עוד קטע מעבר ארוך, מייגע צפוי ומשעמם לצפייה היה היום, 19 במאי 2011, בג'ירו דה איטליה. קבוצת בריחה יוצאה בריחה חסרת סיכוי, הדבוקה סגרה את הפער לקראת הסיום, קצת מרפקים,תאונה קלה ומארק קאוונדיש ניצח. הרוכבים זקוקים ליום מסוג זה בהתחשב בשלושת הימים הבאים בהם הם יטפסו הר אחרי הר בצפון איטליה ואוסטריה. הרוכבים יסבלו קשות, עבור הצופים זהו שיא של גרנד טור
מאת:יאיר בן עמי
דיווחים קודמים:
דיווחים קודמים – קטע -1, קטע 2, קטע 5, קטע 6, קטע 7, קטע 8 , קטע 9, קטע 10, קטע 11,
ווטר וולנדט נהרג במהלך הג'ירו, מסלול הג'ירו 2011, הקבוצות, המועמדים לניצחון, כל הקטעים בשוונג מאפ
שידורים החיים של הקטעים היומיים בשוונג-
מארק קאוונדיש יודע כי עבורו,כמאיץ טהור,הניצחנות מושגים בעבודה קשה המביאה אותו לאותן שניות אחדות של כח מתפרץ לאורך כמה עשרות מטרים.
עבור הצופה בבית,הניצחונות של מארק קאוונדיש, הם סוג של שעון מעורר המצלצל, בעוצמה יוצאת דופן, לאחר מנוחת צהריים מאולצת אליה שקע הצופה כתוצאה מצפייה מוגזמת בגוש צבעוני הנע בצורה לא סדירה על המרקע שמולו.
קטע 12, יום חמישי 19 במאי 2011, קאסטלפידרו – ראוונה- 184.5 ק"מ
השאלה המרכזית, בקטעי המישור הארוכים של הגרנד טור, היא למה זה טוב? מדוע צריך את הימים הארוכים והמתישים הללו כשהתסריט ידוע מראש,כולל זהות המנצח בוודאות של 30% אחוז במקרה הטוב או 100% במקרה הרע (לצופה כמובן).
התשובה מורכבת אך ביסודה שיקולים כלכליים המורכבים ממכירת קוי סיום וזינוק, על ידי המאגרנים לערים בהם מתארחת החגיגה של הגרנד טור וגם ההתחשבות בנותני חסות ובכללם אלו של המאיצים ובעיקר הקבוצות שלהם וגם לא מעט מסורת אותה מכבדים מאוד, לעיתים יתר על המידה, בענף האופניים.
כבר השתמשנו בתמונה הזו אבל היא רלוונטית שוב- קאוונדיש חוגג עוד ניצחון
צילום: Mystère Martin
למעט התאונה, לקראת סיום הקטע, לא היה עניין כלשהו בקטע ה- 12 של הג'ירו. החלק המעניין ביותר בקטע היה הדיון בשאלה- למה זה טוב?. אפילו הניצחון של קאוונדיש היה צפוי כמו מזג האוויר וזה אומר כי התחזיות יכולות להתבדות רק אם משהו יוצא דופן ובלתי ניתן לחיזוי יתרחש.
שלושת הימים הבאים של הג'ירו יהוו את אחד משלבי ההכרעה שלו, כל אחד מהם לחוד כשלושת יחד. אלו יהיו קטעי הדולמיטים, בהרים של צפון איטליה עם גיחה לאוסטריה.
ביום שישי יחזרו הרוכבים למקום בו לא ביקר הג'ירו ארבעה עשורים. הפעם הקטע יהיה מעט שונה 17 של הג'ירו בשנת 1971 כשהרוכב האיטלקי וויאנלי פיירפרנקו ניצח על פסגת ההר. מארגני ג'ירו 2011 חסכו כמה ק"מ לרוכבי הדבוקה אבל גם הפעם זה יהיה קטע למטפסים או בדיוק רב יותר, אם מישהו רוצה לקחת את החולצה הורוודה הביתה הוא יצטרך להתחיל להתמודד עם אלברטו קנטאדור על ההר הזה.
קטע 13,יום שישי 20 במאי 2011, ספילימבארגו- גרוסגלוקנר (אוסטריה) 167 ק"מ
6 הק"מ האחרונים של העלייה לקו הסייום הם בזווית ממוצעת של 10% אך החלק הסופי שלה הוא הקל יותר. ההר מפורסם אך עם כל הכבוד לג'ירו ד'איטליה, שהביקור שלו על ההר הייתה אז לפני 40 שנים, הסיבה האמיתית היא פסגתו הגבוהה ביותר באוסטריה.
הקטע – 13 יהיה רק הקידמון לקטע ה- 14 אשר ישיב את הרוכבים לזונקולן. מארגני הג'ירו אוהבים את ההר המייצר את הדרמות שלו בכל פעם כשהרוכבים מטפסים אליו. לפני שנה ההר ניפק את הקרב בין איוואן באסו לקאדל אוונס בו ניצח באסו אשר המשיך לניצחון בג'ירו.
קטע 14, יום שבת 21 במאי 2011, לינץ' (אוסטריה)- זונקולן 210 ק"מ
בשנת 2003 גבר ג'ילברטו סימוני על סטפנו גרצ'לי על אותה הפסגה וגם במקרה הזה המשיך המנצח עד לניצחון בסיומו של הג'ירו. לעומת זאת,כשניצח סימוני על אותו ההר בשנת 2007, הוא סיים רק רבייעי בג'ירו ודנילו די לוקה, שסיים רביעי על ההר, לבש את הוורודה במילאנו.
ביום ראשון ייערך הקטע השלישי בסדרת הרי הצפון של איטליה ושם, מעבר לסיום שלישי רצוף על פסגת הר, יחצו הרוכבים את ה"צ'ימה קופי" המסורתי אשר שווה סיפור בפני עצמו ובכתבה נפרדת.
דירוג קטע 12, קאסטלפידרו- ראבנה, 18ק"מ:
1. מאר קאוונדיש, ברטניה, אג'טיסי- היי הראוד, 4:17:25 שעות
2. דוידה אפולוניו, איטליה, סקאי,זמן זהה
3. אלסנדרו פטאקי, איטליה, לאמפרה, זמן זהה
4. רוברטו פרארי, איטליה, אנדרוני ג'יאקטולי, זמן זהה
5. ג'ראלד צ'ילאק, גרמניה, קויק סטפ, זמן זהה
6. פאביו סאבטיני, איטליה, לקיוגאס, זמן זהה
7. מנואל בלטי, איטליה, קולנאגו- סיאפאס אינוקס, זמן זהה
8. מירקו סלבאג'י,איטליה, וואקנסולייל – דיאמסי, זמן זהה
9. מארק ראנשו, אוסטרליה,אג'טיסי- היי הראוד, זמן זהה
10. אנטוניו קארדוסו, פורטוגל, ראדיושאק, זמן זהה
דירוג מצטבר לאחר קטע 12:
1. אלברטו קונטאדור, ספרד, סקסו בנק- סאנגארד, 44:55:16 שעות
2. קאנסטנצ'ין סוויטסוב,בלרוס, אג'טיסי- היי ראוד + 59 שניות
3. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקיוגאס- קונונדייל +1:21 דקה
4. קריסטוף לה מאוול,צרפת, גרמין- סרוולו + 1:28 דקה
5. מיקלה סקרפוני,איטליה,לאמפרה + 1:28 דקה
6. דויד אוראיו,ספרד, מוביסטאר + 1:37 דקה
7. רומן קריצ'גר, צכיה, אסטנה + 1:41 דקה
8. חוזה רודולפו סרפה פרז,קולומביה, אנדרוני ג'יאוקטולי + 1:47 דקה
9. דריו קטלדו, איטליה,קויק סטפ + 2:21 דקות
10. מטאו קאררה, איטליה, וואקנסולייל- דיאמסי, זמן זהה
יאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת
קישורים: ג'ירו ד'איטליה, אופניים, מרוץ אופניים