דופלנטיס: "יהיה קשה להתעלות על העונה הזאת", אינגבריגטסן: "רוצה עוד שיאים"

הקופץ במוט שבר בפעם השלישית העונה את שיא העולם והחמיא גם ליריביו: "פעם ראשונה שלוה קופצים מעל 6 מטר, זה דבר מדהים". הנורווגי הופתע אחרי השיא האדיר ב-3,000: "לא הייתי מעלה זמן כזה על דעתי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דופלנטיס שובר שיא עולם בפולין | צילום מסך

האתלטיקה העולמית סיפקה לנו אתמול (ראשון) עוד ערב קסום, כאשר האצטדיון בשלזיה געש ורעש עם שני שיאי עולם במסגרת ליגת היהלום. מונדו דופלנטיס עשה זאת עם 6.26 מטר בקפיצה במוט, ויקוב אינגבריגטסן שבר את השיא העתיק בריצת 3,000 מטר עם 7:17.55 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
ערב אדיר של אתלטיקה: שיאי עולם לדופלנטיס ולאינגבריגטסן בליגת היהלום
כוכב הפוטבול אתגר את ליילס: "אביס אותך", האצן ענה: "תראה אותי על המסלול"
נבחרת הנוער באתלטיקה יצאה לאליפות העולם, נועם ממו: "מגיע מוכן"

"הניצחון הזה מאוד משמעותי בשבילי", סיפר דופלנטיס בסיום והתמקד תחילה דווקא בהישג של יריביו: "זו תחרות ראשונה אי פעם עם שלושה קופצים מעל 6 מטר, אני חושב שזה דבר מדהים לקפיצה במוט, וזה מראה לאן הספורט הזה הולך ומתפתח בצורה כל כך טובה. אהבתי את זה, בשביל מנולו (קראליס) ובשביל סאם (קנדריקס. אני חושב שהקפיצה במוט בנקודה ממש טובה כרגע".

דופלנטיס שבר את השיא העולמי כבר עשר פעמים בקריירה, מהן שלוש פעמים בשנת 2024. על כך סיפר: "זו הייתה עונה נהדרת, יש לי עוד כמה תחרויות שנותרו, אבל לא משנה מה אעשה בהן, זו הייתה עונה ממש מצוינת, עונה שיהיה קשה להתעלות עליה".

על הקרב הצפוי עם קרסטן וורהולם בריצת 100 מטר: "אני חושב שבאמת ה-100 הזה עזר לי לשמור על המוטביציה, להישאר בכושר ולהישאר רעב לחלק האחרון הזה של העונה. אני חושב שזה יהיה ממש כיף, וזה נחמד לשנינו לדחוף את עצמנו ולעשות משהו חדש. חלק גדול ממה שעזר לי להמשיך קדימה זה המקצה הזה".

עבור אינגבריגטסן, זה היה ערב מיוחד בפולין. הנורווגי שבר את השיא העולמי מ-1996 ב-3000 מטר, מרחק שאמנם אינו אולימפי, אך נחשב יוקרתי למדי: "זה מרגיש מיוחד, מדהים", אמר בסיום. "קיוויתי לאתגר את שיא העולם כאן, אבל על סמך האימונים שלי, אני אף פעם לא יכול לחזות בדיוק לאיזה זמן אני מסוגל. לא הייתי מעלה על דעתי שאוכל לרוץ 7:17".

אינגבריגטסן שיתף את בתחושה לקראת סיום המרוץ: "ה-1500 הרגיש כיף, אבל ב-4-3 הקפות האחרונות צריך לעבוד קשה, ומשם הייתי צריך למצוא קצב טוב, לעבוד על הנשימות ולרוץ 'קל' הכי מהר שאפשר. הייתי צריך להרים את הקצב ב-800 האחרונים כדי לאתגר את שיא העולם. עברתי באיזה שלב את האורות של קצב שיא העולם, אז לא ידעתי איפה אני בדיוק. בהקפה האחרונה פחדתי שאני אתקשה והאורות יתפסו אותי. לחצות את קו הסיום ולראות את הזמן, זו תחושה של הקלה, ואני מאוד שמח שהצלחתי להתחרות ברמה הזאת".

"הקהל עזר המון", הוא סיפר: "ויש לי צוות נהדר שעוזר לי ומוודא שאני מוכן היטב. יש הרבה אנשים טובים שמצפים ממני להצליח, אני מרגיש הרבה גאווה ומצפה גם מעצמי להפיק את המיטב מזה, כי אין ערובה לכך שיהיו לי הזדמנויות נוספות כאלה. אני הולך לקחת את ההזדמנויות שניתנות לי, זו המחויבות שלי לעשות את המיטב. עכשיו אני רוצה לאתגר את שיאי העולם בכל המרחקים, אבל זה צעד אחד בכל פעם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג