גל כהן גרומי ואנסטסיה גורבנקו העפילו לחצאי גמר אולימפיים בבריכה

שיאן ישראל ב-100 פרפר עלה מהמקום העשירי עם זמן של 51.30, תומר פרנקל פספס במעט את ההעפלה. גורבנקו לחצה בחתירה כדי לעלות מהמקום ה-11 ב-200 מעורב אישי, לאה פולונסקי רק 28. השליחים מיקס לא עלו לגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי

תחרויות השחייה במשחקים האולימפיים בפריז 202 נמשכו היום (שישי) עם נציגות מכובדת לישראל ועם שתי העפלות נוספות כחול-לבן לחצי הגמר של גל כהן גרומי ואנסטסיה גורבנקו. מספר ההעפלות הישראליות עד כה עומד על תשע, מספר שיא לנבחרת ישראלית אולימפית אי פעם.

לכתבות נוספות בנושא:
"הכל מתבלגן לי במשחה ויש איזשהו פחד, אני מאוד מאוכזבת"
מי יהיה המלך של מלכת הספורט? הכנה לתחרות קרב העשר האיכותית בכל הזמנים
3 שחיינים זינקו בערב אחד לראשונה, אך לא העפילו לגמר אולימפי

ראשונים לזנק היו שני שחייני ה-100 פרפר. שיאן ישראל גל כהן גרומי המשיך בכושר הנפלא שלו מתחילת התחרות וקבע זמן של 51.30 שניות, אשר נתן לו את המקום העשירי בדרך להעפלה לחצי הגמר. תומר פרנקל קבע 51.94 שניות וסיים במקום ה-21, כאשר חסרו לו 32 מאיות כדי לעלות גם הוא.

גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי

תומר פרנקל | צילום: סימונה קסטרווילארי

חצי הגמר של גרומי ייערך הערב ב-22:05 שעון ישראל. אחרי שהפעיל לשני גמרים אולימפיים במשחי שליחים (במעורב מיקס בטוקיו וב-4X200 חופשי כאן בפריז) ועלה גם לגמר אליפות העולם במשחה זה בפוקואוקה, ינסה הישראלי לרשום עוד ציון דרך בקריירה האיכותית שלו.

ב-200 מעורב אישי עוד לפני ששתי השחייניות הישראליות זינקו למים אירעה דרמה, כאשר אחת השחייניות ממקצה מספר 3 חשה ברע ביציאה מהמים, לא הצליחה לקום ונזקקה לטיפול רפואי. אחרי דקות ארוכות היא פונתה לקלו מחיאות כפיים של הקהל והמשחים חודשו.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

מעט אחרי העיכוב, אנסטסיה גורבנקו ולאה פולונסקי זינקו יחד למקצה האחרון של המוקדמות במשחה. גורבנקו פתחה רגוע את החצי הראשון של המשחה, אולם ב-50 האחרון לחצה והצליחה לגעת רביעית עם 2:11.53 דקות. זמן זה העלה אותה לחצי הגמר מהמקום ה-11. לאה פולונסקי הייתה רחוקה משיאה עם 2:17.53 דקות ומקום 28 כללי. סאמר מקינטוש העפילה ראשונה עם 2:09.90 דקות, לפני יו ייטינג ואלכס וולש.

לסיום ההצגה, זינקה רביעיית השליחים של ישראל למשחה ל-4×100 מעורב מיקס (2 גברים ו-2 נשים), אך לא הצליחה לשחזר את העלייה ההיסטורית לגמר מטוקיו. אנסטסיה גורבנקו זינקה ראשונה עבור הנבחרת לסגנון הגב וקבעה 59.9, רון פולונסקי המשיך בחזה עם 59.5, גל כהן גרומי המשיך להיות האס של הנבחרת והעלה אותה למקום השני אחרי הפרפר עם זמן ביניים של 50.8, אך אנדי מורז שחתה מעט לאט מהצפוי, 55.0 בחתירה, שנתן לישראל את המקום השישי במקצה והעשירי הכללי עם 3:45.33 דקות, 1.08 שניות מהגמר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג