ג'ירו ד'איטליה 2012, קטע 11: הפעם פרארי ניצח

מנצח הקטע ה- 12 היה מי שביצע את המהלך שהביא להתרסקות של מארק קאוונדיש בקטע 3. רק עובדה זו כשלעצמה תיצור חילוקי דעות על סיום מרוצים במאוץ המוני לקו הסיום. בג’ירו ד’יאטליה 2012 לא היה מאוץ המוני לקו הסיום ללא תאונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מנצח הקטע ה- 12 היה מי שביצע את המהלך שהביא להתרסקות של מארק קאוונדיש בקטע 3. רק עובדה זו כשלעצמה תיצור חילוקי דעות על סיום מרוצים במאוץ המוני לקו הסיום. בג'ירו ד'יאטליה 2012 לא היה מאוץ המוני לקו הסיום ללא תאונה

מאת:יאיר בן עמי


כתבות קודמות
הרוכבים הבולטים


התממשות ההבטחה של פני
קאוונדיש בפרספקטיבה היסטורית

על מאיצים, מאוצים ורכבות
מה היה, מה יהיה וכל מה שאתם לא רוצים לפספס
 גארמין ברקודה מנצחי היום
 
השני של קאוונדיש
 
המאבק על ראש הדירוג עלה מדרגה

 
המופע של פוזוביבו

 ניצחונות מתאונות ושיקולי מאיצים
 
רודריגז בניצחון השווה וורוד

כל הדיווחים והפרשנויות מהשידורים הישירים
•  קטע 1
 קטע 2

קטע 3

קטע 4
 
קטע 5
 
קטע 6
 
קטע 7
  קטע 8
 קטע 9
 
קטע 10

 קטע 11

צילום: עפרה פרחי

מרוצי אופניים הם ספורט קשוח בהרבה ממה שנראה. קל להביט על התמונה היפה של דבוקה המתנהלת במהירות של מכונית וכולה צבעוניות וסדר המזכיר מעוף של להקת ציפורים. אבל בתוך הדבוקה, מה שאינו נראה לעין בלתי מנוסה כשגם זו תתקשה לראות, יש דחיפות מרפקים, רוכבים חותכים את מסלול רכיבתם של האחרים בזמן הרכיבה ומי שאינו שומר על הריכוז יכול למצוא עצמו בקלות מייצר שפשופים על כל גופו בגלל התרסקות על האספלט.

בתוך הדבוקה מתקיים דיון, שהחל לפני לא מעט שנים, על נושא בטיחותם של הרוכבים בהקשר תוואי מסלולים ובעיקר בסיומי הקטעים כשהדבוקה מגיעה הדוקה למאוץ רב משתתפים לקו הסיום. לא פעם, כמו בקטע ה- 11 של הג'ירו השנה, הסיום נקבע כך שהדבוקה מגיעה אליו לאחר לא מעט פניות כשחלקן חדות מאוד ושם מתרחשות רוב התאונות.

כמעט כל הקבוצות, של כל המאיצים, רוצות להוביל את המאיץ הטוב ביותר שלהם למיקום (בקדמת הדבוקה) ממנו יוכל לצאת למאוץ האחרון (לקו הסיום) מהעמדה האידיאלית. רק שברוב המקרים הכביש אינו רחב מספיק כדי להעניק מספיק עמדות זינוק אידיאליות. לכן, במאות המטרים האחרונים, מאיצים מנסים לפלס דרכם אל קדמת הדבוקה אם לבדם או בעזרת טור של רוכבים קבוצתם המכתיב קצב מהיר ובכך מונע מאחרים לעקוף או להיכנס לעמדה נוחה.

במיקום הטוב ביותר לתפיסת עמדה נוחה, בדרך למאות האחרון לקו הסיום, הן הפניות. לכן אליהם נכנסים הטורים של הקבוצות במהירות גבוהה  מאוד אבל מצד שני אותם מאיצים שאין להם רכבות (טורים) של רוכבי הקבוצה שלהם (לטובת פילוס ושמירה על מסלול בתוך הדבוקה) מנסים לעקוף את אותם הטורים דווקא בכניסה לפניות. זה בדיוק מה שקרה בקטע ה- 9 בו ניצח פרנססקו וונטוסו לאחר תאונה בפנייה האחרונה וזה מה שקרה בקטע ה- 11 כשפרארי ניצח לאחר תאונה בפנייה האחרונה.

השאלה המרכזית היא האם צריכים לוותר על הפניות האלו לטובת בטיחותם של הרוכבים? או שהרוכבים צריכים להיות זהירים יותר? אי אפשר לצפות מרוכב, מפוצץ אדרנלין ואחרי 150 ובטח שלא אחרי 250 ק"מ של מרוץ להיות מרוכז בכל מ"מ וב- 100% בכל המתרחש סביבו. הרוכבים של הדרג הבכיר יודעים לשמור על ריכוז ובכל זאת בא פרארי ובקטע שלישי רכב הצידה במקום ישר והתוצאה הייתה בשפשפת, שתצורתה לא הייתה מביישת שניצל גורמה, על גופו של קאוונדיש ועוד כמה רוכבים. ובאותה מידה בא הניצחון של אותו פרארי, בקטע 11, ומראה כי הוא ככל הרוכבים עושה את המהלכים שהוא חייב לעשות כדי לנצח אבל לעיתים חוטא בסגנון רכיבה מסוכן.

תושבה ברורה לשאלת הבטיחות ומניעת התאונות לא תרד מהר סינים או תבליח בראשו של אפילו המנוסה במאיצים או מארגני המרוצים משום שאין כזו. אם רוצים לשמור על היופי, הרדמות והצבעוניות של קטעי המישור רק המאוצים ההמוניים בסיומם מביאים את אלו.

מארק קאוונדיש יכול להתנחם שתי עובדות, לאחר הניצחון של פרארי. האחת, ברור שהיא הראשונה, שהוא לא נפל הפעם אלא רק התעכב ולכן לא הצליח לנצח. השנייה היא שהוא אסף כמה נקודות על קו הסיום ועלה למקום הראשון בדירוג הנקודות. מצד שני ייתכן והעובדה שהוא ילבש את החולצה האדומה בקטע 12 קלקלה לו את התוכנית לפרוש מהמרוץ לפני סוף השבוע עתיר ההרים ואז תהיה לו סיבה משנית לכעוס שוב על פרארי.

עבור רוברטו פרארי היה זה הניצחון הגדול הראשון בקריירה. הוא סיים את הג'ירו ד'איטליה 2011 (מקום 142) וכמה פעמים סיים במקום רביעי במאוצים ההמוניים. הוא בן 29 ומקצוען זו השנה שמינית אבל מעולם לא רכב בקבוצת הדרג הבכיר. קבוצתו, אנדרוני – ג'אקטולי, היא מהדרג השני.

הדירוג המצטבר לא סבל משינויים כלשהם בראשו ויוחאקין רודריגז שמר על החולצה הוורודה.

עשירייה ראשונה קטע 11:
1. רוברטו פרארי, איטליה, אנדרוני – ג'אקאטולי, 6:49:05 שעות
2. פרנססקו צ'אצי, איטליה, אומגה פארמה- קוויק סטפ
3. תומאס וויטקוס, לאטביה, אוריקא – גרינאדג'
4. מארק קאוונדיש, בריטניה, סקאי
5. מנואל באלטי, איטליה, איג'2אר לה מונדיאל
6. ג'יאוקומו ניזולו, איטליה, ראבובנק
7. דניאל צ'ורן, אוסטריה, נטאפ
8. ארנו דמאר, צרפת, אפדוז'- ביגמאט
9. דנילו וויץ, שוויץ, ביאמסי
10. ג'פרי סופ, צרפת, אפדוז'- ביגמאט, כולם זמן זהה

עשירייה ראשונה לאחר קטע 10:
1. חואקין רודריגז אוליבייר, ספרד, קאטיושה , 47:26:39  שעות
2.  ריידר הסזידאל, קנדה, גארמין- באראקודה+ 17 שניות
3. פאולו טרילונגו, איטליה, אסטנה + 32 שניות
4. רומן קרויזגר, קזחסטן, אסטנה + 52 שניות
5. בנט אלוריאגה, ספרד, מוביסטאר, זמן זהה
6. איוואן באסו, איטליה, לקויגאס-קאנונדייל + 57 שניות
7.  דמיאנו קארוסו, איטליה, ליקויגאס- קנונדייל + 1:02 שניות
8.  דריו קאטלדו, איטליה, אומגה פארמה – קוויק סטפ + 46 שניות
9. ארוס קיפאצ'י, איטליה,  ליקויגאס- קנונדייל + 1:09 דקה
10. אורן אורן ריגאברטו, קולומביה, סקאי + 1:10 דקה

ג'ירו ד'איטליה 2012- קטע 11- ק"מ אחרונים


צילום שער: DSC_0715

16.5.2012


קטע 12, יום חמישי, 17 במאי

157 ק"מ ,  Seravezza – Sestri Levante


אם סופרים כל עלייה מקבלים שמונה כאלו על המסלול אבל "רק" ארבע מהן מדורגות. שלוש מהן בדרגה 3 ואחת בדרגה 2. אלו פרוסות על 157 ק"מ המסתיימים בססטרי לוונטה, עיר עשירה בהיסטוריה של הג'ירו ד'איטליה ואופניים בכלל. אדי מרקס ניצח על מסלול דומה שהסתיים בעיר ועוד בשנות השישים ניצח קטע של הג'ירו גוסטון ננצ'יני שזו עיר הולדתו והוא ניצח פעמיים בג'ירו, פעמיים נוספות עמד על דוכן המנצחים ופעם גם היה על המדרגה השנייה של הטור דה פראנס. הקטע מתאים מאוד לקבוצת בריחה והמועמדים לניצחון בעיקר  ישמרו האחד על השני כדי לא לאבד זמן ביום מסוכן ממה שמספר הפרופיל שלו


16.5.2012

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הענף נהיה יותר מסוכן עם השנים. אני חושב שצריך לחשוב על דרכים להאט את המהירות, זה קריטי לשמור על בטיחות הרוכבים", כריס פרום, אלוף הטור דה פראנס 4 פעמים, בראיון בלעדי לשוונג




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

כריס פרום בראיון בלעדי לשוונג Chris Froome in an Exlusive Interview to Shvoong
כריס פרום בראיון בלעדי לשוונג Chris Froome in an Exlusive Interview to Shvoong
26:19
חצי מרתון השרון רוטשטיין 2024 - הסרטון הרשמי
חצי מרתון השרון רוטשטיין 2024 - הסרטון הרשמי
02:21
הצצה לחצי מרתון השרון רוטשטיין 2024
הצצה לחצי מרתון השרון רוטשטיין 2024
34
יהונתן יצחקי בתגובה ראשונה אחרי שבירת השיא הישראלי ב-100 חזה
יהונתן יצחקי בתגובה ראשונה אחרי שבירת השיא הישראלי ב-100 חזה
02:57
דניאל קריצ&#039בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
דניאל קריצ'בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
02:14
בין צ&#039אלנג&#039 ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
בין צ'אלנג' ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
44:39
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
31:57
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג&#039ירונה
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג'ירונה
27:07
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ&#039 בפודקאסט של שוונג
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ' בפודקאסט של שוונג
54:41
בדרך לצ&#039אלנג&#039 ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
בדרך לצ'אלנג' ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
47:33
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
56:46
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
48:21
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
02:23
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
32
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
01:28