דה בור וסוונסון הוכתרו כאלופי אירופה בטריאתלון למרחק המלא בצ'אלנג' אמסטרדם

ההולנדית הרשימה עם שיא מסלול ושיא הולנדי חדש של 8:22:30 שעות מול הקהל הביתי, השוודי עקף ממש בקילומטרים האחרונים של הריצה את ג'ושוע לואיס כדי להשיג ניצחון יוקרתי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרלן דה בור מנצח בצ'אלנג' אמסטרדם | צילום: José Luis Hourcade

צ'אלנג' אלמרה-אמסטרדם, המשמש כאליפות אירופה בטריאתלון למרחק המלא (3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה על אופניים ו-42.2 ק"מ ריצה) נערך אתמול (שבת), עם לא מעט טריאתלטים וטריאתלטיות מהשורה הראשונה באירופה, שנאבקו על התואר היוקרתי. לאחר מרוץ מרתק זכו יספר סוונסון השוודי ומרלן דה בור ההולנדית בתארים היבשתיים. כשדה בור לא רק ניצחה במרוץ, אלא גם שברה את השיא הלאומי ואת שיא המסלול.

לכתבות נוספות בנושא:

דה בור נתפסה מראש כאחת מהפייבוריטיות לניצחון, אבל הספורטאית ההולנדית, שסיימה שנייה באמסטרדם בשנה שעברה, עדיין הייתה צריכה להוכיח את עצמה. המרוץ נפתח בסערה כאשר בשחייה אלניס סיפרט השווייצרית קבעה שיא מסלול עם 51:05 דקות, כשמיד אחריה הייתה דה בור כחלק מקבוצה מובילה של ארבע נשים. כבר בשלב מוקדם במסלול האופניים דה בור פרצה לבדה ובמהרה התברר מיד שאף אחת לא משתווה לקצבים שלה, וההובלה שלה רק הלכה וגדלה.

במהלך אותם 180 ק"מ על האופניים, בתנאים מושלמים כמעט ללא רוח, היתרון של דה בור צמח לעשר דקות, אבל השאיפות שלה היו ברורות לחלוטין. כשהחלה את המרתון, עמדת ההובלה שלה הייתה בטוחה למדי, וגם במהלך ריצת 42.2 ק"מ, שבמהלכה היא זכתה לתשואות רמות מהקהל הביתי, היא לא הפגינה חולשה.

10 ק"מ לסיום, נאמר לדה בור שהיא בדרך לא רק לנצח, אלא גם לשבור את שיא המסלול והשיא ההולנדי למרחק המלא: "בעצם חשבתי – תנו לי רק לסיים. זה היה ממש קשה. אבל זה שבסופו של דבר הסתדר.. אין לי מילים", אמרה לאחר שחצתה את קו הסיום ב-8:22:30 שעות, שיפור של יותר משתי דקות לשיא ההולנדי ויותר משמונה דקות לשיא המסלול: "לנצח כאן, מול כל כך הרבה אנשים שאני מכירה, זה מדהים. למעשה, אני פשוט לא מאמינה. זכייה ושיא הולנדי. וואו." אחרי דה בור, אלאניס סיפרט הגיעה שנייה בהופעת הבכורה שלה עם 8:30:16 שעות, ויאנה אודרשטאדט הגרמנייה הייתה שלישית עם 8:34:36 שעות. עבור אודרשטדט זה היה הפודיום הראשון שלה כספורטאית מקצוענית.

דרמה אצל הגברים עד השלבים הסופיים
בעוד דה בור שלטה במרוץ הנשים כמעט מההתחלה ועד הסוף, המרוץ לגברים היה מרתק. במהלך השחייה, הציפייה הייתה אולי שלוקאש ווייט ייצא ראשון מהמים ויהיה עם יתרון גדול, אבל אז הצטרפו אליו מספר טריאתלטים נוספים, כולל הפייבוריטים פלוריאן אנגרט, יספר סוונסון וג'ושוע לואיס. לואיס, ללא ספק הכי פחות מנוסה בחבורה הזו במרחקים הארוכים, היה בדיוק זה שיצא להתקפה בשלב מוקדם של האופניים ולקח את ההובלה סולו.

לואיס הבריטי הכתיב את הקצב במשך זמן רב והצליח להגדיל את היתרון שלו על קבוצת הרודפים, שכללה את וויט וסווסון, וכןאת  אוגנין סטויאנוביץ' ואנדרו הורספול-טרנר לפרקים. בינתיים, ההולנדים מילאן ברונס ופים ואן דימן נעזרו זה בזה, אבל עם פער של יותר מחמש דקות הם נאלצו לרדוף חזק. לאחר כ-100 ק"מ הם סוף סוף הצליחו להצטרף לקבוצת הרודפים, שם סוונסון כבר ביצע בריחה משלו, במרדף אחרי לואיס.

יספר סוונסון מנצח בצ'אלנג' אמסטרדם | צילום: José Luis Hourcade

אולם מאותו רגע ואילך, ואן דימן הוא זה שהחל לגנוב את ההצגה. אלוף הולנד למרחקים בינוניים יצא בהתקפה, סגר לבדו את הפער לסווסון – תוך 20 ק"מ הוא סגר כשלוש דקות – ואז הוא גם הצליח לצמצם את היתרון של לואיס לדקה וחצי בלבד ב-T2.

בתחילת הריצה לואיס שוב הגדיל את היתרון שלו, כשבינתיים, סוונסון עלה למקום השני -ואן דימן נחלש אחרי המאמץ הגדול באופניים. כבר היה נראה שלואיס יהיה זה שינצח במירוץ, אבל בקילומטרים האחרונים הוא התקשה, וסווסון ניצל זאת עד תום ועבר אותו. השוודי לא הביט לאחור, הגדיל את הפער אחרי העקיפה וניצח בזמן של 7:41:26 שעות. לואיס, בכוחותיו האחרונים סיים במקום השני עם 7:47:29  שעות ולארס לומהולט, שרשם את זמן המרתון המהיר ביותר של 2:39 שעות, סיים במקום השלישי עם 7:48:38 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג