11 קטעים חלפו ועוד עשרה קטעים ב- 11 ימים נותרו בג'ירו ד'איטליה. הגרנד טור הראשון של העונה מגיע לשלבי ההכרעה עם המעבר באלפים ובדולומיטים וקטע אחרון של מרוץ אישי נגד השעון. כל הקטעים שהיו וכל אלו שנותרו. פרופיל של כל המסלולים וסרטים להמחשה. ג'ירו ד'איטליה 2012, שלבי ההכרעה הכואבים, המרתקים ואלו שייצרו את השיאים שירשמו בהיסטוריה
מאת:יאיר בן עמי
• הרוכבים הבולטים
• התממשות ההבטחה של פני
• קאוונדיש בפרספקטיבה היסטורית
•על מאיצים, מאוצים ורכבות
•מה היה, מה יהיה וכל מה שאתם לא רוצים לפספס
• גארמין ברקודה מנצחי היום
•
השני של קאוונדיש
•המאבק על ראש הדירוג עלה מדרגה
•
המופע של פוזוביבו
• ניצחונות מתאונות ושיקולי מאיצים
• קטע 1
• קטע 2
• קטע 3
• קטע 4
•
קטע 5
•
קטע 6
•
קטע 7
• קטע 8
• קטע 9
•
קטע 10
קטע 12, יום חמישי, 17 במאי
157 ק"מ , Seravezza – Sestri Levante
אם סופרים כל עלייה מקבלים שמונה כאלו על המסלול אבל "רק" ארבע מהן מדורגות. שלוש מהן בדרגה 3 ואחת בדרגה 2. אלו פרוסות על 157 ק"מ המסתיימים בססטרי לוונטה, עיר עשירה בהיסטוריה של הג'ירו ד'איטליה ואופניים בכלל. אדי מרקס ניצח על מסלול דומה שהסתיים בעיר ועוד בשנות השישים ניצח קטע של הג'ירו גוסטון ננצ'יני שזו עיר הולדתו והוא ניצח פעמיים בג'ירו, פעמיים נוספות עמד על דוכן המנצחים ופעם גם היה על המדרגה השנייה של הטור דה פראנס. הקטע מתאים מאוד לקבוצת בריחה והמועמדים לניצחון בעיקר ישמרו האחד על השני כדי לא לאבד זמן ביום מסוכן ממה שמספר הפרופיל שלו
קטע 13, יום שישי, 18 במאי
121 ק"מ , Savona – Cervere
המסלול מתאים מאוד לקבוצת בריחה, בזכות התוואי וגם משום שזהו כבר שלב בו יהיו הרבה מאוד רוכבים שלא יעניינו את הקבוצות של המועמדים לניצחון והרדיפה אחריהם לא תהיה כדאית אם תדרוש מאמצים גדולים. מצד שני הקבוצות של המאיצים, אלו שנותרו במרוץ, ירצו לנסות ולהביא את המרוץ למאוץ המוני ועל מסלול מהסוג הזה זה יכול לקרות בעיקר משום שזהו אחד משני השלבים האחרונים המתאימים למאיצים. זהו הביקור הראשון של הג'ירו בקראוורה.
קטע 14, יום שבת, 19 במאי
205 ק"מ, Cherasco – Cervinia
זה כבר עמוק לתוך האלפים. שתי עליות בדרגה 1 (אחת לפני הכי קשה) ושתיהן על חלקו האחרון של המרוץ כשהשנייה היא קו הסיום ורק 10 ק"מ מהגבול השוויצרי. זהו היום של המטפסים ואלו יודעים שזהו אחד הימים בהם הרווח שלהם, בעיקר על המטפסים הטובים במרוץ נגד השעון, חייב להיות משמעותי.
קטע 15, יום ראשון, 20 במאי
172 ק"מ, Busto Arsizio – Lecco/Pian dei Resinelli
קטע 16, יום שלישי, 22 במאי
174 ק"מ, Limone sul Garda – Falzes/Pfalzen
זהו קטע המסתיים באחד המקומות המעניינים באיטליה. המקומיים מדברים גרמנית ולא רואים עצמם כאזרחי מדינה כלשהיא. הקטע היומי מתאים למאבקי החולצה הוורודה אבל הוא לאחר יום מנוחה ראשון מזה שבועיים וימי מנוחה בגרנד טור יכולים לשנות את מצב הרגליים של הרוכבים למצבים קיצוניים של טוב או רע. זהו היום הראשון של השבוע האחרון בג'ירו ד'איטליה 2012 והוא רק ההתחלה של מסע הררי חסר רחמים ובקטע הזה העלייה לא נגמרת.
קטע 17, יום רביעי, 23 במאי
178 ק"מ, Falzes/Pfalzen – Cortina d'Ampezzo
למרות שהקטע מסתיים בירידה זהו קטע הררי ואלו ה דולומיטים. על העלייה הראשונה של היום רשם פאוסטו קופי היסטוריה והוא מי שמכונה "אלוף האלופים" ונחשב לאחד המטפסים הגדולים בכל הזמנים. העלייה האחרונה של היום באורך 12 ק"מ וזווית ממוצעת של 9.9% והיא יכולה להיות מהמכריעות של המרוץ עם הירידה הארוכה (כעשרים ק"מ) לקו הסיום. בסה"כ על המסלול ארבע עליות מדורוגת.
קטע
18, יום חמישי, 24 במאי
קטע מישורי אחרון של הג'ירו 2012 המתאים למאיצים והשאלה כמה מהם ומי עוד יהיה בדבוקה בשלב זה. הקטע מסתיים בעיר הנחשבת כבסיס של לקיוגאס ויהיה מעניין לראות כמה רצון יהיה להם לנצח בקטע, מקבוצת בריחה, מול התמיכה שיצטרכו עוד להעניק לאיוון באסו אם הוא יהיה בתמונת המאבק על החולצה הוורודה.
קטע 19, יום שישי, 25 במאי
197 ק"מ, Treviso – Alpe di Pampeago
בכל מרוץ קטעים יש קטע הזוכה לכינוי "קטע המלכות" או הקטע המלכותי" ובעת הצגת המסלול הוא זוכה לקריאות ההתפעלות, חששות ומעיף את הדמיון למחוזות מהן נוצרות האגדות. עם עשר עליות, חמש מדורגות וכמעט 200 ק"מ של מרוץ זה יכול להיות היום של הדמעות, אושר או אכזבה. הסיום על פסגה שתקרע לרוכבים את הרגליים והם יהיו מאוד מודעים לעבודה כי זה ממש עוד לא נגמר, בכל הקשור לסבל הטהור. קטע שצריך לרשום ביומן ואסור להחמיצו גם בזכות העובדה שהוא פתיחת סוף השבוע של ההכרעה. זהו קטע הצדעה לאנדראה פינארלו, הצעיר בשושלת המשפחה שיצרה את אחד מפסי היצור של השלדות הקלאסיות של האופניים האיטלקים.
קטע 20, יום שבת, 26 במאי
218 ק"מ, Caldes/Val di Sole – Passo dello Stelvio
קטע הררי אחרון של ג'ירו 2012, סיום פסגה אחרון וזהו הסטלביו. ההר עליו נוצרו כמה מהמיתוסים של הג'ירו ד'איטליה. כולם יהיו מותשים וידעו כי זו ההזדמנות האחרונה של המטפסים הטהורים לרוויח זמן על המטפסים שיודעים לרכב במרוץ נגד השעון וזה מה שיצפה להם למחרת, במילאנו, בקטע האחרון. אבל לפני שהם יטפסו לסטלביו הם יחצו את המורטירולו ומישהו מהרוכבים שלא מסכן את ראש הדירוג יכול לנסות ולעשות שמות בדבוקה וכדי להרוויח ניצחון בקטע אחרון של מרוץ כביש. לכאן או לכאן יהיה זה קטע שלא יוכל להתנהל על מי מנוחות והחרבות שוב יצוחצחו לקראתו.
קטע 21, יום ראשון, 27 במאי
31.1 ק"מ, Milan, מרוץ אישי נגד השעון
הרבה דיונים התקיימו, לאורך השנים, על הסיומת של גרנד טור בפרטו ומרוצי האופניים בכלל, במרוץ אישי נגד השעון. לכאן או לכאן הוא, המרוץ האישי נגד השעון, נקרא גם "המרוץ האמיתי" ואם עוד יהיה ספק על זהותו של המנצח זה המקום להרוויח או להפסיד על 31.5 ק"מ של חוסר נשימה ורגליים שורפות ברחובות מילאנו, העיר של העיתון ספור "גזטה דלו ספורט" המייסד ונותן החסות הראשי של הג'ירו ד'יאטליה.