האיש שלנו שם: דרור פקץ' יעשה היסטוריה בטור דה פראנס

במרוץ האופניים הגדול בעולם יהיה לראשונה דירקטור ישראלי. בראיון לשוונג הוא משתף ביעדי הקבוצה ("ניאבק על שלבים"), בתחושת השליחות ("גאווה אדירה לשאת את השם ישראל") ובהיעדר רוכב כחול-לבן ("המצב של הישראלים הכי טוב שהיה")
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דרור פקץ' | צילום: נועה ארנון, ישראל פרמייר טק

לכל הכתבות לקראת הטור דה פראנס

הטור דה פראנס ייפתח היום (שבת) כאשר הקטע הראשון יוזנק בפירנצה וטובי הרוכבים בעולם ייאבקו במשך 21 ימים על החולצה הצהובה. רוכב ישראלי אמנם לא נראה השנה על קו הזינוק, אולם תהיה נציגות בכירה כחול-לבן שלא על האופניים. דרור פקץ' יעשה היסטוריה ויהפוך לספורט דירקטור הישראלי הראשון במרוץ הגדול ביותר בעולם, וינסה להוביל את קבוצת ישראל פרמייר טק להישגים ממכונית הקבוצה.

לכתבות נוספות בנושא:
מארבעה יוצא אחד? מי יזכה בחולצה הצהובה
פוגצ'אר: חליתי בקורונה אבל מרגיש טוב; וינגגור: פשוט שמח להיות פה
קרב מהיום הראשון: סקירת המסלול המלא לטור דה פראנס 2024

אחרי שהפך לדירקטור הישראלי הראשון בגרנד טור, כשהיה חלק מהצוות המקצועי של הקבוצה בוולטה, ועם עשרות מרוצים מוצלחים מאחוריו, פקץ' עושה עוד צעד קדימה, וכבר עכשיו אנחנו מחכים לסרטונים מתוך רכב הקבוצה שלו ושל שאר הצוות נותנים הוראות בקשר, ואולי אפילו חוגגים ניצחונות בקטעים. רגע לפני שיוצאים לדרך, סיפר פקץ' לשוונג בראיון מיוחד על ההכנות, ההתרגשות והתכניות של הקבוצה לקראת המרוץ.

דרור פקץ' בהתייעצות עם הצוות | צילום: נועה ארנון, ישראל פרמייר טק

"הגענו לכאן לפירנצה ביום שלישי, הרוכבים הגיעו ברביעי", משתף פקץ': "לקחנו חלק בטקס מאוד מרגש בקהילה היהודית לזכרו של ג'ינו ברטלי, סילבן ורוני דיברו והיה מאוד נחמד לפגוש את הקהילה היהודית. הרוכבים עשו כבר אימונים ראשונים, הכל הלך כמתוכנן, הכול דופק כמו שעון. היה טקס הצגת קבוצות והפגישה המסורתית עם כריסטיאן פרודום (הג'נרל דירקטור של הטור – ג.ד). היו ימים קצת עמוסים של כל מיני משימות, נהלים, מדיה, צילומים וכל הדברים האלה, ואתמול כבר יותר מנוחה לרוכבים. אנחנו כצוות הידקנו את הטקטיקה, יותר ניתוח אחרי שיש רשימה סופית של מזנקים, ניתוח מזג האוויר, שהוא קלף מפתח וכו'".

עד כמה זה מרגש להיות הישראלי הראשון בעמדה הזו?
"האמת, בכל מרוץ שאני עושה, אני מרגיש שאני מייצג את ישראל. עשיתי וולטה לפני שנתיים, עשיתי מרוצים יותר קטנים. ברור שיש הייפ של הטור, אבל אני מנסה לעשות את העבודה שלי בצורה הכי טובה בכל מרוץ. אני מתמקד בזה ולא בהתרגשות, מאוד שמח להיות כאן ולחוות את זה, אבל אני כרגע יותר מרוכז בלהביא ניצחונות".

קצת על התכניות שלכם – יש כוונה לכוון גם לדירוג הכללי עם דרק ג'י?
"אני חושב שזה טבעי שאנשים יחשבו שדרק מועמד ל-GC, גם לפי הג'ירו בשנה שעברה וגם אחרי הדופינה השנה, הגיוני שאנשים יחשבו שהוא ראוי. אבל אנחנו שמנו לנו למטרה להיאבק על שלבים, לא רק עם דרק. אם נראה שעל הדרך יש אפשרות שה-GC מתחבר טוב, נעשה את זה, אבל זו לא המטרה העיקרית. אנשים לא כל כך יודעים, ניצחון בשלב בטור זה דבר מאוד יוקרתי וגם מבחינת כמות נקודות לדירוג העולמי ניצחון בסטייג' נותן אותו מספר נקודות כמו מקום 11 בדירוג הכללי. המטרה שלנו בסוף היא לחזור לדרג של וורלד טור, אז המאבק על נקודות חשוב וגם על יוקרה כמובן".

דרק ג'י | צילום: ספרינט סייקלינג

מי עוד מהקבוצה יכול לאיים על ניצחון בקטע?
"יש שמונה קטעי ספרינט ושלושה מהם מאוד מתאימים לפקסל אקרמן, בהופעת בכורה בטור. הוא ספרינטר שגם מטפס טוב, אז בימים יותר קשים שייגמרו בספרינט, הוא יהיה שם. יש לנו גם את סטיבי וויליאמס שניצח בפלאש ואלון ובטור דאון אנדר השנה, הוא ייאבק על שלבים מסוימים ואפשר יהיה לראות אותו כבר בשבוע הראשון. הוגו הול ניצח שלב לפני שנתיים, יחד עם דרק ג'י, יקוב  פוגלסנג וקריסטס נילנדס זו קבוצה מאוד מגוונת בדרך שבה היא יכולה להתחרות. שלב 9 זה שלב עם המון קטעי גראבל, וזה שלב שאנחנו נצטרך לרכוב אגרסיבי, כקבוצה שהיא לא מה-4-3 גדולות נצטרך להיות חכמים ולבחור את המאמצים, מספיק נפילה ביום הראשון כדי לקלקל את כל התכניות, צריך להתפתח".

אתם תהיו עם השם ישראל על החולצה בימים שלא כל כך פופולרי לשאת את השם הזה, יש חשש ממהומות או הפגנות במהלך הטור?
"מבחינתנו זו גאווה אדירה לשאת את השם ישראל ואת המגן דוד לא רק בתקופה הזאת, ואין שום דרך יותר טובה מזה. זה מרוץ בינלאומי, אומרים שיהיו 12-10 מיליון צופים בצידי הדרך, שידורים ב-190 מדינות… בשביל זה אנחנו פה, להפיץ את השם ישראל. יש סידורי אבטחה כמובן, וזה צריך להישאר ככה. כל אחד עושה את הכי טוב שהוא יכול בתחומו, אם אתה חייל, אתה מגן על המדינה, ואם אתה בקבוצה, אתה יכול לנצח סטייג'".

דרור פקץ' | צילום: נועה ארנון, ישראל פרמייר טק

ככלל צפוי טור מאוד מעניין, אם אתה מסתכל רגע מהצד, מה התחזית שלך לגבי קרבות הדירוג הכללי?
"אני בעיקר עסוק בקבוצה שלנו, ולפעמים זה נגזרת של טקטיקות של הקבוצות המובילות. אני חושב שיש שלושה סימני שאלה בטור הזה, יונאס וינגגור הוא נעלם, לא התחרה מאז הפציעה, אין לו מרוץ הכנה, דומה קצת למה שהיה עם פוגצ'אר בשנה שעברה. רמקו אוונפול הוא גם סימן שאלה כי התחרה מעט, גם הוא נפצע, ובדופינה עשה דברים קצת אחרת. וגם רוגליץ' חווה משהו ביום האחרון בדופינה. האם הם יעלו בטור או לא זו השאלה. אני כן חושב ש-UAE מגיעה עם קבוצה מאוד חזקה ומגוונת ויותר מרוכב אחד שמועמד לנצח את הטור, יש לה כמה קלפים. אם מסתכלים על רשימות המשתתפים רואים שרוב הקבוצות עם ספרינטרים, ויש פתרונות להרבה שלבים. ברור שכל רוכב שנמצא פה יקשה, זה לא הולך להיות קל".

מה דעתך על כך ששנה שנייה ברציפות אין רוכב ישראלי בהרכב הקבוצה לטור?
"אני חושב שהמצב של הישראלים היום הוא הכי טוב שהיה אי פעם. איתמר אינהורן באולימפיאדה לראשונה מאז 1960; עודד קוגוט מתחרה ויש לו שלושה פודיומים השנה בספרינטים במרוצים גדולים בחו"ל ובונים אותו למעמד שיתחרה כאן בעתיד; נדב רייסברג עשה סטראדה ביאנקה ופריז-רובה וזינק לג'ירו, ויכול להיות שעוד יהיה בוולטה השנה, הוא פשוט מחלים מפציעה לא פשוטה, ויש עוד לא מעט צעירים בקבוצת האקדמי שלנו. ב-3 מתוך 5 שנים של הקבוצה היה רוכב ישראלי בטור, ובשנים הבאות גם יהיו, זו תקופת ביניים מבחינתנו. מצד אחד אומרים שאסור לעשות הנחות לישראלים ומצד שני שאולים למה הם לא כאן. אנחנו רוצים שרוכב שיהיה פה יידע שהוא הרוויח את המקום בזכות".

איתמר איינהורן מנצח בטייואן | צילום: ישראל פרמייר טק

"לסיום, אציין שהדבר שחשוב הוא שאני בעצם חלק מצוות, מי שמוביל את הצוות זה סטיב באוור, ואני עובד ביחד עם סאם ביולי, אנחנו עובדים טוב ביחד, יש כימיה מאוד טובה בינינו זה כיף לעבוד ביחד, זו עבודה עם צוות מדהים וזה תענוג".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"המטרה הכי גדולה שלי הייתה להיכנס למרוץ הזה מוכן מנטלית, רגוע יותר. ניסיתי פשוט לקחת את זה כהזדמנות לזרוח, ולא ללחוץ על עצמי יותר מדי", פטריק לאנגה משתף בהכנות שלו לאליפות העולם באיש ברזל בה ניצח.




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הסרטון הרשמי! מרוץ הגבורה חצי מרתון אופקים 2024 - רצים בשביל הגיבורים🎗
הסרטון הרשמי! מרוץ הגבורה חצי מרתון אופקים 2024 - רצים בשביל הגיבורים🎗
02:27
ממשגב לטופ העולמי: כוהנת האנדורו נגה כורם בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
ממשגב לטופ העולמי: כוהנת האנדורו נגה כורם בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
46:16
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:26
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:25
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
58
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
01:09:08
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:27
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
50:49
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
01:31
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
29
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
54:24
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
08
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
56:23
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
49:09
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
01:43