הקטע ה- 18 של הג'ירו ד'איטליה 2011 היה מרוץ מעבר טיפוסי בגראנד טור. עם 151 ק"מ בלבד והמתנה של כל רוכבי ראש הדירוג לקטעי סוף השבוע, הצפויים להיות קשים באופן קיצוני, היה ברור שרוכב מתוך קבוצת בריחה ינצח. ליקיוגאס השיגו ניצחון בקטע ועכשיו הכל מוכן לסוף שבוע של הכרעה
מאת:יאיר בן עמי
דיווחים קודמים:
דיווחים קודמים – קטע -1, קטע 2, קטע 5, קטע 6, קטע 7, קטע 8 , קטע 9, קטע 10, קטע 11, קטע 12, קטע 13, קטע 14, קטע 15, קטע 16, קטע 17,
ווטר וולנדט נהרג במהלך הג'ירו, מסלול הג'ירו 2011, הקבוצות, המועמדים לניצחון, כל הקטעים בשוונג מאפ
שידורים החיים של הקטעים היומיים בשוונג-
קטע 18, יום חמישי 26 במאי 2011, מורבנו- סן פלגרינו טרמה- 151 ק"מ
יום שני ברציפות שרוכב איטלקי צעיר ומבטיח ניצח קטע בג'ירו. ארוס קאפצ'י יהיה בן 25 רק בעוד שלושה שבועות וכבר יש לו קריירה עשירה בהשגים ביחס לתפקידו בקבוצה.
דומה כי האכזה הגדולה של רוכב אחר, מרקו פינוטי שסיים במקום השני בקטע, הייתה לא פחות דרמתית מהניצחון של קפאצ'י וזאת משום שפינוטי גר ממש במקום בו הסתיים הקטע. אך כבר נכתבו שירים רבים על כך כי המנצח מעל לכל.
קאפצ'י אינו מאיץ טהור או מטפס מהשורה הראשונה ובכל זאת רשימת הישגיו כוללת ניצחונות ב"סיטמנה לומברדה", "אוסקל ביזיקלטה" והוא היה מלך ההרים של המרוץ היוקרתי "דופינה ליברה" לפני שנה וגם זה הישג למרות שנאלץ לפרוש ממנו. אלו אינם מרוצים המוכרים לציבור שאינו אוהד אופניים שרוף אך בענף עצמו רק עצם הסיום של מרוצים אלו מזכה בהערכה גדולה.
ארוס קאפצ'י בחולצת מלך ההרים של המרוץ "דופינה ליברה" בשנת 2010
צילום: Matthieu Riegler
קאפצ'י ניצח באליפות איטליה לנוער (מרוץ כביש) בשנת 2004 ומיד הוחתם בקבוצת ליקיוגאס והיה למקצוען משנת 2005. הוא סיים כבר את הג'ירו לפני שלוש שנים ואתה הטור דה פרנס בשנה שעברה וגם פרש מג'ירו ומהוואלטה א'אספנייה בשנים קודמות.
קבוצת ליקיוגאס- קנונדייל הגיעה לג'ירו עם ציפיות מאוד גדולות. בשנה שעברה ניצח איוואן באסו בג'ירו ופועל העליות מספר 1 שלו, וינצ'זו ניבאלי, סיים במקום השלישי. התקווה הייתה כי ניבאלי יתקדם שתי מדרגות על דוכן המנצחים אבל מופעי העליות של קונטאדור היו גדולים עליו בכמה דקות עד כה.
עכשיו ניבאלי צריך למצוא את החולשה של מיקלה סקאפוני, כדי לעלות מקום אחד בדירוג המצטבר. אם לא הוא יכול לסיים בדיוק כמו בשנה שעברה ואולי גרוע מכך. עבור קבוצת ליקיוגאס- קנונדייל, סיום הג'ירו עם מקום שלישי בדירוג המצטבר ולא מעבר לכך, יירשם ככשלון.
הניצחון של קאפצ'י מחפה בדרך כלשהיא על האכזבה של הקבוצה אך הוא לא בא במקום ניסיונות של ניבאלי, כמו של מיקלה סקארפוני או רוכבים אחרים, לעשות מהפך בימים אשר נותרו.
קטע 19,יום שישי 27 במאי 2011, ברגמו- מאקונאיגה- 209 ק"מ
החצי הראשון של הקטע יהיה מישורי ויעבור בסמוך לגבול השוויצרי
ורק לאחר חצי ממסלול הקטע יחלו הרוכבים לטפס ל"מוטארונה" אשר קיבל את
הדירוג 1 בזכות 13.8 ק"מ של עלייה בזווית ממוצעת של 6.2%. הממוצע מעט מטעה
ולא מעיד על כמה קירות בהם הרוכבים יתקלו בזוויות של 14% או על ה- 3.5 ק"מ ההאחרונים בזווית ממוצעת של 9.5%.
העלייה השנייה של היום היא גם זו שתביא את הרוכבים אל קו הסיום. זו
עלייה שאינה נראית אכזרית בפרופיל וגם נתונייה, קטגוריה 3, אינם מאיימים
אבל היא באורך 15 ק"מ ואחרי יום ארוך עם הידיעה שלמחרת יהיה יום בדרגת קושי
קיצונית ולכן ייתכן כי נראה שוב קבוצת בריחה שאחד מרוכביה מצליח לנצח לפני
המועמדים לניצחון.
הקטע ה- 20 הוא זה עליו דיברו לא רק במשך שלושת השבועות
האחרונים אלא מרגע פרסומו של מסלול הג'ירו ד'איטליה 2011. קו הסיום הוא
פסגת הססטריירה האימתנית שכבר ייצרה אגדות בג'ירו כמו בטור דה פרנס אלא
בעיקר בזכות שובה של ה"פינסטרה" למסלול הג'ירו.
קטע 20, יום שבת 28 במאי 2011, וורבניה- ססטרייר- 242 ק"מ
העלייה והירידה של ה"פינסטרה" כבר יצרו מאבק אמתינים בג'ירו של שנת 2005. אז הצליח פאולו סאבלדלי לשמור על החולצה הוורודה למרות קואליציה של כמה רוכבים נגדו ובזכות היכולות המופלאות שלו בירידות בזכותן זכה לכינוי "קאמיקז המורדות".
הפעם זה אלברטו קונטאדור בחולצה הוורודה והכל מצפים לראות האם וינצ'נזו ניבאלי, גולש המורדות הטוב ביותר מאז פאולו סאבלדלי, לעשות משהו שיציק לקונטאדור הנחשב לבעל טכניקה מוגבלת מאוד בכל הקשור למורדות האלפים.
פאולו "אל פאלקו" סאבלדלי באחד ממופעי המורדות הטובים בתולדות הגרנד טורים
דירוג קטע 18- מורבנו- סן פלגרינו טרמה- 151 ק"מ :
1. ארוס קאפצ'י, איטליה,ליקיוגאס- קנונדייל, 3:20:38 שעות
2. מרקו פינוטי,איטליה.איטיסי- היי ראוד, זמן זהה
3. קווין סילדריירס, קוויק סטם, זמן זהה
4. ג'יאנלוקה בארמבילא, איטליה, קולנאגו- סיאסאףאינוקס + 1:20 דקה
5. פאולו טרילונגו,איטליה, אסטנה,זמן זהה
6. דאריו קאטלדו,איטליה, קויק סטפ + 2:49 דקות
7. אלברטו לוסאדה,ספרד,קאטיושה, זמן זהה
8. ראסל דאוונינג,ברטניה, סקאי + 4:34 דקות
9. אוסקר גאטו, איטליה, פרנסה ויני- נרי סאטולי, זמן זהה
10. יאן באקלאנדט, בלגיה, אומגה פארמה- לוטו, זמן זהה
דירוג מצטבר לאחר קטע 18:
1. אלברטו קונטאדור, ספרד, סקסו בנק- סאנגארד, 72:45:09 שעות
2. מיקלה סקרפוני,איטליה,לאמפרה + 4:58 דקות
3. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקיוגאס- קונונדייל + 5:45 דקות
4. ג'ון גדרה, צרפת, איג'י2אר לה מונדיאל + 7:35 דקות
5. חוזה רוחאנו גילן,וונצואלה,אנדרוני ג'יאקטולי + 9:18 דקות
6. מייקל ניבה איטוראלדה, ספרד, אוסקלטל- אוסקדי + 9:22 דקות
7. דניס מנצ'וב, רוסיה, ג'אוקס + 9:38 דקות
8. רומן קרויצ'יגר,צכיה, אסטנה + 9:47 דקות
9. יואחים רודריגז, ספרד, קטיושה + 10:25 דקות
10. איגור אנטון הרננדז,ספרד, קוסקלטל- אוסקדי + 10:58 דקות
יאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת
קישורים: ג'ירו ד'איטליה, אופניים, מרוץ אופניים