יום ארוך, רטוב וקר נוסף בג'ירו דה איטליה הסתיים הערב (שבת) עם החמצה נוספת של דרק ג'י מישראל פרמייר טק, ועם החלטה של איניוס לוותר על החולצה הוורודה. ניקו דנץ הגרמני זכה בקטע שני במרוץ השנה, כשהוא מקדים את ג'י בחצי גלגל. ברונו אמריי עבר להוביל את הג'ירו, לאחר שהדבוקה סיימה יותר מ-20 דקות אחרי המנצח.
הקטע ה-14 כלל 193 קילומטר מסיירה בשווייץ לקאסו מאניאנו שליד וארזה, והיה קטע ספרינטרים קלאסי, מלבד המכשול הקשה שהוא הפאסו דל סימפלון – טיפוס של 20 קילומטר בשיפוע ממוצע של 6.5 אחוז ולגובה של 2,000 מטר – שלמרגלותיו הגיעו הרוכבים לאחר 36 קילומטר.
קבוצת בריחה של 29 רוכבים כללה את דנץ, ג'י, דוידה באיס, ושני רוכבים נוספים של IPT – סיימון קלארק וסטיבן וויליאמס. באיס חצה ראשון את הפסגה, והחזיר לעצמו את החולצה הכחולה של המטפס המוביל. בשלב הזה, לבורחים היה יתרון של כשמונה דקות על פני הדבוקה בפסגה, שלא השקיעה הרבה מאמץ בקור העז ובגשם בניסיון לצמצם את הפער.
למרות התנאים, הבורחים ירדו במהירות גבוהה את הסימפלון, והייתרון שלהם המשיך לצמוח. ג'י סיים שלישי בספרינט הביניים, וחיזק את מעמדו בקטגוריית הנקודות. לאחר הירידה נותרו לרוכבים כ-100 קילומטר שטוחים ברובם. המועמדים לניצחון הכללי לקחו יום מנוחה (נוסף) וההפרש בין הבורחים לדבוקה המשיך לצמוח, כשהיה ברור בשלב מסוים שאיניוס החליטו לוותר על העומס הנלווה למוביל המרוץ.
כשנותרו כ-60 קילומטר לסיום, החלו ניסיונות הבריחה מקדימה, ולאחר כעשרה קילומטרים נוצרה קבוצת בריחה של ארבעה רוכבים, שכללה את דוידה בלריני, סטפנו אולדני, לורן רקס ותום סקוינס. 17 קילומטר לסיום, בעלייה קטנה, כשכבר היה נראה שהמנצח יבוא מהרביעייה הזאת, ג'י החל מהלך לצמצום הפער. כמה מאות מטרים לסיום בלבד, הקבוצה של ג'י ודנץ הדביקה את המובילים. אלברטו בטיול החל את הספרינט, אולם דנץ עקף אותו במהירות.
ג'י צמצם את הפער, אבל לא הספיק לעקוף את הגרמני לפני קו הסיום, וסיים בפעם השלישית השנה במקום השני.
הוא התקשה להסתיר את האכזבה שלו בסוף הקטע: "הקבוצה רכבה ממש טוב, אבל לא הייתי מספיק טוב בסיום", אמר. הוא יכול להתנחם מעט בכך שעלה למקום השני בקטגוריית הנקודות, 52 נקודות אחרי יונתן מילאן.
So close 🤏
It comes down to a photo finish on stage 14 with Derek Gee narrowly missing the win against Denz.
That makes it three second places for Derek who proves he is the revelation of this Giro. He deserves that win so much and he's not going to stop until he gets it.
— Israel – Premier Tech (@IsraelPremTech) May 20, 2023
לאחר שעברנו שני שלישים מהמרוץ, איניוס, שכנראה רצתה לחסוך לגריינט תומאס את הראיונות בסוף הקטע ואת הצורך לשלוט בקצב המרוץ, הובילה את הדבוקה בקצה מאוד איטי אל קו הסיום. ארמיריי, רוכב מצוין נגד השעון, סיים 53 שניות אחרי המנצח, וחיכה עד שהדבוקה חצתה את הקו 21 דקות אחרי המנצח. בכך הוא הפך לצרפתי הראשון במאה ה-21 שלובש את החולצה הוורודה. האם המועמדים הבולטים יתחרטו על ההחלטה?
מתכוננים לקטע 15
הקטע מחר – 195 קילומטר מסרניו לברגמו – כולל כמה מקטעים שלא אחת הם חלק מהג'ירו דה לומברדיה. עם ארבעה טיפוסים מאתגרים. על הנייר מדובר ביום נוסף לקבוצת בריחה, אבל טיפוס חד וקצר קרוב לסיום עשוי להיות קן שיגור עבור מועמד מוביל שירצה להרוויח כמה שניות על פני מתחריו.
תוצאות חמשת הרוכבים הראשונים בקטע 14:
1.ניקו דנץ (גרמניה – BORA – hansgrohe) 4:37:30 שעות
2. דרק ג'י (קנדה – Israel – Premier Tech) זמן זהה
3. אלברטו בטיול (איטליה – EF Education-EasyPost) זמן זהה
4. לורן רקס (בלגיה – Intermarché – Circus – Wanty) +0:01 שניות
5. דווידה בלריני (איטליה – Soudal – Quick Step) + 0:01 שניות
חמשת הרוכבים הראשונים בדירוג כללי GC אחרי קטע 14:
1. ברונו אמריי (צרפת – Groupama – FDJ) – 56:17:01 שעות
2. גריינט תומאס (וויילס – INEOS Grenadiers) + 1:41 דקות
3. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה -Jumbo-Visma) + 1:43 דקות
4. ז'ואאו אלמיידה (פורטוגל – UAE) + : 2:03 דקות
5. אנדראס לקנסונד (נורווגיה – DSM) + 2:23 דקקות
לובשי החולצות לאחר קטע 14:
חולצה ורודה (מוביל הטור) – ברונו ארמיריי Groupama – FDJ
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – דווידה באייס – EOLO-Kometa
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בדירוג) – יונתן מילאן Bahrain Victorious
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – ז'ואאו אלמיידה UAE