מארק קאוונדיש כבר זכה לכל מחמאה אפשרית על יכולותיו כמאיץ על. העונה הוא עבר לקבוצת אומגה פארמה – קויק סטפ ולמרות שאינו זוכה לאותה הובלה לקו הסיום הוא ממשיך לנצח בלי סוף
מאת:יאיר בן עמי
• כתבה קודמת לקראת הג'ירו ד'איטליה 2013 – כאן
• מבט לג'ירו ד'איטליה 2013 – כאן
• תמונת שער- איוואן באסו בדרכו לניצחון בג'ירו 2006 (צילום:Yoruno)
• כתבה על הרוכבים המעניינים – מי נגד מי
•דיווחים ופרשות בשידור חי מהקטע 1 – כאן
• עמוד הג'ירו ד'איטוליה בשוונג – כאן
מארק קאוונדיש זינק היום בפעם החמישית לג'ירו ד'איטליה ולקח את החולצה הוורודה, של המוביל במרוץ, בפעם הרביעית בזכות ניצחון בקטע הראשון. היה זה ניצחונו ה- 12 בקטע של הג'ירו (שניים מהם במרוץ קבוצתי נגד השעון).
קאוונדיש רחוק מאוד מראש דירוג מנצחי הקטעים בו מחזיק מריו צ'יפוליני שרשם 42 ניצחונות. מצד שני לו היה קאוונדיש איטלקי כבר היו לו פי שלושה ניצחונות בקטעי ג'ירו, המארגנים היו דואגים שיהיו לו יותר הזדמנויות לנצח בקטעי מישור המסתיימים במאוצים המוניים, לצ'יפוליני זה עזר.
הנקודה המעניינת בקאוונדיש 2013 היא העובדה שקבוצתו, אומגה פארמה – קויק סטפ, לא מצליח להעמיד לרשותו את אותה הובלה למאוצי סיום, כפי שהיה רגיל בקבוצות הקודמות שלו. למרות העובדה הזו הצליח קאוונדיש לנצח כבר בשבעה מרוצים (כולל הקטע הראשון של הג'ירו) וגם ניצח בטור של קאטר (ניצחון שאינו במרות כביש אלא מצטבר של רמה קטעים באותו המרוץ).
כמה ניצחונות השיג קאוונדיש לפני הג'ירו או באותה התקופה מדי שנה: • 2012 – 4 • 2011 – 2 • 2010 – 2 לא השתתף בג'ירו • 2009 – 8 • 2008 – 4 • 2007 – 1 לא השתתף בג'ירו רק בעונת 2009 השיג קאוונדיש יותר ניצחונות לפני מאי (הג'ירו מתחיל בשבת הראשונה של מאי). אמרו עליו שבלי שכל הקבוצה מגויסת להובלתו לקו הסיום יהיה לו הרבה יותר קשה לנצח במרוצים. בעונה שעברה הוא רכב בסקאי שהובילה את בראדלי וויגנס וכריס פרום למקומות 1-2 בטור דה פראנס. על הדרך הקבוצה, כולל וויגנס בחולצה הצהובה, סייעו לקאוונדיש לנצח בקטעי הטור. זה לא הספיק לקאוונדיש, הוא צודק, רוכב ברמתו ראוי להיות המוביל היחיד של הקבוצה במרוצים גדולים וגם אם המטרה שלו היא ניצחונות בקטעים בודדים ולא בדירוג המצטבר. |
קאוונדיש חוגג ניצחון בקטע של הג'ירו 2009 (צילום: Mystère Martin)
|
מאיץ ברמתו של קאוונדיש שווה הרבה מאוד ניצחונות בעונה. ניצחונות שווים ניקוד השווה כסף וגם פרסים כספיים המחולקים לכל הרוכבים בקבוצה. כל קבוצה רוצה את השקט המעניק הניקוד השנתי של קאוונדיש, זהו שקט של מספר הנקודות ולטובת הדירוג של הקבוצה. למעשה המשמעות של הניצחונות של קאוונדיש היא הבטחת השתייכות לדרג הבכיר. זהו נכס, נכס ראוי להיות מוביל, קאוונדיש יודע את זה ולכן, למרות שסקאי היא קבוצת כוכבים נוצצת ומאורגנת להפליא, דוברת אנגלית (קאוונדיש הוא בריטי) והעניקה לו תמיכה ראויה הוא בחר לעבור לקבוצה בה הוא יהיה כוכב העל. עכשיו הוא רק צריך שהרוכבים סביבו יעבדו בהרמוניה מושלמת, כנראה שזה יקרה בעתיד הקרוב.
הקטע השני (יום ראשון, 5 במאי) יהיה מרוץ קבוצתי נגד השעון. הסיכוי של קאוונדיש לשמור על החולצה הוורודה לא רע, למרות קבוצתו אינה מועמדת לניצחון בקטע.
קטע 1, נאפולי – נאפולי, 130 ק"מ:
דוכן המנצחים בקטע 1:
1. מארק קאוונדיש, בריטניה, אומגה פארמה – קויק סטפ, 2:58:18 שעות
2. אלייה ויויאני, איטליה, קנונדייל, זמן זהה
3. נאסר בוחאני, צרפת, אפדוז'ו, זמן זהה
ראש דירוג מצטבר לאחר קטע 1:
1. מארק קאוונדיש, בריטניה, אומגה פארמה – קויק סטפ, 2:58:18 שעות
2. אלייה ויויאני, איטליה, קנונדייל + 8 שניות
3. נאסר בוחאני, צרפת, אפדוז'ו + 12 שניות
• את היתרון על הרוכבים המדורגים אחרי קאוונדיש (בדירוג הכללי) הוא השיג בזכות קיזוז הזמן של הבונוסים.
יאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת.