרך ב-4 במאי בישראל בהשתתפות למעלה מ-175 מהרוכבים הטובים בעולם, הוא אירוע לוגיסטי, אשר פרט להזדמנות לצפות ברוכבים הטובים בעולם מדוושים בעיר ירושלים הקדושה לשלוש הדתות, צפוי גם למשוך אלפי תיירים לישראל, ולספק הכנסות מרובות ותנופה כלכלית. זאת בנוסף לעשרות צוותי תקשורת בינלאומיים שיגיעו ארצה ומאות מיליוני צופים בכל רחבי העולם שיעקבו אחר שלושת ימי השידורים החיים מישראל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אסף הגיב:

    האם גברסלסי יגיע למרתון ירושלים? התשובה: לא
    האם אתלטים חיים יותר? התשובה: לא
    האם האפיפיור יגיע להזניק את הג'ירו ד'איטליה? התשובה: לא
    ובשבוע הבא: האם אוסיין בולט ישמש כפייסר באליפות ישראל הקרובה? תשובה: אתם יודעים

  • ףסא הגיב:

    האם אתה אידיוט: כן

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג