דאבל אולימפי היסטורי לאוונפול באופניים, אינהורן החזיר את ישראל למפה

הבלגי הפך לגבר הראשון אי פעם שמנצח במרוץ הכביש ובנג"ש באותם משחקים, על אף פנצ'ר בקילומטרים האחרונים. צרפת זכתה בכסף ובארד. הישראלי הפך לראשון שמתחרה במרוץ מאז 1960 וסיים במקום ה-62
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איתמר אינהורן | צילום: הוועד האולימפי בישראל

מרוץ אופני הכביש במשחקים האולימפיים הוא תמיד מרוץ מיוחד ושונה. בענף שרגיל כל כך לתחרויות תחת קבוצה, מכשירי קשר והוראות קבוצתיות ברורות, התחרות האולימפית היא ייצור הכלאיים הרומנטי, שמוליד לא פעם סיפורי אגדות ומרוצים בלתי נשכחים. אחד כזה קיבלנו גם היום (שבת) בפריז 2024, ובסופו רמקו אוונפול עשה היסטוריה כשהפך לגבר הראשון שהשלים דאבל נג"ש-כביש באותם משחקים, וגם איתמר אינהורן רשם ציון דרך משלו עבור ענף האופניים בישראל.

לכתבות נוספות בנושא:
"זה לכבוד כל הגיבורים שנפלו במלחמה ולכל החטופים שעדיין בעזה"
"היה לי שבוע של סערת רגשות אחת גדולה, אלמד ממנו הרבה"
יום ענק בים: תום ראובני אלוף אולימפי, מדליית כסף לשרון קנטור!

המסלול היה מאתגר במיוחד – 272 ק"מ, עם 2,300 מטר טיפוס מצטבר, בעיקר של עליות קצרות, ולא טיפוסים אימתניים. בהיעדרם של שני אלופי הטור דה פראנס האחרונים טאדיי פוגצ'אר (ד"ש לאורשקה) ויונאס וינגגור, העיניים היו על הנבחרת הבלגית, ששלחה ארבעה רוכבים, בהם כאמור אוונפול, וגם וואוט ואן ארט ויספר סטויבן. גם נבחרת צרפת הייתה במוקד עם אלוף העולם לשעבר ז'וליאן אלאפיליפ וכריסטוף לאפורט.

תחילת המרוץ התנהלה על מי מנוחות, עם קבוצת בריחה קטנה ולא מזיקה שכבר פתחה פער דו ספרתי של דקות, שהיה ברור לכל שייסגר בלי בעיה. מי שיצא בשלב מסוים קדימה היה בן הילי האירי, אך 38 ק"מ לסיום הגיע המהלך החשוב במרוץ – אוונפול יצא להתקפה, סגר את הפער מהילי במהרה כשעל הגלגל שלו רק רוכב אחד – ולנטאן מדואס הצרפתי.

מדואס נצמד לאוונפול מאחור ועל אף "הפצרות" מצידו של הבלגי סירב לחלוק בהובלה. בתמורה, 15 ק"מ לסיום אוונפול ניער אותו בעוד מתקפה קצרה וברח לפער של מעל לדקה. מאחור, ניסה מתייה ואן דר פול ההולנדי לתקוף בעצמו, לפחות להילחם על הכסף או הארד, אך ואן ארט, לאפורט, יורגנסון ונוספים לא נתנו לאלוף העולם להיעלם להם.

3.8 ק"מ לסיום הגיע אולי הרגע הדרמטי של המרוץ. כשהוא בפער של דקה ורבע על מדואס, סבל אוונפול לפתע מתקר על ה"פאבה" הצרפתי וזעק לרכב הנבחרת כדי שיורידו לו אופניים חלופיים. למזלו, החילוף היה מהיר במיוחד והוא הספיק לחזור בזמן לרכיבה כדי לנצח מתחת למגדל אייפל אחרי 6:19:34 שעות מפרכות. מדואס זכה במדליית הכסף המפתיעה 1:11 דקות אחריו, ובתום קרב עד קו הסיום על הארד היה זה צרפתי נוסף שחגג, כריסטוף לאפורט, 5 שניות אחרי חברו לנבחרת.

בגיל 24 בלבד אוונפול כבר הספיק להיות אלוף אולימפי במרוץ הכביש ובנג"ש, אלוף העולם במרוץ הכביש בנג"ש, אלוף אירופה בנג"ש, אלוף הוולטה אספנייה, מקום שלישי וחולצה לבנה בטור דה פראנס, מנצח בקטע בכל אחד מהגרנד טורים, וזאת בנוסף לעוד שלל ניצחונות במרוצים יוקרתיים שונים.

איתמר אינהורן במרוץ האולימפי | צילום: ספרינט סייקלינג

מהזווית הישראלית, איתמר אינהורן סיים במקום ה-62 את המרוץ המפרך (מתוך 90 מזנקים ו-77 מסיימים). כספרינטר, המסלול לא באמת התאים לו, אך הוא הצליח לחצות את קו הסיום 19:53 דקות אחרי המנצח. אינהורן מחזיר את ישראל למפת המרוץ האולימפי, אחרי שלא היה רוכב ישראלי במשחקים במרוץ הגברים באופני הכביש מאז 1960, אז היו אלה הנרי אוחיון ויצחק בן דוד שרכבו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג