ג'וליאן אלפרד עשתה היסטוריה עבור סנט לוסיה: "הייתי מתאמנת יחפה"

האצנית בת ה-23 חגגה זהב ראשון עבור מדינתה הקטנה והקדישה את הזכייה לאביה: "הוא לא זכה לראות אותי מגיעה לפסגות, אבל הוא תמיד האמין בילדה שלו". תיאה לפונד הלכה בדרכה עם זהב היסטורי עבור דומיניקה: "אין לנו הרבה סיבות לחגוג"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלפרד חוגגת זהב היסטורי | צילום: מסך

בסנט לוסיה, אי קטן במזרח הים הקריבי על גבול האוקיאנוס האטלנטי, מתגוררים רק כ-180 אלף תושבים. הספורט הבולט בה הוא קריקט ועד אתמול ספק כמה מכם שמעו עליה, אלא שעכשיו, היא נכנסה לתודעה, לאחר שג'וליאן אלפרד – המדליסטית הראשונה בהיסטוריה של המדינה הקטנה – שמה אותה על המפה.

לכתבות נוספות בנושא:
המדליסטית הראשונה בתולדות מדינתה: ג'וליאן אלפרד ניצחה ב-100 מ'
אתלטיקה: שיא עולם ראשון, האצניות הוותיקות כיכבו במוקדמות ה-100
פספוס ענק: שחיינית אוסטרלית לא התייצבה, גורבנקו הייתה יכולה לשחות בגמר

האצנית בת ה-23 עשתה היסטוריה, הוכתרה לאישה המהירה בעולם בגמר ה-100 מ' בפריז וקבעה שיא לאומי חדש עם 10.72 – שהופך אותה לאישה השמינית הכי מהירה בהיסטוריה. אלפרד, שהובילה מהרגע הראשון וגברה על הפייבוריטית, שקארי ריצ'רדסון, פרצה בדמעות לאחר הזכייה, הקדישה את הניצחון לאביה המנוח וסיפרה שחלום הילדות שלה היה לרוץ במשחקים האולימפיים.

"הוא האמין שאני אוכל לעשות זאת", סיפרה אלפרד על אביה, "הוא הלך לעולמו ב-2013 ולא זכה לראות אותי מגיעה לפסגות של הקריירה שלי על המסלול. אבל אני יודעת שהוא תמיד האמין בילדה שלו ובחלום שלה להגיע למשחקים – ועכשיו זה קרה. בילדותי, הייתי מתאמנת יחפה על המסלול, רצה במדי בית הספר ובכל הזדמנות אפשרית".

"בקושי היו לנו מתקנים מתאימים במדינה, גם האיצטדיון לא תקין", היא סיפרה, "אני מקווה שמדליית הזהב שלי תעזור לצעירים במדינה ותסייע לסנט לוסיה לבנות איצטדיון חדש. אני מקווה שזה ייתן דחיפה לענף אצלנו".

עוד מדינה קטנה ואלמונית שחגגה אתמול פודיום אולימפי ראשון הייתה דומיניקה, עם זכייתה בזהב של תיאה לפונד, שקפצה למרחק של 15.02 מ' בתחרות הקפיצה המשולשת וזכתה בזהב. "זה עבורכם", אמרה לפונד כשהיא עטופה בדגל של מדינתה הזעירה (70 אלף נפשות), "אין לנו הרבה סיבות לחגוג, אבל יש אצלנו אנשים מדהים. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה, כך שמדובר בחגיגות מיוחדות".

לפונד התייחסה גם לאלפרד, שהיוותה השראה עבורה: "אני אסירת תודה, כי כשראיתי אותה זוכה בזהב ב-60 מ' באליפות האולמות בגלזגו, חשבתי לעצמי: אני רוצה את הזהב גם. הערב ראיתי אותה זוכה במשחקים האולימפיים, ושוב חשבתי לעצמי אותו הדבר. עשינו היסטוריה עבור האיים שלנו, זה מה שתיכננו לעשות בכל פעם שעלינו על המסלול".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג