אדם האנסן ניצח בקטע ה-7 של הג'ירו, יום לפני יום הולדתו והיה לראשון שמצליח לנצח השנה מתוך קבוצת בריחה. בראדלי וויגנס שוב התרסק ואיבד זמן. הקטע הבא – נגד השעון אישי
מאת:יאיר בן עמי
• כל כתבות הג'ירו ד'איטוליה בשוונג – כאן
• דיווחים ופרשנות מקטע 7 – כאן
אדם האנסן יחגוג בשבת (11 במאי) את יום ההולדת שלו ה-32 ויום קודם הוא השיג את הניצחון הגדול ביותר בקריירה שלו.
האנסן היה אחד מששה רוכבים שיצאו לבריחה על מסלול עתיר גבעות. ככל שהתקרבו הרוכבים אל קו הסיום התעבו העננים והגשם התחזק. מצב אידיאלי לרוכב שרוצה לשמור על פער מהדבוקה במסלול בו יש מורדות כה רבים והרוכבים בדבוקה זהירים יותר.
לכולם היה ברור כי זה יום בו ינסה דנילו די לוקה לנצח וזאת משום שהסיום בסמוך למקום מגוריו. המהלך של די לוקה גם הגיע בדיוק היכן שהיה מצופה, בעלייה הלפני אחרונה ושוב בעלייה האחרונה, אבל התברר כי היה זה מאוחר מדיי, בעיקר בגלל הגשם אבל גם בזכות היכולת שהפגין האנסן.
עבור האנסן היה זה הניצחון הגדול ביותר בקריירה. הוא מקצוען כבר משנת 2003. לדרג הבכיר הוא היגע בשנת 2007 כשקיבל חוזה בקבוצת טי – מובייל. הוא המשיך לרכב בקבוצה גם כשהפכה לקולומביה ולפני שנתיים עבר לקבוצת אומגה פארמה – לוטו. בשנה שעברה, כשנותני החסות נפרדו לשתי קבוצות, הוא עבר עם הרוכבים שהמשיכו לקבוצת לוטו – בליסול. זהו הניצחון הראשון של האוסטרלי מאז שנת 2010, הניצחון הראשון שלו בקטע של גרנד טור והראשון במרוץ בעל הדירוג הגבוה ביותר. מתנה לא רעה ליום הולדת.
בגזרת המתמודדים על החולצה הוורודה שוב היה בראדלי וויגנס בצד המפסיד. גם הפעם הוא הפסיד זמן רב לאחר שנפל מאופניו, הפעם בפנייה חדה בירידה, כשהכביש היה רטוב מהגשם. וויגנס המשיך לרכב כמעט מיד אבל היה כה זהיר, אולי אפילו מעט אדיש, וחצה את קו הסיום כמעט דקה וחצי אחרי החבורה שכללה את המועמדים לניצחון. עכשיו הוא מדורג בפער של 2:27 דקה מוינצ'נזו ניבאלי.
דוכן מנצחים קטע 7:
1. אדם האנסן, אוסטרליה, לוטו – בילסול, 4:35:49 שעות
2. אנריקו בטלין, איטליה, בארדיאני וואלולה – סיאסאף אינוקס + 1:07 דקה
3. דנילו די לוקה, איטליה, ויני פאנטיני – סלא איטליה, זמן זהה
ראש דירוג לאחר קטע 7:
1. בנאט אינצ'אוסטי אלוריאגה, ספרד, מוביסטאר
2. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה + 5 שניות
3. ריידר הייסזדל, קנדה, גרמין – שארפ + 8 שניות
קטע 8, 54.8 ק"מ: נגד השעון אישי מ- Gabicce Mare ל- Saltara
הקטע ה- 8 הוא מרוץ אישי נגד השעון למרחק של 54.8 ק"מ. במושגים של הג'ירו ד'איטליה זהו קטע ארוך למרוץ נגד השעון. רק כעשרים ק"מ הם במישור, השאר טכני מאוד וגבעי כשקו הסיום לאחר עלייה קשה. במרוץ כזה בראדלי וויגנס אמור לפתוח פער של דקות על מתחריו, אבל אחרי שתי נפילות קשה להעריך את מצבו וייתכן שהוא במצב שישחק לטובת פערים קטנים יותר או, מבחינתו, אפילו גרוע יותר.
הק"מ האחרון של העלייה לקו הסיום
יאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת.