ג'ירו ד'איטליה2021: מי צפוי לככב השנה?

אלוף חדש יהיה בכל מקרה, השאלה אם זה יהיה מישהו שכבר זכה בעבר בג'ירו, מישהו שהיה קרוב או רוכב שמגיע לשם בפעם הראשונה? כל המועמדים לניצחון בגרנד טור הראשון של העונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ירו ד'איטליה | צילום: shutterstock

למרות שעונת מרוצי האופניים מתרחשת בעיקר באירופה ובלא מעט מדינות מוכות קורונה, המרוצים עצמם לא נפגעו בזה במיוחד בשנת 2021 לעומת השנה שעברה, וזה אומר שקצת יותר מחצי שנה אחרי הג'ירו ד'איטליה של 2020 – יוצאת לדרך ביום שבת ה-8 במאי הגרסה של 2021, הפעם ללא דחיות ועם ציפייה גדולה לקרבות מרתקים על כבישי צפון איטליה, סלובניה ושוויץ.

יוצאים לדרך בשבת. ג'ירו ד'איטליה | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא

איך יראה השנה המסלול של הג'ירו? 
גיא ניב יהיה הנציג הישראלי בסגל של ישראל סטארט אפ ניישן
סגל צעיר של ישראל סטארט אפ ניישן מתחרה השבוע בטור רואנדה

זה עומד להיות ג'ירו מפרך במיוחד, אולי אפילו רב תהפוכות, שיכלול 7 קטעים הרריים קשים, 2 קטעים שכוללים גראבל (שבילים לבנים ומשובשים) ורק שני קטעי נג"ש אישי קצרים במיוחד (לעומת ארבעה בגרסה האחרונה). מה שבטוח זה שגם יהיה לנו אלוף חדש מאחר והאלוף הנוכחי תיאו גייגן הארט לא יגיע כדי לשמור על התואר שלו. השאלה היא האם נראה בסוף מאי אלוף צעיר שעדיין לא זכה בגראנד טור? אחד שזכה בטור דה פראנס אבל ישתתף בפעם הראשונה בג'ירו? או אולי רוכב ותיק שיוסיף לארון שלו עוד גביע ספירלה וחולצה ורודה. אז מי הם המועמדים לניצחון השנה בדירוג הכללי? ומי בספרינטים?

הקבוצה העשירה מכולן, "אינאוס גרנדיירס" הבריטית, מגיעה עם סגל חזק מאוד אותו יוביל הקולומביאני אגאן ברנאל, אלוף הטור דה פראנס ב-2019 שמעולם לא התחרה בג'ירו ד'איטליה. התכנית שלו השנה היא להתמודד על התואר בטור האיטלקי ולאחר מכן לתמוך בגראיינט תומאס בטור דה פראנס. היתה לברנאל גם מטרה להשתתף בטור האלפים כהכנה אבל הוא ויתר על המרוץ הזה בסוף, ובקבוצה הבריטית דחו בימים האחרונות שמועות על בעיות גב מהן סובל הקולומביאני. בכל מקרה ברנאל הוא אחד המועמדים המובילים לניצחון בגי'רו. פיליפו גאנה האיטלקי שניצח בג'ירו האחרון את כל ארבעת קטעי הנג"ש ינסה לעשות את זה בשני הקטעים שיהיו הפעם.

אולי הפעם? סיימון ייטס | צילום: D'Alberto / Ferrari / Paolone Alpozzi

קבוצת "בייק אקסצ'יינג'" (לשעבר מיצ'לטון-סקוט) האוסטרלית הולכת על ניצחון של סיימון ייטס הבריטי ועם פרסום סגל 8 הרוכבים שלהם הם הודיעו שיש להם שאיפות גדולות מאוד לתואר גרנד טור שני של ייטס, שניצח בוואלטה א'אספניה ב-2018.

סיימון ייטס בן ה-26 סיים שמיני בדירוג הכללי ב-2019 ובמרוץ של 2018 שהתחיל בישראל הוא החזיק בחולצה הורודה במשך 13 ימים לפני שקרס בקטע ההררי האחרון. באותה שנה הוא פיצה על כך וניצח את הוואלטה. הוא היה אמור להתמודד על התואר בג'ירו ד'איטליה 2020 שנדחה מהאביב לסוף הקיץ, אלא שהוא בעצמו חלה בקורונה שבוע בתוך המרוץ ובסופו של דבר כל קבוצתו נאלצה לעזוב אחרי שארבעה מאנשיה נדבקו.

השנה ייטס נראה מצוין והוא מגיע לג'ירו ד'איטליה אחרי ניצחון בטור האלפים שהתקיים באוסטריה ובצפון איטליה. המטרה של "בייק אקסצ'יינג'" היא לא פחות מניצחון בדירוג הכללי ולשם כך שני הדומסטיקים של ייטס בהרים יהיו מיקל נייבה הספרדי וטאנל קנגרט האסטוני שהגיע השנה מ-EF EDUCATION FIRST.

הרוכב המוביל של "ישראל סטארט אפ ניישן" יהיה דן מרטין האירי, שכבר הוכיח לפני חצי שנה שהוא יכול להתמודד אפילו על התואר הכללי במרוץ גרנד טור. במדי הקבוצה הישראלית מרטין סיים באוקטובר האחרון במקום הרביעי בוואלטה א'אספנייה אחרי שגם ניצח קטע על הדרך, כשזה היה ניצחון הקטע השני בגרנד טור בהיסטוריה של "ישראל סטארט אפ ניישן". הניצחון הראשון הושג כמה ימים לפני כן בג'ירו ד'איטליה 2020 על ידי אלכס דאווסט הבריטי, שגם הוא יחזור לסגל בג'ירו הנוכחי. גיא ניב יהיה הנציג הישראלי בסגל וזו תהיה ההופעה השלישית שלו בג'ירו, כשבהופעה הראשונה הוא פרש. ישלימו את הסגל של ישראל סטארט אפ ניישן: פטריק בווין (ניו זילנד), מתיאס בראנדל (אוסטריה), דוידה צ'ימולאי (איטליה), אלסנדרו דה מרקי (איטליה) וקריסטס ניילנדס (לטביה).

הפעם כבר יש לסטארט אפ ניישן רוכב מוביל עם יומרות. דן מרטין | צילום: באדיבות ישראל סטארט אפ ניישן

בקבוצת "טרק סגפרדו" חיכו עד לרגע האחרון כדי לאשר שוינצ'נזו ניבאלי, האיש שזכה בעבר פעמיים בג'ירו ד'איטליה, יוכל להשתתף השנה. לפני שלושה שבועות הוא שבר את פרק כף היד בתאונת אימונים ועבר ניתוח, כשבימים האחרונים הצוות הרפואי של הקבוצה ניסה להכשיר אותו לג'ירו ונראה שעשה זאת בהצלחה. ניבאלי שיתמודד על תואר שלישי בג'ירו בקריירה ייעזר ברוכבים כמו באוקה מולומה (שיוכל גם הוא להתמודד על הדירוג הכללי) וג'וליו צ'יקונה, ונראה שהוא יהיה אחד המתמודדים החזקים על מקום בפודיום עליו עמד ארבע פעמים נוספות פרט לשתי הזכיות שלו.

באופן מפתיע, הקבוצה הבלגית "דקוני קוויקסטפ" מגיעה ללא ספרינטר משמעותי בסגל שלה, אבל יהיו לה שני רוכבים שיתמודדו על הדירוג הכללי, לפחות ערב פתיחת המרוץ. הראשון הוא ז'ואו אלמיידה הפורטוגלי שבהופעת הבכורה שלו בגרנד טור, בג'ירו ד'איטליה 2020 באוקטובר האחרון, לבש את החולצה הורודה במשך 15 ימים ברציפות – יותר מכל רוכב מתחת לגיל 23 בהיסטוריה של הג'ירו. בסופו של דבר הוא סיים רביעי בדירוג הכללי ורשם את ההישג הטוב ביותר של רוכב פורטוגלי במרוצי כביש. השני הוא הבלגי בן ה-21, רמקו אוונפול, שנחשב לאחת ההבטחות הגדולות בעולם האופניים ולמרות שזו תהיה הופעת בכורה שלו בגרנד טור – יש כאלה שכבר מסמנים אותו כאחד שיכול להפתיע וללכת עד הסוף. בעונת 2020 אוונפול ניצח בארבעה מרוצי שלבים, אבל הוא לא התחרה שמונה חודשים מאז נפצע באוגוסט האחרון. חוץ מזה בקוויקסטפ בונים על ניצחונות של מומחה הנג"ש הצרפתי, רמי קבאניה, בקטע הפתיחה ואולי גם בקטע הסיום של המרוץ.

את הסגל של קבוצת "בחריין ויקטוריוס" יוביל מיקל לנדה הספרדי והוא ייהנה מתמיכה של רוכבים חזקים מאוד כמו פלו בילבאו, דמיאנו קארוסו ומאטיי מוהוריץ'. בשנה שעברה הוא עבר לקבוצה הבחריינית ממוביסטאר כדי להפוך לרוכב ראשי וסיים בעונתו הראשונה רביעי בטור דה פראנס. השנה הוא סיים שלישי בטירנו אדריאטיקו ויחד עם קבוצתו החזקה נראה כמועמד מוביל לתפוס מקום בפודיום הכללי (בו כבר היה כשסיים שלישי בג'ירו של 2015) ואולי אפילו לנצח. "הג'ירו הוא מרוץ נהדר שאני מכיר היטב ואני מרגיש ביטחון גם בזכות הסגל של הקבוצה. אני מאמין שזה יהיה חודש ממש טוב", אמר לנדה.

מכיוונה של קבוצת יומבו-ויסמה ההולנדית אפשר לציין היסטוריה קטנה. זו תהיה הפעם הראשונה שבה יוביל רוכב ניו זילנדי קבוצה מקצוענית עם שאיפה לזכייה בגרנד טור. בשנה שעברה ג'ורג' בנט עזר לפרימוז רוגליץ' לנצח את הוואלטה ולסיים שני בטור דה פראנס ועכשיו הוא מקבל קרדיט להיות הרוכב המוביל בקבוצה ולחזור לג'ירו שם סיים שמיני ב-2018. עוד רוכב עתיר ניסיון שיקבל קרדיט מהקבוצה שלו הוא מארק סולר הספרדי ממוביסטאר, שנראה מצוין בעליות של טור רומאנדי (מרוץ ההכנה האחרון שלו בו סיים רביעי כללי), אבל עבורו זו תהיה הופעת הבכורה בג'ירו ד'איטליה.

בשנה שעברה סיים שני, יצליח לטפס עוד מדרגה? ג'אי הינדלי (מימין) | צילום: LaPresse

ג'אי הינדלי האוסטרלי יהיה הרוכב המוביל של הקבוצה הגרמנית DSM (לשעבר סאנווב). באוקטובר האחרון הינדלי הפך לאחד הרוכבים המפתיעים של העונה כשסיים את הג'ירו האיטלקי במקום השני אחרי תיאו גייגן הארט וכל זה קרה בגראנד טור השלישי בסך הכל של הרוכב שכיום הוא בן 24. בדיוק כמו שבשנה שעברה כשהקבוצה הגרמנית כבשה את הפודיום (אז עם ווילקו קלדרמן שסיים שלישי כללי) היא מתכוונת לעשות את זה גם השנה עם הרכש הצרפתי החדש רומיין בארדה שהגיע מ-AG2R La Mondiale. הסגל של DSM יהיה אחד החזקים השנה בג'ירו ויהיה מאוד מעניין לעקוב אחריהם. את קבוצת איחוד האמירויות יוביל דוידה פורמולו האיטלקי שירצה להוכיח שהוא שווה יותר מפעמיים טופ 10 שהשיג עד היום בג'ירו, כשבן ארצו המטפס ולריו קונטי ינסה לעזור לו להגיע לשם.

את הקבוצה האמריקאית EF EDUCATION-ניפו יוביל המטפס הבריטי יו קארתי, שפרץ לתודעה עם הניצחון בקטע ה-12 של הוואלטה ב-2020, שהוביל אותו בסופו של דבר לסיים במקום השלישי הכללי. בהופעתו האחרונה בג'ירו ב-2019 הוא סיים במקום ה-11, אבל עכשיו הוא מגיע יותר חזק ויותר מנוסה. הסגל של EF יכלול גם את טי.ג'יי ואן גארדרן האמריקאי שיוכל להתמודד על ניצחונות בקטעי הנג"ש ולעזור לקארתי בטיפוסים, ואת ג'ונתן קאייסדו האקוודורי שכבר ניצח קטע בג'ירו האחרון בהר אתנה והוא בהחלט כוח משמעותי לקראת מרוץ עם הרבה קטעים הרריים.

 

את הקבוצה הקזחית "אסטנה פרמייר טק" יוביל הרוכב הרוסי אלכסנדר ולאסוב, שבג'ירו האחרון נאלץ לפרוש אחרי הקטע השני בגלל כאבי בטן. ולאסוב יתמודד על ה-GC והדומסטיקים שלו יהיו הספרדים גורקה איזגירה ולואיס לאון סנצ'ז הוותיק. ולאסוב בן ה-25 סיים השנה שני בפריז-ניס ושלישי בטור האלפים ונראה בכושר נפלא.

ויש קבוצות שהרוכבים המובילים שלהן יתמודדו על תואר הספרינטרים. ב"בורה הנסגרו" זה יהיה פטר סגאן, שהג'ירו האחרון באוקטובר היה הראשון שלו בקריירה והוא הצליח לסיים בו רק במקום השני בנקודות אחרי ארנו דמאר הצרפתי, שלא ישתתף הפעם. מצד שני מי שכן יהיה שם הוא קיילב יואן מ"לוטו סודאל" שניצח עד היום שלושה קטעים בג'ירו ד'איטליה אבל מעולם לא סיים את המרוץ בשלמותו, וככל הנראה רק אם יוכל להתמודד על תואר הספרינטר יישאר עד הסוף.

אליה ויויאני שניצח בדירוג הספרינטרים ב-2018 רוכב כיום עבור קבוצת "קופידיס" הצרפתית אבל הוא עדיין יכול לשמש כיריב ראוי לסאגאן ויואן, כמו גם דילן כרוננוואגן ההולנדי של יומבו-ויסמה שעד היום בלט בעיקר בטור דה פראנס. עוד ספרינטרים מובילים יהיו פרננדו גאביריה הקולומביאני שניצח בין הספרינטרים בג'ירו של 2017 וכיום רוכב עבור קבוצת איחוד האמירויות והאיטלקי הוותיק ג'יאקומו ניצולו שהיה הספרינטר המנצח בג'ירו בשנים 2015 ו-2016 וכיום רוכב עבור הקבוצה הדרום אפריקאית קובקה-אסוס (לשעבר דיימנשן דאטה ו-NTT). אגב, הרוכב של "בורה הנסגרו" שיתמודד על התואר בדירוג הכללי יהיה עמנואל בוכמן הגרמני, עם רזומה שכולל מקום 4 בטור דה פראנס של 2019 אבל ללא הופעות עד השנה בג'ירו ד'איטליה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12