גורבנקו אחרי הזהב: "היה משחה מרתק, יש לי עוד מה לשפר עד פריז"

אלופת אירופה ב-400 מעורב אישי מצאה את הנוסחה הנכונה עבורה, עם דגש על סגנון החזה: "אני מתאמנת בין המשחים ומקווה שזה ישתלם בחודש הקרוב". השליחות, בלעדיה, הוכיחו שוב שלשחייה הנשית בישראל יש עומק שלא הכרנו בעבר. סיכום של ערב קסום נוסף בבלגרד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו עולה על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אירופה מתחילה להתרגל לשמוע את "התקווה". ההמנון הלאומי הושמע אמש (רביעי) ערב שלישי ברציפות באליפות אירופה בבלגרד, כשאחרי יומיים ברציפות של מדליות זהב בשליחים, הגיע תור המשחה האישי של אנסטסיה גורבנקו, שניצחה ב-400 מעורב אישי בתצוגת תכלית מרשימה ובזמן השני בטיבו בקריירה שלה, 4:36.05 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
אלופת אירופה: מדליית זהב נוספת לאנסטסיה גורבנקו בבלגרד!
"תחזירו את החטופים": הצעקה המצמררת של שחיין הנבחרת על הפודיום
צפו: מדליית זהב נוספת לישראל באליפות אירופה בשחייה!

אחרי לא מעט ניסיונות לשחות את המשחה בדרכים שונות בחודשים האחרונים, נראה שגורבנקו מצאה את הנוסחה שעובדת עבורה. כפי שעשתה גם כשקבעה את שיאה הישראלי (4:34.87 דקות), גורבנקו שמה את הדגש על סגנון החזה, כשגם הפרפר מוסיף להיות מהיר בהרבה ממה ששחתה בעבר. לפניכם ההשוואה בין זמני הביניים אותם קבעה בשיא הישראלי לבין זמניה אתמול:

מונטה קרלו, 1.6 בלגרד, 19.6
פרפר 1:01.01 1:01.27
גב 1:12.09 1:12.74
חזה 1:17.72 1:17.63
חתירה 1:04.05 1:04.41
סה"כ 4:34.87 4:36.05

"היה משחה מאוד מרתק, לא משעמם", סיפרה גורבנקו בסיום, אחרי שגרפה זהב שלישי בתחרות וחמישי בכלל באליפויות אירופה: "היה שם קצת קרב, הרגשתי את העומס לקראת הסוף. אני מרוצה שהצלחתי לנצח, אני חושבת שיש לי עוד מה לשפר בחודש הקרוב ואני מחכה בקוצר רוח לחזור לעבוד קשה. כרגע אני מתאמנת בין המשחים, שוחה הרבה ומקווה שזה ישתלם בחודש הקרוב. אני רוצה להודות לכל מי שתמך ועודד מהארץ ובעיקר לספונסרים שלי, שתומכים בתקופה כזו קשה, שזה בכלל לא מובן מאליו – סוזוקי, ארנה, שופרסל, בנק הפועלים, דנונה פרו, אגודת הבית שלי מכבי קרית ביאליק, איגוד השחייה, הוועד האולימפי".

אנסטסיה גורבנקו על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עומק נשי שלא הכרנו
רביעיית השליחות של ישראל ב-4X100 חופשי הייתה קרובה מאוד לזכות במדליה נוספת. 12 מאיות חסרו לשחייניות כדי לגרוף את הארד, אולם דווקא התוצאה שלהן מרשימה במיוחד. לאה פולונסקי, איילה ספיץ, דריה גולובטי ואנדי מורז קבעו שיא ישראלי של 3:41.13 דקות, חצי שנייה שיפור לשיא הקודם, וזאת עוד ללא השחיינית הטובה ביותר של הנבחרת, שכאמור התמקדה ב-400 מעורב אישי.

למעשה, לראשונה זה זמן רב ישנו שיא ישראלי בשליחות (מתוך תוכנית המשחים של האליפויות הגדולות) בו לא מופיעה גורבנקו, וזה מראה על העומק של השחייה הנשית הישראלית, כמותו לא הכרנו בעבר. שש שחייניות צפויות להיכלל במשלחת לפריז, כאשר אחרי ה-54.13 שלה אתמול, אנדי מורז מבססת את מעמדה כשחיינית הבכירה לסגנון החופשי ב-4X100 מעורב מיקס. לאה פוולונסקי תצטרף ב-4X200 חופשי והרי לכם הנבחרת הנשית הגדולה של ישראל בכל הזמנים.

דריה גולובטי ואנדי מורז | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

מ"מ יו"ר איגוד השחייה, עדי ביכמן סיכמה את היום: "אנחנו ביום השלישי של התחרויות והשחיינים והשחייניות מראים יציבות ובגרות בכל קפיצה למים ומכינים את עצמם יותר ויותר לפריז. אנסטסיה ממשיכה את היציבות שלה בצמרת השחייה העולמית ומבססת את עצמה לקראת האולימפיאדה. כל קפיצה למים זו עוד סימולציה לקראת פריז. דוד גרצ'יק השיג את הקריטריון למשחקים אתמול והוכיח שוב שהוא בכושר טוב. יש עוד מספר ימי תחרות לפנינו ולכל שחיין בנבחרת יש מטרה שונה. השחיינים שומרים על מקצוענות גבוהה, והמורל גבוה. העיניים של כולנו ממוקדות במטרה החשובה השנה, המשחקים האולימפיים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג