לאחר הדרמה הגדולה של אתמול, תאונה לקראת סיום הקטע השני של הג'ירו ד'איטליה היום (ראשון) טרפה את הקלפים של הקטע המנומנם. יונתן מילאן האיטלקי בן ה-22 זכה בניצחון הגדול ביותר בקריירה הקצרה שלו כשניצח בספרינט מתוך דבוקה מצומצמת שחסרה כמה מהמאיצים הבכירים.
הקטע היום היה 202 קילומטר מטראמו לסן סאלבו. קבוצת בריחה של חמישה רוכבים התגבשה עם התחלת הקטע, והשיגה יתרון של כשלוש וחצי דקות על פני הדבוקה. אולם, קבוצות הספרינטרים לא אפשרו להפרש לגדול יותר מדי.
סטפנו גנדין (Corratec – Selle Italia) ניצח בשני ספרינטים במהלך המסלול והרוויח כמה שניות בדירוג, בעוד פול לפיירה (AG2R Citroën) ניצח בספרינט לנקודת מלך ההרים, וילבש מחר את החולצה הכחולה של המוביל בקטגוריה.
צפו בספרינט הדרמטי לסיום:
כ-34 קילומטרים לסיום הדבוקה עקפה את הבורחים, ואז בקילומטרים האחרונים הקצב התגבר. 3.5 קילומטרים לסיום התרחשה תאונה, בה היה מעורב מארק קוונדיש. שורה של רוכבים התעכבו בגלל התאונה, ולכן רק כ-30 רוכבים הגיעו יחד לקו הסיום. הספרינט ההמוני הראשון בג'ירו מאז קטע 13 שנה שעברה.
מכיוון שהתאונה התרחשה יותר משלושה קילומטרים לסיום, מי שהתעכב בגלל לא קיבל זמן זהה למנצח. המועמד הבכיר ביותר שאיבד זמן בשל התאונה היה תיאו גייגן הארט (Ineos), שסיים 18 שניות אחרי המובילים וירד למקום השמיני, כשגם ג'יי ויין וברנדון מקנולטי אבידו זמן יקר. שאר המובילים סיימו בקבוצה הראשונה.
🍾🍾🍾#Giro #GirodItalia pic.twitter.com/nob1TBLgkm
— Giro d'Italia (@giroditalia) May 7, 2023
דירוג הקטע השני:
1. יונתן מילאן (Bahrain)
2. דולפני ייד דקר (Arkéa Samsic)
3. קיידן גרובס (Alpecin-Deceuninck)
4. ארן מאריט (Intermarché – Circus – Wanty)
5. מריוס מאיירהופר (DSM)
הדירוג הכללי:
1. רמקו אוונפול (Soudal-Quickstep)
2. פיליפו גאנה (Ineos) – 22+ שניות
3. ז'אאו אלמיידה (UAE) – 29+ שניות
4. שטפן קונג (Groupama FDJ) – 43+ שניות
5. פרימוז' רוגליץ' (Jumbo Visma) – 43+ שניות
מתכוננים לקטע מספר 3
מחר יהיה אחד הקטעים הארוכים בג'ירו השנה – 216 קילומטר מעיירות החוף ואסטו לעיירה מלפי. רוב היום יהיה שטוח, ותהיה הזדמנות לקבוצת בריחה לזכות בזמן שידור יקר. לאחר 173 קילומטר הרוכבים יתמודדו עם שתי עליות להר געש רדום, אחת באורך 6.3 קילומטר בשיפוע ממוצע של 6.4% ואחת נוספת של 2.6 קילומטר בשיפוע של 7.6%. לאחר מכן מצפה לרוכבים ירידה ארוכה ורכיבה בשטח לא באמת ישר עד הסוף. קשה לראות את אחד המועמדים המובילים מנסים לקזז זמן מאוונפול, אבל זאת תהיה הזדמנות לרוכב כמו מגנוס קורט לנסות ולברוח לדבוקה.