לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה בשוונג
מסלול המרוץ והמועמדים לניצחון 2022
מנצח היום: ארנו דמאר (גרופאמה FDJ)
סיים בזמן של: 3:18:16 שע'
מרחק: 150 ק"מ
דרגת קושי: 2 כוכבים מתוך 5
מאיפה לאיפה: סאן רמו – קוניאו
צ פ ו | סיכום קטע 13
1. שלושת רבעי שעה נהיגה מסן רמו האגדית, עיר הזינוק של השלב הבוקר, למונקו. הריוויירה האיטלקית, לאורך רצועת החוף הים תיכונית של אזור ליגוריה. השלב, 150 ק"מ של מעבר מהחוף לחבל פיידמונט (בתרגום מילולי – כפות הרגליים של ההרים), בכיוון הפוך ממונומנט מילאן-סאן רמו האגדי.
2. בריחה חזקה של ארבעה רוכבים מחויבים ונחושים יצאה לדרך. בחצי הדרך הדבוקה התעוררה בפיגור של כ-7 דקות על הבריחה.
3. מכאן, כל 70 הק"מ האחרונים הפכו מרדף לוהט סביב דרום חבל פיידמונט. הבריחה הסתייעה ברוחות גב נדיבות. מאידך, בקדמת הדבוקה, התרכזו המושכים הגדולים של קבוצות הספרינטרים והעלו את הקצב בעקשנות ובהתמדה.
4. כמה עשרות קילומטרים לסיום, עוצמת המרדף יצרה נתק בדבוקה עצמה ועשרות רוכבים נשרו לאחור. מלפנים נותרו בעיקר קבוצות הספרינטר, לצד המועמדים בדירוג הכללי עם רוכבי סיוע.
5. משך עשרות קילומטרים, עד הקילומטר האחרון בעיר קוניאו, היה ספק גדול אם המרדף יצליח. ככל שרוכבי המרדף התעייפו, יותר ויותר רוכבים טריים מקבוצות הספרינט נשלחו לחזית, תוך דלדול של כוח האש של רכבות הספרינט המסורתיות שנועדו להביא את הספרינטרים לעמדת זינוק לקו הסיום.
6. בין לבין, בחוסר מזל מתסכל, רומיין ברדה מקבוצת DSM שהיה ממוקם רביעי בדירוג הכללי (בפיגור של 14 שנ' בלבד), ונראה מצוין לפני 5 ימים בפסגת הבלוקהאוס, נאלץ לפרוש עקב קלקול קיבה חריף. כשנכנס לרכב הקבוצה לאחר שירד מאופניו באמצע השלב, הוא נראה לבן כסיד ורזה שלד. ניכר שעוברים עליו ימים קשים.
7. בינתיים, רביעיית הבריחה החזיקה מעמד בתצוגת רכיבה משותפת ומחויבת מלפנים. קבוצות הספרינט נאלצו לשלוח יותר ויותר רוכבים קדימה. קוויקסטפ איבדה את אחרון המובילים של מארק קאבנדיש (דווידה באלריני) בתחילת הקילומטר האחרון. קאבנדיש נותר לגמרי לבד. גם קבוצת ישראל פרמייר טק שרפה את אחרון מובילי הספרינט (ריק זאבל) כמה קילומטרים לסיום. ג'אקומו ניצולו נותר גם הוא לבד.
8. רק לארנו דמאר מגרופאמה FDJ, לובש חולצת הספרינטרים הסגולה, נותרו שני עוזרים ב-500 מ' האחרונים, והוא ניצל אותם עד תום. הוא הוזנק על ידי הרוכב האחרון ברכבת הספרינט שלו, בעמדה נהדרת, 200 מטר לפני הקו, והצליח לתרגם את ההובלה המצוינת לניצחון.
9. בכלל, דמאר הוא כרגע הספרינטר היציב ביותר עם רכבת התמיכה החזקה ביותר בג'ירו. מציאות זו הקנתה לו כבר 3 ניצחונות שלב, והובלה בדירוג המאיצים. קאבנדיש נאלץ לתמרן לבד החל מ-400 מ' לסיום, לדלג סביב רוכבים ולבצע עקיפה כפולה, אך מאמציו הספיקו רק למקום השלישי. הטיל מהאי מאן מרגיש היטב בחסרונו של המוביל הקבוע שלו – מיקל מורקב. מי שנראה טוב, אבל סיים רק שני, היה פיל באוהאוס הגרמני מבחריין ויקטוריוס.
10. מחר, שלב התשה הררי. 147 ק"מ של מעברי הרים בגובה בינוני בחבל פיידמונט, עם שני ביקורים וגם קו סיום בטורינו עצמה, ושתי הקפות הרריות סביבה. בכל הקפה, שתי עליות מדורגות. עליית ה-סופרגה ועליית הקול דלה מדלנה אולי אינן ארוכות במונחי הג'ירו ד'איטליה, אבל חלקים מהן תלולות במיוחד.
11. בריחה תצא כמובן, אבל ייתכנו גם ניסיונות ליצור ולנצל הזדמנויות מתואמות עם רוכבי סיוע של המועמדים לניצחון, שיישלחו לבריחה במטרה להצטרפות מתואמת של המובילים מאוחר יותר. הכל בכדי לנסות להוציא זמן ממועמדים אחרים לניצחון. אין להוציא מכלל אפשרות שאינאוס (בשביל קראפאז), בחריין מרידה (בשביל מיקל לנדה) ואולי גם אחרות, ינסו לשלוח רוכבי סיוע להתברג בבריחה במעלה הכביש.