גם בקטע 11 יאותגרו הרוכבים בהרים. הפעם שתי עליות מדורגות בדרגה 2. העלייה הראשונה לאחר 100 ק"מ ואורכה 17 ק"מ, זווית ממוצעת של 6.2% ופסגתה 1790 מעל לפני היום. אחרי ירידה של כשלושים ק"מ, הכוללת כמה גבעות, יגיעו הרוכבים לפאתי העלייה אל קו הסיום – אורכה 7 ק"מ. חמשת הק"מ הראשונים בזווית יחסית נוחה למשתמש, להוציא קטע קצר של 9% והחלק המאתגר הוא 1.5 ק"מ של הסיום בממוצע של 7% ויותר.
זהו לא קטע קלאסי למדורגים בראש והמתמודדים על החולצה הוורודה. דווקא מנצח מקבוצת בריחה או רוכב היודע להאיץ בעליות קצרות, מתוך קבוצה של כמה עשרות רוכבים שהייתה מתחילה את העלייה האחרונה, היה המועמד הטבעי לנצח.
היפה בגרנד טור הוא העובדות הנוצרות והמציעות גם סיכוי להתרחשויות בעקבותיהן. נבאלי, אוונס ולא רק הם ראו את החולשה של וויגנס. אף אחד מהם לא יתנדב לרכב בקצב נוח בקטע 11 רק משום שזה לא קטע קלאסי של התמודדות על ראש דירוג. אם וויגנס הפסיד על העלייה של קטע 10 כמעט דקה אפשר לגרום לו להפסד של עוד כמה שניות טובות, אולי עוד דקה, בעלייה לקו הסיום של קטע 11.
מאת:יאיר בן עמי
• תמונת השער: ריידר הייסזדל חוגג את הניצחון אשתקד (צילום: Goldmund100)
• כל כתבות הג'ירו ד'איטליה בשוונג – כאן
קטע 11 182 ק"מ מ – Tarvisio ל – Tarvisio