קצת יותר משבוע לפני פתיחת הטור דה פראנס, פיזרה אתמול (חמישי) קבוצת ויסמה ליס-אבייק את עננת הספק סביב הרוכבים הבכירים שלה והודיעה כי יונאס וינגגור ו-ואוט ואן ארט נכללים בסגל שלה למרוץ, שיחל בפירנצה בסוף השבוע הבא. שני הרוכבים סבלו מפציעות לאחרונה והזוכה של השנתיים האחרונות לא התחרה כבר כחודשיים, אך ינסה להגן על הכתר.
לכתבות נוספות בנושא:
שוב ללא ישראלים: פורסם הרכב ישראל פרמייר טק לטור דה פראנס
החלימו בזמן: וינגגור ו-ואן ארט ירכבו בטור דה פראנס
הכינו את המזוודות: נחשף היעד בו יוזנק הטור דה פראנס בעוד שנתיים
קבוצת UAE, המתחרה העיקרית של ויסמה ליס-אבייק, הגיבה אף היא לחדשות, מעט לפני שפירסמה את ההרכב הסופי שלה לטור. "ככה צריך להיות", אמר מנהל הקבוצה ז'וצ'ן פרננדס מאטצ'ין לאתר Cyclingnews, "אנחנו מדברים פה על רוכב שזכה בטור בשנתיים האחרונות והוא מלא במוטיבציה לנצח במרוץ הטוב בעולם פעם נוספת. אין לי ספק שגם אם היו לו 10% בלבד לזכות, הייתי עושה אותו דבר ונותן לו להתחרות".
Our #TDF2024 team is set, let’s go boys!🇫🇷💛 #WeAreUAE pic.twitter.com/cEzBwPTCzq
— @UAE-TeamEmirates (@TeamEmiratesUAE) June 21, 2024
מאטצ'ין נשאל אם הקבוצה שלו מתכננת לשנות אסטרטגיה בעקבות החדשות: "התחלנו לעשות תוכניות עם שמונת הרוכבים שלנו כבר בדצמבר, בידיעה שווינגגור ייקח חלק בתחרות, ככה שהפרספקטיבה שלנו לא באמת השתנתה". עם זאת, לדבריו, העובדה שהרוכב הדני לא התחרה מאז אפריל, עלולה לשנות דברים עבורו: "זה עלול לייצר ספקות מבחינתו על איך הוא מתחרה. הייתה לנו אותה סיטואציה לפני שנה עם טאדיי (פוגצ'אר), אחרי הפציעה שלו. אתה תמיד רוצה לדעת איפה אתה עומד ביחס ליריבים שלך".
הרוכב הבכיר של UAE הוא כמובן פוגצ'אר, שזכה בג'ירו דה איטליה וינסה להשלים דאבל בשני המרוצים הגדולים – לראשונה מאז מרקו פנטני ב-1998. "אם אגיע לטור דה פראנס עם הרגליים האלה שיש לי עכשיו, אני חושב שזה יהיה בסדר גמור", אמר הסלובני אחרי הניצחון בג'ירו, "אני חושב שאני בדרך טובה לחלק הבא של העונה".
⚜️🔹 #limitlessthinkinghttps://t.co/9q52GFpZlN pic.twitter.com/dnWR4I1NIf
— Team Visma | Lease a Bike (@vismaleaseabike) June 21, 2024
וויגינס: "רכיבה היא חלק ממי שאני"
בתוך כך, אלוף 2012 בטור דה פראנס, ברדלי וויגינס, דיבר בפתיחות על הקשיים אליהם נקלע לאחרונה. האלוף האולימפי לשעבר, שהונו נאמד בעבר בכ-13 מיליון ליש"ט, נקלע כיום לחובות של כמיליון יורו ונמצא בהליכי הכרזת פשיטת רגל. "היה לי ביטחון עצום כשרכבתי על האופניים, אבל בשאר הזמן, במבט לאחור, נטיתי לא פעם לריבים", הוא סיפר, "הייתה לי נטייה לשינויי מצב רוח והכיסוי שעטיתי על עצמי של 'כוכב רוק אן רול' ב-2012, עם השתייה וכל זה – זו הייתה דרך להתחבא בציבור ולהסתתר ממי שהייתי באמת".
וויגינס סיפר שהוא כבר "לא מאוהב" בענף הרכיבה, אבל גם שאחרי מספר שנים קשות, הוא חזר להנות מצפייה בספורט, בין היתר בעקבות ההצלחה של בנו: "אני לא מתערב בקריירה שלו, אני רק אבא שלו – וזה כל מה שאני רוצה להיות. רכיבה היא חלק ממי שאני ואני לא רוצה לתייג את זה תחת 'אוהב' או 'לא אוהב'. זה משהו שאני לומד לקבל בחזרה. אני יותר שמח עם עצמי וממי שאני כיום מאשר שהייתי אי פעם בעבר. החיים די טובים כרגע, אני רק צריך להמשיך ללכת בתלם".
Exclusive: Cycling was a 'great distraction' says Bradley Wiggins as he opens up about trauma and mental health https://t.co/FRz0FWziN9
— Cycling Weekly (@cyclingweekly) June 18, 2024