בשחייה, חתירה וגלישה: הקהילה התגייסה ל"אתגרומי" למען החטופה רומי גונן

150 שחיינים, חותרים וגולשים עשו את הדרך בים האדום מגבול ירדן לגבול מצרים למען השבתה של החטופה. אביה איתן היה נרגש: "כשהיא תחזור, נראה לה איך אנשים מכל הארץ הגיעו לכבדה, לחבק ולחזק אותה ואותנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
האתגרומי בים האדום | צילום: מוטי חזן, סי מדיה

"כשהיא תחזור, נראה לה איך אנשים מכל הארץ הגיעו לכבדה, לחבק ולחזק אותה ואותנו". כך איתן גונן, אביה של רומי גונן החטופה בעזה הגיב, בסיומו של ה"אתגרומי" אירוע אקסטרימי שהתקיים ביוזמת אשתו של איתן, מיטל וייס, שהציעה לממש את האימרה "ושבו בנים לגבולם" באמצעות חתירה בסאפ, שחייה, וגלישה בין גבול ירדן לגבול מצרים.

לכתבות נוספות בנושא:
"לראות את השקופים": על מיזם ההתרמה שחילק כבר 4,000 נעלי ריצה
ירוצו 125 ק"מ למען 125 החטופים: "לא שלמים עד שהם חוזרים"
הליגה נפתחת באשדוד! כל הפרטים על ליגת המים הפתוחים של שוונג 2024

את החיבוק והליווי היא קיבלה מלא פחות מ-150 אנשי ים, חותרי סאפ, שחיינים וגולשי רוח וקייט שהגיעו כאמור מכל המדינה. רוח וזרמים חזקים לאורך 10 קילומטרים רק הקשיחו את הנחישות של המשתתפים. במבצע לוגיסטי מורכב סיימו כולם בגבול מצרים, כאשר גלשני הסאפ נאספים לסירות וכולם שוחים יחדיו אל החוף (בגלל היותו שמורת טבע).

האתגרומי בים האדום | צילום: מוטי חזן, סי מדיה

"הים לא היה פשוט בכלל", הוסיף איתן: "אבל רומי כל הזמן בראש של כולנו, אנחנו עושים את זה כדי שכולם יכירו את רומי ולמענה ושהיא תהיה גאה בכל מי שהיה כאן". מיטל וייס הוסיפה: "רומי הייתה איתי לאורך כל הדרך. אנחנו רוצים שזה יהיה האתגרומי האחרון, אנחנו רוצים אותה פה, מחכים לה ומקווים שזה יהיה ממש ממש בקרוב

עידית רון מקהילת המים הפתוחים בישראל, סיפרה לשוונג: "זה היה משחה ששילב חוויה רגשית וספורטיבית. ההיכרות ערב לפני המשחה, במפגש עם אבא של רומי ומיטל אשתו, חיברו את כל הנוכחים לאופטימיות לתקווה שרומי חוזרת. לכל אורך המשחה חשבתי על החיבור, הייתי שותפה לאתגרומי ולמענה. המשחה היה מאתגר ספורטיבית, מדדתי 12 ק"מ בים עם זרם גבוה ורוח חזקה, התרגשתי מ-80 סאפסיטים שחלפו לידנו במקבץ, מהקייטים והגולשים וסירות שליוו אותנו לכל אורך הדרך. אמרתי לעצמי: רומי והחטופים חוזרים!"

האתגרומי בים האדום | צילום: מוטי חזן, סי מדיה

"אין להסביר את התחושה, שווה כל מאמץ, לקרוא להשבת החטופים עכשיו", הדגיש אחד השייטים הקשוחים כשהוא מצטלם מול שלט ענק שהוצמד למצפה התת ימי.

מארגנת האירוע הדר בן דרור: "מהטלפון הראשון שקיבלתי מוורד צוברי (אמא של שחר צוברי, שהכירה את מיטל גונן), הרגשתי שזו הזדמנות לעשות ולו משהו. למרות המורכבות ועשרות הפרטים לתכנון ולתיאום מול כל הגורמים (שיטור ימי, חיל הים, רשות הטבע והגנים, המצפה התת ימי, מנהלי החופים, העירייה, מועדון השייט ועוד) זו הייתה זכות אמיתית לחבק ולהתחבק. כולנו, כל מי שהגיע מרחבי הארץ, מהגליל העליון ועד לאילת, נדבקנו באופטימיות של המשפחה שנראה את רומי והחטופים אתנו, רק הלוואי שזה יהיה במהרה".

רומי גונן | צילום: באדיבות המשפחה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג