הקטע ה-11 של הג'ירו ד'איטליה נערך היום (רביעי) עם 207 ק"מ במגמת ירידה מפויאנו די ואל פורטורה אל פרנקווילה, בסימן סיומת חזקה של הספרינטרים, כאשר מעל כולם היה ג'ונתן מילאן, האיש בחולצת המאיצים שהשלים דאבל של ניצחונות השנה.
לכתבות נוספות בנושא:
בעקבות עומר שפירא: איגוד האופניים צפוי להוסיף סעיף הריון באולימפיאדה הבאה
זו כבר מגיפה: גם הרוכב המוביל של ויסמה נאלץ לפרוש מהג'ירו
ג'ירו ד'איטליה 2024, קטע 10: הפריצה הגדולה של האח הצעיר למשפחת פארה-פנטרה
כבר ממבט מקדים ניתן להבין שהסטייג' הזה הוא מישורי עם ישורת סיום ארוכה במיוחד, כך שהיה נראה שהספרינטרים לא יוותרו על הסיכוי לעוד קצת תהילת עולם וקבוצות הספרינטרים יעבדו כדי לשלוט בדבוקה, מה שייתן יום "מנוחה" לקבוצות UAE ו-Ineos.
עוד לפני הזינוק עודכנו כי קיאן אויטברוקס, הרוכב המוביל של ויסמה ליס-א-בייק פרש מהג'ירו עקב מחלה. המשמעות הגדולה היא ששאר רוכבי הקבוצה הופכים לסטייג' האנטרים מרגע זה, ואולי נראה שמישהו בקבוצה ההולנדית מתחיל להצטער על כך שויתרו השנה על פרימוז' רוגליץ'. אכן עם תחילת הקטע בריחה של שלושה רוכבים, מהם שניים מוויסמה – אדוארדו אפיני וטים ואן דייק, יחד עם תומא שמפיון מקופידיס
הבריחה הגיעה לפער של כמעט שתי דקות, כשאת הדבוקה מנהלת קבוצת לידל טרק, אולם הפער הלך והצטמק ככל שנקפו הקילומטרים. 80 ק"מ לסיום הדבוקה בקצב מתון, 45 שניות פער, והכל נראה על מי מנוחות. ככלל, הפער היה די "משחק", פעם גדל מעט לכיוון הדקה, פעם יורד ירד ל-30 שניות, ולכולם ברור שהבריחה לא ממש מסוגלת לעשות משהו מהותי, יש בה רוכבים נהדרים אבל כשהדבוקה תחליט לסגור פער לבריחה, לא יהיה שום סיכוי.
התקווה היחידה של הבריחה הייתה הגבעה שתגיע כ-10 ק"מ לסיום, שאפילו הייתה יכול לשמש כנקודת תקיפה עבור פוגצ'אר (אם ירצה בכך), אבל המחיר שישלם על כך גבוה למדי. 35 ק"מ לסיום הבריחה נסגרה. רגע לפני ספרינט ביניים, בו גם שניות בונוס. בורה הוציאה רוכבים להתקפה, וגריינט תומאס לקח שתי שניות, כשפוגצ'אר בכלל לא מתייחס לשניות הבונוס.
🚆 💗 One for Traintok that one #GirodItalia pic.twitter.com/4ErgxEqyFy
— Giro d'Italia (@giroditalia) May 15, 2024
20 ק"מ לסיום אנדראה פיקולו תוקף ופותח פער של 10 שניות לערך, אבל לא ממש מעבר לכך. במקביל נפילה, פליקס גרוסשארטנר על הרצפה. הוא נראה בסדר אבל לא לשכוח שמדובר באחד הפועלים החשובים של פוגצ'אר. בינתיים פיקולו נסגר, אבל נראה שהדבוקה מתעוררת לחיים ומתחילה להריח את הסיום. UAE נכנסים להובלה וביחד עימם כל הקבוצות עם רוכבים ב-GC, הנפילה של האוסטרי עוררה את הקבוצות רק לשמור על המובילים שלהן.
אט אט, הספרינטרים מתחילים לנוע קדימה, לא נשארו עוד הרבה ספרינטים המוניים בג'ירו השנה. קילומטרים אחרונים וכולם עסוקים במיקום, כשאפילו פוגצ'אר עובר קדימה ומנסה לעבוד עבור מולאנו. 1.5 ק"מ לסיום, מילאן מראה גלגל ראשון, זו רק תזכורת שהוא שם, קילב יואן מתמקם, פיניש ארוך במיוחד, המיקומים של הקבוצות משתנים כל הזמן
ק"מ אחרון, הצבעים מתערבבים, רוח פנים, חילופי מיקומים, אבל בסופו של דבר ג'ונתן מילאן פשוט יותר חזק מכולם. ניצחון מרשים, ולא נראה שמישהו מסוגל בכלל להתקרב אליו.
👕 The jerseys after Stage 1️⃣1️⃣ :
💗 🇸🇮 @Tamaupogi (UAD) @EnelGroupIT
📊 https://t.co/7IWZmdlI2r
#GirodItalia | #jerseys pic.twitter.com/MZo7JgbYLh— Giro d'Italia (@giroditalia) May 15, 2024
מתכוננים לקטע 12
אחרי הספרינט, מחר זהו יום מושלם לבריחה, כביכול סטייג' מישורי עם כמה גבעות, אבל ביניהן המון נקודות בהן פנאצ'ר שמגיע חד ידע לנצל את המצב ולתקוף. יציאת הבריחה מחר תהיה בעייתית, סטייג' שמתאים מאד לז'וליאן אלאפיליפ, ולאסקו, מרקו פריגו, ליליאן קלמז'אן ועוד כאלו שנמצאים מספיק נמוך בדירוג הכללי ומצד שני מסוגלים ביום טוב לייצר בריחה יעילה ולצאת ממנה בהתקפה באחד הטיפוסים לקראת סיום הסטייג'.
חמשת הראשונים בקטע 11:
1. ג'ונתן מילאן (Lidl – Trek) – 4:23:18 שעות
2. קיידן גרובס (Alpecin – Deceuninck) – זמן זהה
3. ג'ובאני לונארדי (Team Polti Kometa) – זמן זהה
4. לורנס פית'י (Groupama – FDJ) – זמן זהה
5. חואן סבסטיאן מולאנו (UAE) – זמן זהה
דירוג כללי:
1. טאדיי פוגצ'אר (UAE): 41:09:26 שעות
2. דני מרטינז (BORA – hansgrohe) + 2:40 דקות
3. גריינט תומאס (INEOS) + 2:56 דקות
4. בן אוקונור (Decathlon AG2R La Mondiale) +3:39 דקות
5. אנטוניו טיברי (Bahrain – Victorious) + 4:15 דקות
לובשי החולצות לאחר קטע 10:
חולצה ורודה (מוביל הג'ירו) – טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, UAE)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – אנטוניו טיברי (איטליה, Bahrain – Victorious)
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, UAE)
חולצת הצ'יקלמינו (הספרינטר המוביל בדירוג) – ג'ונתן מילאן (איטליה, Lidl-Trek)