דניאל קציר עם תרגיל שישפר את סגנון החתירה שלכם

לרגל עונת המים הפתוחים, המאמן והשחיין המוביל עם תרגיל טכניקה שמומלץ לשלב באימוני השחייה שלכם ועוזר גם בבריכה וגם בים - שחייה עם הראש מחוץ למים. צפו בהדגמה ובהסבר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חתירה עם הראש מחוץ למים | צילום: דניאל קציר

לקראת עונה המים הפתוחים, ברצוני להביא לכם מספר תרגילים שאני באופן אישי משלב קבוע באימונים ועוזרים לי להשתפר. תרגילים אלו מיועדים לכל הרמות בשחייה, גם אם אתם שחיינים חובבנים וגם אם כבר עשיתם איש ברזל או משחה בליגה של שוונג למרחק 5 ק"מ.

לכתבות נוספות בנושא:
הליגה נפתחת באשדוד! כל הפרטים על ליגת המים הפתוחים של שוונג 2024
יופי חיפאי: צפו בסרטון הרשמי ממשחה כף כרמל היפהפה
אנסטסיה גורבנקו: "אני בכושר הכי טוב שהייתי בו אי פעם"

תרגילי טכניקה בשחייה זה משהו שכל שחיין צריך לשלב כחלק בלתי נפרד מהאימון, מעבר לשחייה מקיר לקיר, ויכולים לסייע לכם לשפר את הסגנון, וכך גם לשחות מהר ויעיל יותר.

חתירה עם ראש מחוץ למים
התרגיל הראשון שאציג בפניכם הוא שחיית חתירה עם הראש מחוץ למים. מדובר בתרגיל מעולה לשיפור הציפה והכוח מתפרץ, וכמובן שהוא מתאים מאוד גם לשחייה במים פתוחים, בה צריך להרים את הראש קדימה לניווט ולראות ששוחים בכיוון הנכון.

צפו בתרגיל ובהסבר המלא:

שימו לב – המבט חייב להיות מופנה קדימה לעבר אותה נקודה, וצריך להשתדל לא להזיז את הראש מצד לצד, דבר שיגרום לבזבוז אנרגיה וסטייה מהכיוון. נסו גם להקפיד על הובלה מהמרפק וכניסה של יד ברוחב הכתף ולא בקו האמצע.

למרות שהרגליים שוקעות בהרמת הראש, אני ממש ממליץ שלא לנסות לחפות על זה בעבודת רגליים חזקה, כי זה משהו שיקפיץ את הדופק באופן מיידי ויגרום להגברת חומצת החלב בכל הגוף, ובשחייה בים אנחנו מרימים את הראש יחסית בתדירות גבוהה.

דניאל קציר במשחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

אם אתם סובלים מהיסטוריה של בעיות בחוליות הצוואר או בגב התחתון, מומלץ לנסות את התרגיל בעדינות ולהפסיק בהופעת כאבים או אי נוחות משמעותית. בכל מקרה, נסו תחילה כמה תנועות בודדות, ורק לאחר מכן עברו לבריכה שלמה. ניתן לבצע את התרגיל גם עם סנפירים או זומרס כדי להקל מעט.

אתם מוזמנים לצפות בהדגמה כאן למעלה ובהסבר בסרטון המצורף, ויכולים לכתוב לנו כאן בתגובות איך הלך לכם. נתראה במשחים!

 


 

הכותב: דניאל קציר | אלוף ישראל ושחיין נבחרת ישראל לשעבר במים פתוחים, שחיין מאסטרס מעוטר בארץ ובעולם, מאמן שחייה ומנהל בית הספר לשחייה Easy Swim.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"במצב בו אנו נמצאים, מאוד חשוב לי שנביא כבוד למדינה ולתושבים", אנדי מורז, שחיינית, אחרי הכללתה בסגל נבחרת השחייה לאולימפיאדת פריז


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג