דופלנטיס לקראת ריצת ה-100: "אני האנדרדוג", וורהולם: "הולך להיות קרב אמיתי"

קרב הטיטנים בין שיאן העולם בקפיצה במוט לשיאן העולם ב-400 משוכות ייערך הערב מול אצטדיון מלא, והציפייה גדולה. וורהולם קיבל עצות מבולט: "בטוח בעצמי, אבל יש לי הרבה יותר מה להפסיד". וגם: על מי הימר נואה ליילס?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קרסטן וורהולם מול מונדו דופלנטיס | צילום: World Athletics

אמנם תחרות ליגת היהלום בציריך נערכת רק מחר, אך רבים מאוהדי האתלטיקה יתעניינו לא פחות באירוע שייערך הלילה (רביעי) ב-22:30 שעות ישראל – תחרות ראווה ל-100 מטר בין שיאן העולם ב-400 משוכות קרסטן וורהולם לשיאן העולם בקפיצה במוט מונדו דופלנטיס.

לכתבות נוספות בנושא:
המלכה מגיעה לבריסל: סידני מקלפלין תשתתף בגמר ליגת היהלום
7 מאיות משיא עולם: תוצאה אדירה ליאבי בליגת היהלום, עוד ניצחון לטבוגו
אלופה אמיתית: מהוצ'יך תרמה את כספי הזכייה באולימפיאדה למען בעלי חיים

כזכור, השניים אתגרו זה את זה בציטוטים בתקשורת כבר מעל שנה ובחודש שעבר סוף סוף התקבל האישור הרשמי משני האתלטים (וגם מכמה ספונסרים שנתנו את שמם וכספם לאירוע). הקרב ביניהם יועבר בשידור חי אונליין, כשגם האצטדיון צפוי להיות מלא עד אפס מקום.

עד כמה הריצה צפויה להיות מעניינת? שימו לב לשיאים האישיים של השניים בריצת 100 מטר – ורהולם קבע 10.49 שניות ב-2017, בעוד שדופלנטיס רץ 10.57 בשנתו האחרונה בתיכון רק שנה לאחר מכן – מה שהופך את התחרות לקשה להפליא לניבוי.

אתמול נערכה מסיבת עיתונאים חגיגית לרגל המאורע, עם ניסיון מובהק להתוות אווירה של קרב אגרוף, ולא תחרות אתלטיקה רגילה. אלא שבניגוד לקרבות בענפי הלחימה, כאן מדובר בשני חברים טובים, שמשתמשים באתגר הזה מעל לכל כדי לבדר את הקהל ועל הדרך לקבוע תוצאה מהירה עבור עצמם.

וורהולם סיפר שהוא קיבל עצות על הזינוק שלו מלא אחר מאשר יוסיין בולט שאמר לו: "אתה לא צריך סתם לצאת מהאדנים, אתה צריך לדחוף אותם". דופלנטיס, לעומת זאת, נצפה מתאמן על זינוקים עם האצן האמריקאי והמדליסט האולימפי פרד קרלי.

דופלנטיס סיפר על תחילת הרעיון לאירוע: "אני חושב שזו הייתה ההצעה שלי. אני מתחיל לקלוט את זה עכשיו. כשהגעתי לכאן וראיתי את כל התפאורה והכל רשמי… לפני כן הייתי רגוע וזה היה פשוט טראש טוק בין שני אנשים שמאתגרים אחד את השני".

וורהולם הוסיף: "ברגע שלחצנו יד, זה צריך לקרות. גם לי וגם למונדו זה הגיוני. מונדו ואני לא יצרנו את ההייפ, אני חושב שהאירוע יצר את ההייפ שלו. אנשים רוצים לראות את זה. זה משהו חדש, זה משהו שמרגש. אני אפילו לא יודע בעצמי מי הולך לנצח, אבל לא הייתי לוחץ לו את היד אם לא הייתי בטוח בעצמי".

רץ המשוכות הבהיר שהוא לא בא לשחק, אלא לנצח: "אני חושב שזה הולך להיות קרב אמיתי. אני אתן לו את כל מה שיש לי ואני יודע שהוא יעשה את אותו הדבר. בגלל זה אנחנו כאן – כדי לגלות, על זה כל ההתרגשות, מי יעבור את קו הסיום ראשון. זה כמו שכשאתה הולך מכות כמשחק עם החברים שלך כשגדלים, זה תמיד נהיה רציני בשלב מסוים. כרגע הכל כיף ומשחקים, אבל כשאנחנו בקו הזינוק, זה כבר לא יהיה כל כך כיף. אנחנו צפויים ל-Dog Fight".

הדעות חלוקות לגבי מי יהיה המנצח, אבל מי שכבר לקח את ההימור שלו הוא נואה ליילס שהצטרף למסיבת העיתונאים: "אני הולך עם וורהולם, פשוט כי הוא יודע להשתמש באדני הזינוק ואף פעם לא ראיתי את מונדו על האדנים. רק בגלל הסיבה הזאת".

דופלנטיס ענה לו: "אני לא כועס עליך, אני מתאמן באדנים מדי פעם, אבל ברור שאני האנדרדוג". וורהולם הוסיף וחיזק: "לי יש הרבה יותר מה להפסיד ממך". ודופלנטיס השיב: "לגמרי, ואני אוהב את העמדה הזאת כרגע יותר מאשר ההפך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג