מזג האוויר הסוער בספרד כבר גרם לתאונות רבות ולקיצור קטעים בוולטה אספנייה. אולם עבור חלק מהרוכבים ואנשי הצוות, זה רק קצה הקרחון. בראשון בערב, לאחר הקטע התשיעי הקשה בהרים, הרוכבים היו אמורים לטוס בשני מטוסים לוויאדוליד, בה ייערך היום (שלישי) קטע נגד השעון. אולם, בשל מזג האוויר הסוער אחד המטוסים לא הצליח לנחות, והרוכבים נאלצו לעבור מסע מפרך שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה.
לכתבות נוספות בנושא:
קטע 9: קמנה ניצח ברוח ובבוץ, קוס שומר על ההובלה
משטרת ספרד עצרה חשוד בניסיון לגרימת תאונה בוולטה
תזונה מנצחת: כמה קלוריות שורפים בטור דה פראנס ואיך מחזירים אותן?
לאחר סיום הקטע בפסגת הקולדו דה לה קרוז דה קרווסה, הרוכבים ואנשי הצוות נסעו לשדה התעופה במורסיה, משם היו אמורים לקחת טיסה שאורכת כשעה לוויאדוליד. היות שהתכנון המקורי היה שכולם יגיעו לבתי המלון שלהם עד השעה 11 בלילה, ניתנה להם רק ארוחה ארוזה שכללה סנדוויץ', תפוח ועוגיות.
הטיסה הראשונה, בה היו השמות הגדולים, המריאה בשעה 20:45. רוכבים ואנשי צוות משבע קבוצות אחרות, וכן המארגנים של המרוץ, עלו לטיסה השנייה, שהייתה אמורה להמריא חמש דקות לאחר מכן. אולם, היא התעכבה בשל מזג האוויר בכחצי שעה. באותו זמן הייתה התרעת מזג אוויר במרכז ודרום ספרד, והצפות גרמו לנזק דרומית למדריד. לאחר שעברו טיסה רוויית רוחות, המטוס השני התכונן לנחיתה, אולם מעט לפני הקרקע הוא המריא שוב. לאחר ניסיון נחיתה כושל נוסף, הקברניט החליט לנחות במדריד. "היה אפשר לראות את סופת הברקים מחוץ לחלון. היה ברור שלא הכל בסדר", אמר אחד הנוסעים ל"סייקלינג וויקלי".
על פי הדיווחים, מרבית הרוכבים שמרו על רוח טובה, ובהתחשב בעובדה שהיו בדרכם לעבר מדריד, שם יסתיים המרוץ בעוד כשבועיים, הם ניסו לחשב מי המדורג הבכיר כדי "להעניק" לו את הניצחון. התשובה היתה כריסטיאן רודריגז מקבוצת Arkéa-Samsic, המדורג 18 בדירוג הכללי. יטסה בול ההולנדי מקבוצת Burgos BH צייץ במהלך המסע: "בשל מזג אוויר גרוע, המטוס שלנו לא היה מסוגל לנחות בוויאדוליד אלא במדריד. נחמד שקיצרו את הוולטה ב-11 קטעים".
Yes. One flight tried to land in the storm in Valladolid but got in trouble and started to ascend again to get out of the storm. It would take 1h50 for the storm to pass Valladolid so only other option was to land in Madrid.
— Thomas De Gendt (@DeGendtThomas) September 4, 2023
"לא מעלה את המורל"
לאחר שנחתו במדריד, בסביבות השעה 23:00, ניתנה לקבוצות האפשרות לבחור בין לינה במדריד או נסיעה באוטובוסים לוויאדוליד. כל הקבוצות בחרו להמשיך. במהלך הנסיעה, האוטובוסים עצרו כמה פעמים בתחנות דלק לאורך המסלול בתקווה למצוא אוכל לרוכבים המורעבים שכמה שעות קודם לכן סיימו קטע קשה במיוחד, אולם הכל היה סגור בשל מזג האוויר.
"הרוכבים קנו אוכל במכונות מזון בגלל שהם היו רעבים. לבסוף האוטובוסים הגיעו למלונות שלהם בפלנסיה, כ-50 קילומטרים מוויאדוליד, לקראת השעה 3:00 בבוקר, שם המתינו להם השפים של הקבוצות עם ארוחה. "הגעה למלון ב-3:15 בלילה… בלי אוכל עד השלב הזה.. בתקופה שבה מודדים כל גרם ועושים הכל כדי להתאושש, זה לא מעלה את המורל", צייץ אדוארד טיונס הבלגי. "נהיה בסביבות שלוש במיטה", צייץ בול מהדרך. "אם בודק הסמים קורא את זה, בבקשה אל תבוא לפני 11 בבוקר".
ההגעה המאוחרת שיבשה את התוכניות של הקבוצות ליום המנוחה. חלקן דחו את מסיבות העיתונאים המתוכננות שלהן וחלק מהרוכבים לא ביצעו רכיבת הכנה לקראת הנג"ש. "מזל שהמובילים היו בטיסה השיניה", אמר אחד מנוסעי טיסת הבלהות, "אם הם היו אתנו זאת הייתה בעיה הרבה יותר גדולה".