האלוף האולימפי במרוץ הכביש- אלכסנדר ווינוקורוב

אלכסנדר ווינוקורוב, קזחסטן, הוא האלוף האולימפי במרוץ אופני כביש. אכזבה לבריטים, נבחרת על לא הצליחה להניח את הזהב על צווארו של קאוונדיש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלכסנדר ווינוקורוב, קזחסטן, הוא האלוף האולימפי במרוץ אופני כביש. אכזבה לבריטים, נבחרת על לא הצליחה להניח את הזהב על צווארו של קאוונדיש

מאת:מערכת שוונג


כל שידורי הטלוויזיה הישראלית- כאן
כל כתבות לונדון 2012 – כאן


מרוץ הכביש, במשחקים האולימפיים בלונדון, היווה תקווה גדולה לבריטים. עם מנצח טור דה פראנס וסגנו, כפועלים של המאיץ הטוב בעולם, מארק קאוונדיש, הם קיוו ללא פחות ממדליית זהב. אבל תוכניות, יפות וטובות ככל שיהיו במצגת, לא תמיד אפשר ליישם על הכביש.

עם כחמישים ק"מ לסיום יצא פיליפ גילברט (בלגיה) להתקפה ופתח פער יפה מהדבוקה. הרבה ניסיונות גישור, מהדבוקה לגילברט, נוצרה קבוצת בריחה גדולה ואיכותית שכללה את פביאן קאנצ'לארה (שוויץ), בעל מדליית הכסף ממרוץ הכביש והזהב ממרוץ נגד השעון של המשחקים האולימפיים בבייג'ין ועימו עוד שני שוויצרים, שלושה ספרדים מתוכן אלחנדרו ולוורדה ולואיס לאון סאנצ'ז שרק לפני כשבועיים ניצחו קטעי טור דה פראנס, טיג'יי ואן גרדרן שניצח בקטגורית הרוכב הצעיר בטור, וינצ'נזו ניבאלי שסיים שלישי בטור סלוויאן שאבנל הצרפתי, יעקב פולגסן הדני, לארס בום ורוברט חיסנק ההולנדים, רומן קרויזיגר הצ'כי ועוד רשימה מכובדת של 32 רוכבים.

בתוך אותה קבוצה היה גם אלכסנדר ווינוקורוב. כ- 15 ק"מ לסיום החליט קאנצ'לארה להפעיל לחץ על קבוצת הבריחה עם כניסה מהירה לסיבוב אך הוא לה עריך נכונה את חדות הפנייה והתרסק הישר למחסום הביטחון. עבור קאנצ'לארה לא רק שהיה זה סוף מרוץ הכביש אלא שהוא קיווה להתמודד על הזהב במרוץ נגד השעון ועוד לא ידוע עד כמה פציעתו קשה. הוא המשיך לרכב על האופניים, לאחר ההתרסקות, אך גם קיבל טיפול רפואי מרכב הרופא ורכב רק כדי לסיים.

עם כ- 11 ק"מ לסיום יצא מהדבוקה המובילה ווינוקורוב שמשך איתו את ריגברטו אורן אורן הקולומביאני. השניים הצליחו לפתוח פער גדול מספיק כדי להגיע למאוץ זוגי לקו הסיום. ווינוקורוב ניצל את כל ניסונו וניצל אי ריכוז של מאת שנייה, כשאורן אורון הביט לאחרו, וברח ימינה כשהוא מותיר את יריבו מאחור ומוסיף את מדליית הזהב של מרוץ הכביש בלונדון למדליית הכסף אותה השיג בסידני אוסטרליה 2000, אז הייתה זו המדלייה האולימפית הראשונה של המדינה הצעירה.

מדבוקת הבריחה היה הנורבגי אלכסנדר קריסטוף המהיר משאר הרוכבים ומדליית הארד נתלתה על צווארו.
טיילור פני סיים רביעי, לאימו, קוני קרפנטר – פני, מדלייה זהב אולימפית ממרוץ אופני הכביש בלוס אנג'לס 1984. אביו של טיילור פני הוא דוויס פני, בעל מדליית הזהב מהמרוץ הקבוצתי נגד השעון בלוס אנג'לס 1984, בה סיים חמישי במרוץ הכביש.

מארק קאוונדיש אפילו התקשה להחליט אם להתחיל את המאוץ לקו הסיום כשהדבוקה שלו התקרבה. עד שהוא קיבל החלטה כבר היה אנדריי גרייפל בקו הסיום כראשון מהדבוקה, מקום 27 ו- 40 שניות אחרי מדליית הזהב.

דוכן המנצחים במרוץ אופני הכביש האולימפי (250 ק"מ)
מדליית זהב: אלכסנדר וינוקורוב, קזחסטן, 4:45:57 שעות
מדליית כסף: ריגברטו אורן אורן, קולומביה, זמן זהה
מדליית ארד: אלכסנדר קריסטוף, נורבגיה + 8 שניות

דקות אחרונות של מרוץ הכביש- לונדון 2012




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג