גם מנכ"ל התאחדות האתלטיקה של קניה חשוד בקשר לפרשת סמים

התאחדות האתלטיקה הבינלאומית השעתה ל-6 חודשים את אייזק מוואנגי, ולא הסירה את איום ההשעיה מקניה. סבסטיאן קו לא מתכוון לוותר למי ש"עושה שם רע" למלכת הספורט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית
סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית

במקביל לפרשה שהסעירה את עולם האתלטיקה וגרמה להשעייתה של רוסיה, וקצת אחרי שהאדם שעמד בראש הרשות הרוסית למניעת סמים בספורט מת במפתיע, עושה רושם שבהתאחדות האתלטיקה הבינלאומית מחפשים "מוקדים" נוספים לפעילות אסורה הקשורה בחומרים אסורים בספורט, וכעת העיניים נשואות לקניה, אימפריית הריצה למרחקים ארוכים ובשנים האחרונות גם של מקצועות אתלטיקה נוספים.

מזרק סגן אלוף ישראל ב-100 מטר נכשל בבדיקת סמים

גם אימפריית האתלטיקה קניה נמצאת בסכנת השעיה | צילום: thinkstock

אתמול (שני) פורסם ב"גארדיאן" הבריטי שהתאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) השעתה לשישה חודשים את אייזק מוואנגי, מנכ"ל התאחדות האתלטיקה של קניה. מוואנגי נחשד על ידי ההתאחדות הבינלאומית בקשר לחקירה שמתנהלת בימים אלה בנושא הטייה של הליכי בדיקות לחומרים אסורים בקניה. ההשעיה היא זמנית, עד לתום הליך החקירה.

על פי החשדות, מוואנגי ביקש שוחד משני אתלטים קנייתים שנכשלו בבדיקות סמים. לפי דיווחים בתקשורת הקנייתית, ג'וי סקארי ופרנסיסקה מאנונגה התבקשו לשלם כ-21 אלף דולר כדי להפחית עונש השעיה ל-4 שנים אותו קיבלו אחרי אליפות העולם האחרונה. מוואנגי אגב, דחה בתוקף את החדשות נגדו. חשוב לציין שה-IAAF חוקרת במקביל גם את מעורבותם של שלושה בכירים נוספים בהתאחדות הקנייתית: דויד אוקיו, אייזיה קיפלגאט וג'וזף קיניואה – כולם חשודים במעורבות בהטיה של בדיקות לחומרים אסורים.

סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית

לא דופק חשבון. סבסטיאן קו | צילום: MOHAN

נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, סבסטיאן קו, מסרב בינתיים להסיר את איום ההשעיה גם על קניה ואומר: "יש מספר מדינות שגורמות לענף שלנו שם רע ואנחנו חייבים לפעול ביעילות. אם זה אומר שצריך להשעות אותן מאליפויות העולם או מהמשחקים האולימפיים אז זה מה שיקרה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג