גורבנקו: "מקווה שהגורמים האחראים עליי מקצועית יבדקו את עצמם"

השחיינית המעוטרת בתגובה ראשונה לאחר הפארסה בעקבותיה לא שחתה בגמר ה-200 מעורב אישי, ולא חוסכת ביקורת: "התסכול גדול, לאור החלטת הצוותים המקצועיים נמנעה ממני הזכות הגדולה לשחות בגמר אולימפי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

אנסטסיה גורבנקו סיימה את המשחקים האולימפיים בפריז בתחילת השבוע בתחושת החמצה. על אף עונה נהדרת שחוותה, בה הוכתרה בפעם השלישית ברציפות כאלופת אירופה וכן הפכה לישראלית הראשונה שעולה על הפודיום באליפות העולם, בפריז משהו לא עבד. היא אמנם העפילה לשלושה חצאי גמר, אך בגמר אולימפי היא לא שחתה.

לכתבות נוספות בנושא:
פספוס ענק: שחיינית אוסטרלית לא התייצבה, גורבנקו הייתה יכולה לשחות בגמר
ניצחון העומק: סיכום תחרויות השחייה של ישראל בפריז 2024
האזינו לפודקאסט: פארסה בבריכה, טירוף באתלטיקה ושבת של מדליות לישראל

לאחר חצי הגמר ב-200 מעורב אישי בו סיימה במקום התשיעי היא יצאה בראש מורם בידיעה שנתנה את המשחה הטוב ביותר שלה בתחרות וכי 16 מאיות חסרו לה לגמר. אלא שאז הפארסה רק החלה. השחיינית האוסטרלית אלה ראמזי חלתה ולא התייצבה למשחה, אך גורבנקו לא הייתה במתחם הבריכה ולא הייתה מוכנה להחליף אותה, בניגוד להנחיות בענף, כך שבגמר היה מסלול ריק.

הבוקר (שני) לראשונה נתנה גורבנקו את הצד שלה לאירועים ובהודעה לתקשורת לא חסכה ביקורת: "עם סיום חלקי במשחקים האולימפיים רוצה לשתף אתכם בתחושות החמצה, אכזבה ותסכול המלוות אותי. לצערי הרב לא הצלחתי להביא את יכולותי הטובות לבריכה ולא עמדתי בציפיות ובמטרות שהצבתי לעצמי. אני בטוחה שאלמד מהטעויות שביצעתי במהלך התחרות ואיישם את הלקחים במשחקים האולימפיים בלוס אנג׳לס 2028 ובדרכי אליהם".

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

עוד הוסיפה לגבי החמצת הגמר: "התסכול גדול במיוחד לנוכח העובדה שהייתה לי הזדמנות להתחרות בגמר האולימפי ב-200 מטרים מעורב אישי ולאור החלטת הצוותים המקצועיים נמנעה ממני הזכות הגדולה לשחות בגמר אולימפי ולהמשיך ולייצג את המדינה. אני מקווה שכפי שאני בודקת את עצמי לאורך כל הדרך, כך יעשו גם הגורמים האחראים המנהלים אותי מקצועית".

"ברצוני לומר תודה לכל מי שתמך בי וליווה אותי לאורך הקמפיין: לספונסרים שלי: בנק הפועלים, דנונה שטראוס, סוזוקי, ארנה ושופרסל. לוועד האולימפי בישראל, איגוד השחייה, היחידה לספורט הישגי ולאגודה של מכבי קרית ביאליק,  וכמובן למשפחה שלי שתומכת ומלווה אותי כל השנים. אנחנו נמצאים במדינה בתקופה לא פשוטה וברצוני להגיד תודה ולאחל בהצלחה לכוחות הביטחון ורפואה שלמה לפצועים, ולייחל לחזרתם של כל החטופים והנעדרים במהרה לביתם".

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

גורבנקו הייתה אמורה להתחרות השבוע בשני משחים באליפות ישראל בשחייה היוצאת היום לדרך, אולם לאחר המשחקים האולימפיים הודיעה לאגודתה מכבי קרית ביאליק שהיא לא תיקח חלק באליפות בשל עייפות. עצם קיום האליפות בתאריכים אלו, במקביל למשחקים האולימפיים, גרר לא מעט ביקורת בענף, כאשר אף הוחלט באופן תקדימי שהשחיינים האולימפיים יעפילו ישירות לגמרים ולא יצטרכו לשחות במוקדמות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג