לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
מסלול המרוץ 2021 המלא
המועמדים לניצחון השנה
ג'ירו דה איטליה 2021 קטע 21
מנצח היום: פיליפו גאנה Ineos Grenadiers
סיים בזמן: 33:48 דקות
ממוצע מהירות: 55.09 קמ״ש
מרחק: 30.3 ק"מ
דרגת קושי: 3 כוכבים מתוך 5
מאיפה לאיפה: מסנגו למילאנו
צ פ ו | סיכום קטע 21
מה היה על המסלול?
הקטע ה-21 והאחרון של הג'ירו הוזנק היום בשעה 14:45 (שעון ישראל) מסנגו למילאנו למרחק של 30.3 ק"מ בפרופיל מישורי ורמת קושי של שלושה כוכבים מתוך חמישה.
כמו קטע הפתיחה של הג'ירו שהתחיל ברכיבת נג"ש אישית גם הקטע האחרון הוא מאבק בין הרוכבים על יוקרה של ניצחון בקטע האחרון של גראנד טור, לאחר 20 קטעים מפרכים והמון עליות הרוכבים חזרו למישורים ויראו מי הכי מהיר ולמי נשאר עוד כוח לדחוף.
הפערים בין רוכבי הדירוג הכללי היו די גדולים במיוחד בשלשה המרכיבה את פודיום התחרות אבל עדיין יכולה להיווצר תקלה או בעיה ולכן יש עוד מתח באוויר, כמו כן בטופ 10 ישנם רוכבים שיכולים לשפר מיקום.
מבחינת המסלול הוא מישורי ומהיר מאוד, בכבישים ארוכים וישרים הרוכבים המומחים בנג"ש יכולים לדחוף הילוך גדול וכבד, כך שניתן לצפות למהירויות מסחררות. 2 בדיקות זמן ביניים ממוקמות בקילומטר 9.2 ובקילומטר 18.8. ה-ITT הסופי של השנה שעברה התברר כמכריע וראה את טאו ג'וגאן הארט עובר לגופייה הוורודה. לאחר שהתחיל ברמה מתה בזמן עם ג'אי הינדלי, הבריטי הלך 39 שניות מהר יותר מהאוסטרלי כדי להבטיח את הניצחון ב- GC.
מהלך התחרות
בשנה שעברה, 43 רוכבים לא הגיעו לסיום במילאנו. אז גריינט תומאס נאלץ לנטוש לאחר התרסקות באזור הנטרלי בקטע 3, בעוד סיימון ייטס, סטיבן קרויסוויק ומייקל מתיוס נבדקו ונמצאו חיוביים ל- COVID-19. לאחר מכן, כל קבוצות יומבו-ויסמה ומיצ'לטון-סקוט פרשו מהתחרות.
לאחר הפרישה פאביו פלין מאסטנה לפני הקטע (DNS) ה-20 הגענו לאותו מספר בדיוק שנה שניה ברציפות, 43 רוכבים בדיוק שלא סיימו את המירוץ השנה מתוך 184, בהחלט מספר גבוה שכלל גם רוכבים חזקים ביותר שהיו מועמדים לפודיום כמו מיקל לאנדה.
המהלכים המנצחים
גאנה כפייבוריט ענק (מנצח קטע הסיום גם שנה שעברה) זינק בשעה 15:04 וקבע את הזמן הכי טוב עם רכיבה מאוד אגרסיבית, לא בלי קשיים בדרך, לקראת סיום המרוץ שלו הוא מסמן על איזה בעיה טכנית באופניים ואז מיד קל היה להבחין שיש לו תקר בגלגל האחורי, ההחלפה של האופניים כולם מרכב הקבוצה כנראה גזלה לו 15 שניות והיה חשש האם זה פער מספק לנצח את הקטע. לשמחתו זה הספיק כאשר הרוכב הטוב ביותר אחריו, רמי קאבניה אלוף צרפת מסיים 12 שניות לאט יותר את הקטע גם הוא לא ברכיבה נקייה לחלוטין עם החלקה ונפילה באחת הפניות.
למרות שהוא ספג היום 30 שניות למתמודד הקרוב ביותר אליו דמיאנו קרוסו (בחריין-ויקטוריוס), הניצחון בג׳ירו של בראנל מעולם לא נראה מוטל ספק, והוא הספיק להרים את זרועותיו בסיום בחגיגה כשעבר את הקו.
קרוסו סיים שני בסך הכל בג׳ירו, בעוד סיימון ייטס (BikeExchange) החזיק בנוחות את המקום השלישי הכללי להשלמת הפודיום האחרון.
כל זאת מסכם מה שהיה יום נהדר לקבוצת אינאוס, כאשר הפודיום של הקטע האחרון הוא פיליפו גאנה שניצח לפני רמי קבאניה (Deceuninck-QuickStep) במקום השני ואדוארדו אפיני (יומבו-ויסמה) בשלישי.
ישראל סטארט-אפ ניישן
זוהי פעם רביעית ברצף ש-ISN הקבוצה הישראלית ורוכבים ישראליים משתתפים בגראנד טור האיטלקי, לאחר שגיא שגיב היה הראשון לסיים ב-2018, גיא ניב ב-2019, גיא שגיב שוב ב-2020 וכעת גיא ניב ב-2021 מסיים ובמקום מצוין עבורו – 74 כללי כאשר הוא מבצע עבודת דומסטיק לגיטימית עבור הקבוצה. לאחר שהשלים את הטור דה פראנס ב-2020 הוא בהחלט נראה בוגר וחזק יותר משנה לשנה.
הישגי הקבוצה הבולטים בג'ירו הינם מקום עשירי כללי עם הרוכב האירי דן מרטין שגם ניצח את קטע בבריחה ארוכת טווח, החזקת החולצה הורודה עם אלסנדרו דה-מארקי, מקום שני במאבק על חולצת הספרינטר הטוב ביותר (צ'יקלאמינו, סגולה) של דוידה צ׳ימולאי האיטלקי אחרי הסופרסטאר פטר סאגאן.
סיכום הג'ירו ה-104
מעבר למרטינס וקסטרובייחו, צוות הרוכבים התומך של בראנל בג'ירו זה כלל את אלוף העולם בנג״ש פיליפו גאנה, ג'יאני מוסקון ולפני פרישתו המוקדמת, פאבל סיבקוב. אף קבוצה אחרת במרוץ לא קרובה לעומק מסוג זה. תשכחו "מהרווחים השוליים" (Marginal Gains) כביכול, היתרון הברור ביותר שאינאוס מחזיקים על שאר הפלטון הוא לא בפרטים הקטנים אלא בתמונה הגדולה.
התקציב האחרון שדווח עליהם, לעונת 2019, היה כ-50.78 מיליון אירו, גידול של כמעט 8 מיליון יורו מהקמפיין הקודם, ובמובן מסוים, הגדול ביותר בעולם אופניים. לשלוש הקבוצות הקטנות ביותר (Wild Card teams) בג'ירו הזה, לשם השוואה, יש תקציבים של פחות מ-4 מיליון אירו כל אחת. אותו מרוץ אופניים, כוכב לכת אחר.
בראנל חתם את הניצחון השלישי בג'ירו של אינאוס בארבע שנים, כל אחד עם רוכב אחר. הקבוצה גם הנחיתה ניצחון בשבעה מתוך תשעת הגראנד טורים האחרונים, דרך ארבעה רוכבים שונים. מובילי קבוצה וכוח אדם מתחלפים, נותני חסות באים והולכים, אבל הקצב נמשך.
אחרי רוכבים כמו פרום, פורט, פאולס ואפילו בראנל עצמו, מרטינס הוא התוספת האחרונה של אותה תופעת סקיי/אינאוס החוזרת ונשנית: דומסטיק שהוא חזק יותר מרוב מובילי הקבוצות האחרים במירוץ.
קיום חברי הקבוצה הטובים ביותר אינו מבטיח ניצחון בגראנד טור, כמובן, והניצחון של טדיי פוגאצ'אר (איחוד האמירויות) על יומבו-ויסמה בטור דה פראנס בשנה שעברה הוא ההוכחה לכך. אבל זה בהחלט הופך את החיים להרבה יותר פשוטים, כפי שהודה בראנל לאחר שחיבק את מרטינז מעבר לקו הסיום באלפה מוטה.
"דני רוכב נהדר", אמר בראנל, ״הרבה אנשים ידעו את זה, אבל עכשיו הוא מראה לכל העולם".
תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 21
1. Filippo Ganna (ita) 33.48
2. Rémi Cavagna (fra) + 0.12
3. Edoardo Affini (ita) + 0.13
4. Matteo Sobrero (ita) + 0.14
5. João Almeida (por) + 0.27
6. Max Walscheid (ger) + 0.33
7. Alberto Bettiol (ita) + 0.34
8. Jan Tratnik (slo) + 0.42
דירוג כללי (GC) של עשרת הרוכבים הראשונים לאחר קטע 21
1. Egan Bernal (col)
2. Damiano Caruso (ita) + 1.29
3. Simon Yates (gbr) + 4.15
4. Aleksandr Vlasov (rus) + 6.40
5. Daniel Felipe Martínez (col) + 7.24
6. João Almeida (por) s.t.
7. Romain Bardet (fra) + 8.05
8. Hugh Carthy (gbr) + 8.56
9. Tobias Foss (nor) + 11.44
10. Daniel Martin (irl) + 18.35
לובשי וזוכי החולצות הסופיים לאחר קטע 21
חולצה ורודה (מנצח הטור) – אגן בראנל Ineos Grenadiers
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – אגן בראנל Ineos Grenadiers
חולצה כחולה (המטפס המוביל בניקוד הרים) – ג׳פרי בושארד AG2R Citroën Team
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בדירוג) – פיטר סאגאן Bora-Hansgrohe