הקטע ה- 18 של הג'ירו ד'איטליה 2011 יירשם הקיום ראשון של הבטחה גדולה של רוכב צעיר המסומן זה כמה שנים. העובדה כי הניצחון הוענק לו לאחר פסילה של האלוף האיטלקי שהיה הראשון לחצות את קו הסיום רק עוטפת את הניצחון בנופך של סיפורים הנותרים לעד
מאת:יאיר בן עמי
דיווחים קודמים:
דיווחים קודמים – קטע -1, קטע 2, קטע 5, קטע 6, קטע 7, קטע 8 , קטע 9, קטע 10, קטע 11, קטע 12, קטע 13, קטע 14, קטע 15, קטע 16,
ווטר וולנדט נהרג במהלך הג'ירו, מסלול הג'ירו 2011, הקבוצות, המועמדים לניצחון, כל הקטעים בשוונג מאפ
שידורים החיים של הקטעים היומיים בשוונג-
הקטע ה- 17 של הג'ירו ד'איטליה 2011 התנהל על פי כל התחזיות המוקדמות. קבוצת בריחה גדולה נוצרה בשלבים מוקדמים וממנה יצא גם המנצח של קטע. המדורגים בראש הדירוג המצטבר רצו לעבור את הקטע בשלום ואפ אפשר לא ממש להתאמץ ורק רוכב אחד, וינצ'נזו ניבאלי, בדק למשך שניות ספורות אם הוא יכול לשנות את ראש הדירוג בזכות הצלילות שלו במורדות ההרים.
הניצחון הקטע הוענק לדייגו אוליסי לאחר דרמה על קו הסיום. אוליסי יצא למאוץ כשהוא צמוד לצד השמאלי של הכביש ובדיוק איפה שג'ובאני ווסקונטי, האלוף האיטלקי ניסה להאיץ. ווסקונטי דחף את אוליסי כדי לעקוף אותו ולאחר מכן חצה את קו הסיום ראשון.
אוליסי אפילו לא היה צריך להגיש ערעור כדי שווסקונטי ייפסל והוא קיבל את הניצחון בקטע כשהאלוף האיטלקי הורד למקום שלישי על ידי השופטים.
לאחר הקטע,בראיון לאמצעי התקשורת ממש על קו הסיום, טען ווסקונטי כי אוליסי חסם אותו ובכלל במהלך כל היום התפתחה בניהם מערכת יחסים לא טובה, כשהיו יחד בקבוצת הבריחה. כדי להסביר את דבריו של ווסקונטי צריך להבין כי גם בדבוקה של הדרג הבכיר,כמו במקומות רבים, יש סדר דברים קבוע בתקנון ודברים שאינם כתובים. כשרוכב צעיר נכנס לקבוצת בריחה במרוץ ,תמיד יהיה שם רוכב וותיק הרוצה לשלוט במתרחש.
ההתרחשות בין ווסקונטי לאוליסי רק תעניק לסיפור נופך אשר בעוד כמה שנים יהפוך לרומנטי. אם אוליסי אכן יתפתח להיות הרוכב שמצפים ממנו, תמיד יזכרו את אותו קטע בג'ירו בו הוא ניצח לאחר שהאלוף האיטלקי איבד אשתונותיו וטען כי הוא ילד חצוף. זאת למרות שזה לא היה הניצחון הראשון שלו בדרג הבכיר,אבל אין ספק כי הניצחון הגדול ביותר עד כה.
דייגו אוליסי מקבל פרס מיוחד על הניצחון השני באליפות העולם לנוער
צילום: Ascia
אוליסי מחזיק בהישג אישי נדיר. בשנים 2006-07 הוא ניצח באליפות העולם לנוער והיה לרוכב השני בהיסטוריה שניצח פעמיים באליפות הזו. עוד לפני כן הוא היה מסוג הרוכבים שסומנו בגיל צעיר כמי שיגיעו לגדולות ובקטע ה- 17 של הג'ירו הוא הנפיק קבלה גדולה על חשבון ההבטחות.
הקטע ה- 18, שייערך מחר, יום חמישי 26 במאי 2011, יהיה דומה מאוד לקטע של היום. 110 ק"מ עד לעלייה הראשונה בה יטפסו הרוכבים לפאסו דה גראדה, המדורגת 2, וממנה 35 ק"מ כשרובם בירידה ארוכה המכילה עליות קצרות עד ל- 5 הק"מ האחרונים המוגדרים מישורים אבל גםבהם עליות וירידות קצרצרות.
כל תרחיש יכול להתקיים בקטע כזה החל ממנצח מתוך קבוצת בריחה ועד למהלכים של אחד מהמדורגים בראש. בהתחשב בעובדה כי קטעי שישי ושבת הם באלפים ומהקשים ביותר בג'ירו השנה הרי שאלברטו קונטאדור ירצה רק לשמור על שאר הרוכבים.
קטע 18, יום חמישי 26 במאי 2011, מורבנו- סן פלגרינו טרמה- 151 ק"מ
דירוג קטע 17- פלטרה- טיראנו 230 ק"מ :
1. דייגו אוליסי, איטליה, לאמפרה,5:31:51 שעות
2. פאבלו לאסטרס,ספרד, מיבוסטאר, זמן זהה
3. ג'ובאני ווסקונטי, איטליה,פרנסה ויני- נרי סאטולי,זמן זהה
4. יאן באקלנטס, בלגיה.אומגה פארמה-לוטו + 4 שניות
5. פאביו טאבורה,איטליה, אקואה א'אספונה + 8 שניות
6. אדוארד וורגאנו, רוסיה, קטיושה, זמן זהה
7. הובר דופו,צרפת, איג'י2אר לה מונדיאל, זמן זהה
8. חוזה הרננדז, ספרד,סקסו בנק- באנגארד, זמן זהה
9. רוברט קיסרלובסקי,קרואטיה, אסטנה, זמן זהה
10. קאסטנצ'ין סוויטסוב,באלרוס, איג'טיסי- הייראוד + 10 שניות
דירוג מצטבר לאחר קטע 16:
1. אלברטו קונטאדור, ספרד, סקסו בנק- סאנגארד, 68:18:27 שעות
2. מיקלה סקרפוני,איטליה,לאמפרה + 4:58 דקות
3. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקיוגאס- קונונדייל + 5:45 דקות
4. ג'ון גדרה, צרפת, איג'י2אר לה מונדיאל + 7:35 דקות
5. חוזה רוחאנו גילן,וונצואלה,אנדרוני ג'יאקטולי + 9:18 דקות
6. מייקל ניבה איטוראלדה, ספרד, אוסקלטל- אוסקדי + 9:22 דקות
7. דניס מנצ'וב, רוסיה, ג'אוקס + 9:38 דקות
8. רומן קרויצ'יגר,צכיה, אסטנה + 9:47 דקות
9. יואחים רודריגז, ספרד, קטיושה + 10:25 דקות
10. איגור אנטון הרננדז,ספרד, קוסקלטל- אוסקדי + 10:58 דקות
יאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת
קישורים: ג'ירו ד'איטליה, אופניים, מרוץ אופניים