לכל הכתבות לקראת הטור דה פראנס
הטור דה פראנס ייפתח היום (שבת) כאשר הקטע הראשון יוזנק בפירנצה וטובי הרוכבים בעולם ייאבקו במשך 21 ימים על החולצה הצהובה. רוכב ישראלי אמנם לא נראה השנה על קו הזינוק, אולם תהיה נציגות בכירה כחול-לבן שלא על האופניים. דרור פקץ' יעשה היסטוריה ויהפוך לספורט דירקטור הישראלי הראשון במרוץ הגדול ביותר בעולם, וינסה להוביל את קבוצת ישראל פרמייר טק להישגים ממכונית הקבוצה.
לכתבות נוספות בנושא:
מארבעה יוצא אחד? מי יזכה בחולצה הצהובה
פוגצ'אר: חליתי בקורונה אבל מרגיש טוב; וינגגור: פשוט שמח להיות פה
קרב מהיום הראשון: סקירת המסלול המלא לטור דה פראנס 2024
אחרי שהפך לדירקטור הישראלי הראשון בגרנד טור, כשהיה חלק מהצוות המקצועי של הקבוצה בוולטה, ועם עשרות מרוצים מוצלחים מאחוריו, פקץ' עושה עוד צעד קדימה, וכבר עכשיו אנחנו מחכים לסרטונים מתוך רכב הקבוצה שלו ושל שאר הצוות נותנים הוראות בקשר, ואולי אפילו חוגגים ניצחונות בקטעים. רגע לפני שיוצאים לדרך, סיפר פקץ' לשוונג בראיון מיוחד על ההכנות, ההתרגשות והתכניות של הקבוצה לקראת המרוץ.
"הגענו לכאן לפירנצה ביום שלישי, הרוכבים הגיעו ברביעי", משתף פקץ': "לקחנו חלק בטקס מאוד מרגש בקהילה היהודית לזכרו של ג'ינו ברטלי, סילבן ורוני דיברו והיה מאוד נחמד לפגוש את הקהילה היהודית. הרוכבים עשו כבר אימונים ראשונים, הכל הלך כמתוכנן, הכול דופק כמו שעון. היה טקס הצגת קבוצות והפגישה המסורתית עם כריסטיאן פרודום (הג'נרל דירקטור של הטור – ג.ד). היו ימים קצת עמוסים של כל מיני משימות, נהלים, מדיה, צילומים וכל הדברים האלה, ואתמול כבר יותר מנוחה לרוכבים. אנחנו כצוות הידקנו את הטקטיקה, יותר ניתוח אחרי שיש רשימה סופית של מזנקים, ניתוח מזג האוויר, שהוא קלף מפתח וכו'".
עד כמה זה מרגש להיות הישראלי הראשון בעמדה הזו?
"האמת, בכל מרוץ שאני עושה, אני מרגיש שאני מייצג את ישראל. עשיתי וולטה לפני שנתיים, עשיתי מרוצים יותר קטנים. ברור שיש הייפ של הטור, אבל אני מנסה לעשות את העבודה שלי בצורה הכי טובה בכל מרוץ. אני מתמקד בזה ולא בהתרגשות, מאוד שמח להיות כאן ולחוות את זה, אבל אני כרגע יותר מרוכז בלהביא ניצחונות".
קצת על התכניות שלכם – יש כוונה לכוון גם לדירוג הכללי עם דרק ג'י?
"אני חושב שזה טבעי שאנשים יחשבו שדרק מועמד ל-GC, גם לפי הג'ירו בשנה שעברה וגם אחרי הדופינה השנה, הגיוני שאנשים יחשבו שהוא ראוי. אבל אנחנו שמנו לנו למטרה להיאבק על שלבים, לא רק עם דרק. אם נראה שעל הדרך יש אפשרות שה-GC מתחבר טוב, נעשה את זה, אבל זו לא המטרה העיקרית. אנשים לא כל כך יודעים, ניצחון בשלב בטור זה דבר מאוד יוקרתי וגם מבחינת כמות נקודות לדירוג העולמי ניצחון בסטייג' נותן אותו מספר נקודות כמו מקום 11 בדירוג הכללי. המטרה שלנו בסוף היא לחזור לדרג של וורלד טור, אז המאבק על נקודות חשוב וגם על יוקרה כמובן".
מי עוד מהקבוצה יכול לאיים על ניצחון בקטע?
"יש שמונה קטעי ספרינט ושלושה מהם מאוד מתאימים לפקסל אקרמן, בהופעת בכורה בטור. הוא ספרינטר שגם מטפס טוב, אז בימים יותר קשים שייגמרו בספרינט, הוא יהיה שם. יש לנו גם את סטיבי וויליאמס שניצח בפלאש ואלון ובטור דאון אנדר השנה, הוא ייאבק על שלבים מסוימים ואפשר יהיה לראות אותו כבר בשבוע הראשון. הוגו הול ניצח שלב לפני שנתיים, יחד עם דרק ג'י, יקוב פוגלסנג וקריסטס נילנדס זו קבוצה מאוד מגוונת בדרך שבה היא יכולה להתחרות. שלב 9 זה שלב עם המון קטעי גראבל, וזה שלב שאנחנו נצטרך לרכוב אגרסיבי, כקבוצה שהיא לא מה-4-3 גדולות נצטרך להיות חכמים ולבחור את המאמצים, מספיק נפילה ביום הראשון כדי לקלקל את כל התכניות, צריך להתפתח".
אתם תהיו עם השם ישראל על החולצה בימים שלא כל כך פופולרי לשאת את השם הזה, יש חשש ממהומות או הפגנות במהלך הטור?
"מבחינתנו זו גאווה אדירה לשאת את השם ישראל ואת המגן דוד לא רק בתקופה הזאת, ואין שום דרך יותר טובה מזה. זה מרוץ בינלאומי, אומרים שיהיו 12-10 מיליון צופים בצידי הדרך, שידורים ב-190 מדינות… בשביל זה אנחנו פה, להפיץ את השם ישראל. יש סידורי אבטחה כמובן, וזה צריך להישאר ככה. כל אחד עושה את הכי טוב שהוא יכול בתחומו, אם אתה חייל, אתה מגן על המדינה, ואם אתה בקבוצה, אתה יכול לנצח סטייג'".
ככלל צפוי טור מאוד מעניין, אם אתה מסתכל רגע מהצד, מה התחזית שלך לגבי קרבות הדירוג הכללי?
"אני בעיקר עסוק בקבוצה שלנו, ולפעמים זה נגזרת של טקטיקות של הקבוצות המובילות. אני חושב שיש שלושה סימני שאלה בטור הזה, יונאס וינגגור הוא נעלם, לא התחרה מאז הפציעה, אין לו מרוץ הכנה, דומה קצת למה שהיה עם פוגצ'אר בשנה שעברה. רמקו אוונפול הוא גם סימן שאלה כי התחרה מעט, גם הוא נפצע, ובדופינה עשה דברים קצת אחרת. וגם רוגליץ' חווה משהו ביום האחרון בדופינה. האם הם יעלו בטור או לא זו השאלה. אני כן חושב ש-UAE מגיעה עם קבוצה מאוד חזקה ומגוונת ויותר מרוכב אחד שמועמד לנצח את הטור, יש לה כמה קלפים. אם מסתכלים על רשימות המשתתפים רואים שרוב הקבוצות עם ספרינטרים, ויש פתרונות להרבה שלבים. ברור שכל רוכב שנמצא פה יקשה, זה לא הולך להיות קל".
מה דעתך על כך ששנה שנייה ברציפות אין רוכב ישראלי בהרכב הקבוצה לטור?
"אני חושב שהמצב של הישראלים היום הוא הכי טוב שהיה אי פעם. איתמר אינהורן באולימפיאדה לראשונה מאז 1960; עודד קוגוט מתחרה ויש לו שלושה פודיומים השנה בספרינטים במרוצים גדולים בחו"ל ובונים אותו למעמד שיתחרה כאן בעתיד; נדב רייסברג עשה סטראדה ביאנקה ופריז-רובה וזינק לג'ירו, ויכול להיות שעוד יהיה בוולטה השנה, הוא פשוט מחלים מפציעה לא פשוטה, ויש עוד לא מעט צעירים בקבוצת האקדמי שלנו. ב-3 מתוך 5 שנים של הקבוצה היה רוכב ישראלי בטור, ובשנים הבאות גם יהיו, זו תקופת ביניים מבחינתנו. מצד אחד אומרים שאסור לעשות הנחות לישראלים ומצד שני שאולים למה הם לא כאן. אנחנו רוצים שרוכב שיהיה פה יידע שהוא הרוויח את המקום בזכות".
"לסיום, אציין שהדבר שחשוב הוא שאני בעצם חלק מצוות, מי שמוביל את הצוות זה סטיב באוור, ואני עובד ביחד עם סאם ביולי, אנחנו עובדים טוב ביחד, יש כימיה מאוד טובה בינינו זה כיף לעבוד ביחד, זו עבודה עם צוות מדהים וזה תענוג".
געגועים לטור דה פראנס בספורט 5 עם פקץ' פרשן
כל הכבוד דרור…אלוף