גיא ברנע: "אני חושב שהשחייה הישראלית במקום טוב מאוד"

בין משחה למשחה, התפנה השחיין גיא ברנע להתראיין לשוונג ולסכם לנו את הימים שעוברים עליו ועל הנבחרת הישראלית באליפות העולם בקטאר. בין לבין הוא גם נתן לנו סקופ על השחיין הסורי שמתחרה באליפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גיא ברנע
גיא ברנע

גיא ברנע, השחיין הישראלי שנמצא בימים אלו בדוחא, קטאר במסגרת אליפות העולם בבריכות קצרות, נהנה מיום חופשי יחיד ביום הרביעי לתחרות והתפנה לשוחח עם חגי אשלגי ומערכת שוונג על התחרויות ומה שקורה מאחורי הקלעים.

גיא ברנע

"בשורה התחתונה אנחנו בשורה הראשונה". גיא ברנע | צילום: באדיבות גיא ברנע

איך אתה מתייחס למהירות הגוברת בשחייה העולמית?
"העולם נהיה מהיר יותר אבל לא מהיר מדי. מה שאני יותר שם לב אליו הוא התחלופה של השחיינים. כמעט בכל מקצה שאני שוחה בו אני בין המבוגרים! רוב השחיינים העולים בעולם נולדו בשנות ה-90. אז להיות בין היחידים משנות ה-80 מרגיש מוזר. זה נראה כאילו רק אתמול הייתי מהצעירים באליפויות העולם, היום אני כבר עם 9 אליפויות עולם מאחורי (קצרות וארוכות)".

עוד כתבות בשחייה
כתבת העדכונים מאליפות העולם בבריכות קצרות בדוחא, קטאר 2014
השחיין גיא ברנע מתארח אצל חגי אשלגי בסוכה
"אין בשחייה כמעט ערבים, אבל המודעות מתחילה ואני מנסה להעביר מהניסיון שלי"

האם קצב התקדמות השחייה הישראלית משתווה לקצב השחייה העולמית?
"קצב ההתקדמות של השחיה הישראלית עומד בקצב של העולם. אנחנו ממשיכים לשבור את השיאים האישיים שלנו. שחיינים צעירים ישראלים מתחילים את הפריצה שלהם עכשיו, דוגמת דוד גמבורג. אני חושב שהשחייה הישראלית במקום טוב מאוד. לפעמים גם צריך מזל עם המאיות, שזה ההבדל בין כניסה לגמר, או בין עלייה על הפודיום. אבל בשורה התחתונה אנחנו בשורה הראשונה".

ברנע מספר גם כי היה לו מפגש עם השחיין הסורי שגדל ומתאמן בארה"ב, "יצא לי לדבר עם השחיין הסורי ששחה מול יעקב טומרקין. הוא אמר לי ששלחו נציג מסוריה בתור מאמן, אבל הוא לא באמת מאמן. הנציג הזה התקשר לסוריה להלשין שהשחיין עומד לשחות מול ישראלי והם דרשו מיד שהוא לא יתייצב למשחה. השחיין החליט להתייצב בכל זאת והסביר לי שאין מצב שהוא לא מתייצב למשחה שהוא טס במיוחד לפה בשביל לשחות. ושהוא נגד זה שמערבים פוליטיקה וספורט. אחר כך הוא גם הסביר לי שזה לא בטיחותי בשבילו לנסוע לסוריה. אופס".

מתי צרפת הפכה למעצמת ספרינט.
"הצרפתים הפכו למעצמת ספרינט כבר לקראת אולימפיאדת בייג'ינג 2008. הייתי שם (בצרפת) בכמה תחרויות, ואני חושב שהסיבה העיקרית היא כמות תשומת הלב שענף השחייה מקבל במדינה. אני זוכר שבאחת התחרויות בפאריס נתנו שם כזה שואו, והגיעו אלפים לראות את התחרות ועודדו כמו מטורפים. הם עושים שם עבודה מדהימה בקירוב הקהל לענף, וזה גורם להמון ילדים לרוץ לחוג שחייה. חוץ מזה, יש להם כמה מרכזי אימון עם צוות מאמנים מעולה שמרכז שחייני ספרינט מכל המדינה וגם זרים. יש אולי רק עוד מרכז אימון אחד כזה בעולם שמתמקד באימון ספרינט, והוא באובורן, אלבאמה שבארה"ב".

מדוע אתה לא שוחה 100 מ' מעורב אישי?
"ניסיתי כמה פעמים לשחות את ה-100 מעורב. אחרי הגב אני במצב ממש טוב. וזה מדהים שרק אחרי כמה תנועות חזה אני מצליח לאבד את כל הפער שפתחתי. זה מקצה שאף פעם לא התחבר לי בצורה שאני אוהב".

מי שחיין האליפות בין הישראלים בדוחא?
"דוד גמבורג. אליפות עולם ראשונה שלו, בכל קפיצה למים בבוקר שבר את שיאו, וגם שבר לי את השיא הישראלי ב-100 מ' גב. המעבר שלו מהנוער לבוגרים הושלם והוא עשה את זה כמו גדול".

איך זה להיות ישראלי באליפות עולם בדוחא, קטאר?
"האמת היא שאנחנו כבר מרגישים פה ממש בבית. מרגישים מאוד בטוחים, הרבה יותר ממקומות אחרים שיצא לי להתחרות בהם. אנחנו די על הקו של המלון-בריכה, אבל אולי לפני הטיסה יהיה לנו זמן להסתובב קצת. שנה שעברה טיילנו פה בשוק והיה מגניב ביותר. מגיע המון קהל לבריכה, ואתמול כשהציגו אותי בחצי גמר לא האמנתי כמה אנשים מחאו לי כפיים מכל היציעים. אחר כך גם אחרים בנבחרת אמרו לי שזה היה משהו מיוחד. שמחתי".

כיצד אתה מסכם את ההופעה שלך באליפות הנוכחית?
"עד עכשיו אני יכול לתת לסכם את ההופעה שלי בתחרות כטובה. לא מדהימה. אבל אני חושב שאם מסתכלים על ההכנה שלי לתחרות שהיתה קצת שונה מהרגיל, בגלל שהתחלתי את העונה מאוחר (לקראת סוף ספטמבר), אז זה נותן תחושה אופטימית. יש לי עוד כמה משימות רציניות השנה, אז הדרך עוד ארוכה. אני מאמין מאוד בתכנית האימונים שלי ומחכה לעשות דברים שעוד לא עשיתי".

ברנע עומד לשחות מחר במקצה מאד חריג עבורו – 200 מ' פרפר. על השאיפות במשחה החדש (בייחוד לאחר שמיריאה בלמונטה הספרדייה שברה את שיא העולם והפכה לאישה הראשונה שירדה מ-2 דקות ב-200 מ' פרפר) הוא אומר: "חחח… ראיתי שבלמונטה ירדה את ה-2 דקות, לא אשקר – זה קצת הלחיץ אותי. סתם. המטרה שלי היא לעקוף אותה בכמה שיותר שניות. עוד לא ירדתי את ה-2 דקות ואני לא ממש מתורגל במקצה הזה, אבל אם תשאלו את הנבחרת כולם יודעים שכל התחרות אני מחכה לשחות את ה-200 מ' פרפר. בגלל שאין לי תוצאה אני אשחה בלי זמן במקצה עם שחיינים ששוחים בערך 2:18. אז זה יהיה אתגר לשחות את זה לבדי ולהרגיש את המשחה".

כשאנו שואלים אותו על מספר תנועות הידיים ב-50 מ' גב בבריכה קצרה (בה השחיינים בועטים דולפין תת-ימי) 15 מ' מתוך ה-25 מ' של כל בריכה, הוא עונה: "לא זוכר כרגע כמה תנועות ידיים אני עושה בשתי הבריכות של ה-50 מ' גב. ההבדל העיקרי בין ארוכה לקצרה ב-50 גב הוא החשיבות של הצלילה. המטרה בבריכות קצרות היא לנצל כמה שיותר את ה-15 מטר צלילה שהיא יותר מהירה מהשחייה. לדוגמה במוקדמות ראינו בווידאו שאני יוצא ב-14.5 מטר, והחלטנו להוסיף עוד חבטת דולפין כדי לצאת בדיוק ב-15 מטר. בין היתר אני חושב שזה מה שעזר לי להוריד 3 עשיריות בחצי גמר".

אתה יכול להרחיב על ההבדל בין 50 מ' גב בבריכה ארוכה לעומת בריכה קצרה, ועל השחיינים עם החלק התת-מימי החזק ביותר?
"יש המון שחיינים בעולם שעל בריכה ארוכה אני עוקף אותם באופן קבוע, אבל צוללים טוב יותר ממני. אני חושב שאני בין הטובים בצלילה אבל לא בטופ 5. הרבה פעמים אני מצליח להתפוצץ ביציאה הראשונה ולהוביל או להיות עם המובילים. אתמול פלורן מנדו הפתיע את כולם ב-50 מ' גב ועלה ראשון לגמר. לדעתי הזינוק והיציאה שלו הכי מהירים באופן משמעותי מכולם".


גיא ברנע | שחיין אולימפי אלוף ושיאן ישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג