ההתרסקות של מארק קוונדיש בקטע ה-8 של הטור דה פראנס 2023 נראתה כמו סיום קריירה של אחד הרוכבים המעוטרים ביותר בהיסטוריה. למעשה, זה נראה היה כואב עוד יותר, מאחר ורק יום קודם ראינו את קוונדיש שיודע לנצח סטייג'ים, ויודע להאיץ טוב יותר גם מרוכבים צעירים ממנו ב-15 שנה, והנה בשנייה אחת הכל התפרק.
לכתבות נוספות בנושא:
סופו של החלום: מארק קוונדיש נפל ונאלץ לפרוש מהטור דה פראנס
בגרון חנוק ולצד משפחתו: מארק קוונדיש הודיע כי יפרוש מרכיבה בסוף העונה
מארק קוונדיש – הטיל מהאי מאן רוכב למפגש עם הגורל בטור דה פראנס
יום לאחר מכן, קיבלתי מייל מאחד מחבריי בעיתונות האופניים האיטלקית. במייל לא היה כתוב ב"מילים שלמות" שמארק יישאר לעוד עונה, אבל בסופו הופיעה שורה חשובה: "שים לב מה וינוקורוב עושה מאחורי הקלעים".\
אעצור לשנייה את השיחה על ה"טיל מהאי מאן" ואקדיש דקה לאחד האנשים החזקים בעולם האופניים המקצועני, וינוקורוב הקזחי, מנצח הוולטה אספנייה 2006 ואלוף אולימפי במרוץ הכביש 2012 (ועוד שורה של הישגים) נחשב גם לאחד המוחות החזקים בענף, הוא יודע לזהות הזדמנות, החתמת "קוו" בתחילת העונה הייתה עבורו הזדמנות טובה להתחיל שינוי שמאוד נדרש בקבוצת Astana, קבוצה עם הרבה מסורת שמזה 4 או 5 שנים לא פוגעת.
אותה שורה עליה כתב לי אותו חבר (עיתונאי אופניים ומי שעבד מספר שנים ב-RCS ספורט – מארגני הג'ירו) הייתה למעשה אמירה ישירה – וינוקורוב בונה קבוצה שונה לגמרי לעונה הבאה, קבוצה שתתרכז בספרינטים ובמרוצים חד יומיים.
במקביל, החלו להגיע שמועות ממקורות נוספים על כך שקוונדיש יתחרה גם בעונת 2024, לצד מידע על רוכבים ספציפיים שאסטנה רוצה להחתים כדי לייצר את הרכבות ואת ה-Lead Out הנדרש כדי להבטיח את הניצחון בסטייג' מספר 35 בטור דה פראנס, שיציב אותו לבד במקום הראשון בהיסטוריה.
קוונדיש בעצמו חזר לאימונים סדירים, מעלה סרטונים מרכיבות במדיות שונות, כולל רכיבה עם חברו כריס פרום, ועוד "רכיבות קפה" כאלו ואחרות, רכיבות שמעידות על חזרה לכושר.
בינתיים החלו ההודעות על רשימת ההחתמות של אסטנה ונראה שסגל ספרינטרים בהחלט נבנה שם, ההחתמה של דוידה בלאריני מתאימה בדיוק לקונספט שקוונדיש צריך רוכב שידע לפלס עבורו את הדרך. גם ההחתמה של ואסיליס אנסטופולוס, אחד הבכירים בצוות של קוויק-סטפ ומי שהיה ידוע כמאמן אישי של קוונדיש, וזאת בצוותא עם עוד שתי החתמות של רוכבים משמעותיים, מייצרת את הסגל המאוד שונה של אסטנה לעונה הבאה.
הדיווחים המתקדמים שהגיעו השבוע על כך שקוונדיש כבר החליט לדחות את פרישתו בשנה ולחזור לרכוב ב-2024, כשרק הודעה רשמית חסרה, היו סגירת קצוות של מה שלי (ולרבים אחרים) היה ידוע מזה זמן רב. כל זאת מגיע ביחד עם חזרתו של קוונדיש לזירה התחרותית בטור של טורכיה שיחל בעוד 9 ימים.
בקיצור, ביחד עם גל השמועות הנוסף לגבי קבוצות ה UCI, נראה שעונת 2024 תהיה מעניינת. נטפליקס, תתחילו לצלם, לא יהיה משעמם.
Amen to that!