1. עם כל הכבוד לחולצה הצהובה, כוכב שלב 18 היה וורן ברגיל. הצרפתי בן ה-25 ברח מדבוקת הפייבוריטים, לניצחון שלב שני בטור (הראשון, ביום הבסיטליה, היה בפירנאים). הוא הדף את מרדף המתמודדים על החולצה הצהובה, עד ניצחון שלב המונומנטלי בפסגת הקול דה איזוארד.
2. ברגיל כבר בלט בעבר בגרנד טורים עם מקום 8 בוואלטה אספניה ב-2014 ומקום 14 בטור דה פראנס של 2015, אבל הטור הנוכחי הוא מרוץ הפריצה שלו לצמרת הגבוהה. לאחר שהוכיח בשלבים האלפיניים שהוא אחד המטפסים הטובים ביותר בטור, זוכה ברגיל בצדק בחולצה המנוקדת של מלך ההרים, ומתברג בזכות ולא בחסד בעשירייה הראשונה של הטור. אלמלא שבוע ראשון אומלל, ברגיל עשוי היה להתמודד על מקום בחמישייה הראשונה.
3. קבוצת סאן-ווב בתקופה של גרנד-טורים מהאגדות. טום דומולאן ניצח בג'ירו ד'איטליה לפני פחות מחודשיים ולקח שם שני שלבים; וורן ברגיל הבטיח את חולצת מלך ההרים המנוקדת וזכה בשני שלבים בטור דה פראנס; מייקל מת'יוס הבטיח את חולצת המאיצים הירוקה וזכה בעצמו בשני שלבים בטור דה פראנס. ב-2017, הפכה פתאום קבוצת סאן-ווב לקבוצת הגרנד-טורים הבולטת בעולם (יחד עם סקיי). אין צורך להתאמץ כדי לאתר את היעד שלהם ל-2018 – חולצה צהובה בטור דה פראנס.
4. קרבות שלב 18 על החולצה הצהובה ניצתו רק ב-5 הק"מ האחרונים, במעלה האיזוארד. התקפה של ברדה והתקפת נגד של פרום, השילו כמעט את כל המועמדים, אך לא הצליחו להפריד את שלושת המובילים בדירוג הכללי. אחרי הקזת הדם ההדדית, חצה בסוף רומיין ברדה את קו הסיום במקום השלישי ללא הפרש זמן מפרום, אך עם בונוס של 4 שניות תמורת המקום השלישי. ריגוברטו אוראן איבד שתי שניות.
5. לשלב 20 נגד השעון מגיע פרום עם יתרון זמן ויכולת עדיפה נגד השעון. להוציא תקלה, נפילה או מחלה, הניצחון של פרום בפריז כמעט ודאי. אתר הימורי הטור הצרפתי נותן לאוראן סיכוי טוב פי שניים מאשר לברדה, לסיים במקום השני. פרום אמר אחרי השלב: "יכול היה להיות מדהים לנצח בעלייה הכי בולטת בתחרות, אבל המטרה שלי היא החולצה הצהובה. אם אגיע לפריז בצהוב, לא יהיו לי חרטות, גם ללא ניצחון שלב…. אוראן הוא האיום הכי גדול. מרוכבי הדירוג הכללי הוא הכי טוב נגד השעון, והפיגור שלו רק 29 שניות."
6. שווה לזכור שלראשונה מאז ראשית ימיו בחולצה הצהובה, כריס פרום לא הוציא זמן בהרים מיריביו. להיפך. ההרים הסתיימו והפער לטובת פרום רק הצטמצם מאז השלב נגד השעון הראשון בדיסלדורף לפני כמעט שלושה שבועות. כפי שכתבנו כאן בעבר, הניסיון של מארגני הטור להכניס ארס אנטי-פרום על ידי קיצוץ בסיומות ההרריות, שיחק לבסוף ישירות לידיו של כריס פרום עצמו.
7. רומיין בארדה כבר נשמע מסכם בסיום כשאמר: "עכשיו יבוא השלב נגד השעון, אבל הטור הוא כבר הצלחה. אימתנו את מה שעשינו בשנה שעברה ולקחנו את זה צעד קדימה." ברדה גם הוסיף מילות הוקרה לוורן ברגיל: "יכול היה להיות מושלם להגיע עד לוורן, אבל זה היה עבורו ניצחון נפלא שבהחלט הגיע לו. בשנים הבאות כמה וכמה צרפתים יתחרו על ניצחון בטור דה פראנס."
8. אכן, לקבוצת סאן-ווב עלולה להיות בשנה הבאה בעיה עם מוביל הקבוצה לטור. בעוד שהקבוצה צפויה בוודאות לבחור בטום דומולאן כמוביל אחרי שניצח השנה בג'ירו ד'איטליה, השאלה היא עד כמה יהיה ברגיל מוכן להקפיא את שאיפות הדירוג הכללי בטור הביתי שלו למשך שנה נוספת, על מנת לשמש כעוזר לדומולאן.
9. שלב 19 הוא הארוך ביותר בטור – 222 ק"מ בתוך פרובאנס. עיקרו במגמת ירידה לכיוון סיומת שטוחה, אך עלייה בקטגוריה 3 כ-45 ק"מ לסיום, עשויה לשמש נקודת פריצה גם מתוך הדבוקה. בריחה תצא בטוח, וכל הקבוצות שלא חילצו עד היום הישג מהטור, יעשו הכל כדי להביא ניצחון.
10. הטלפונים כל ערב מהספונסרים למנהלי הקבוצות חסרות ההישג מאכלסים שיחות לא נעימות בעליל, עם דיבורים על אכזבה, ציפיות שלא מתגשמות ואולי אף יותר מכך. צפו לראות את קבוצות הפאר לוטו ו-בי.אם.סי פעילות מאד בניסיון לחלץ משהו מהטור הכושל שלהן, וכמותן את קבוצות דיימנשן דאטה, קטושה אלפסין ובורה שאיבדה את סאגאן כבר לפני כשבועיים.
11. מעניין מה עובר בראש ומסתנן בין השפתיים של מנהלי חברת השמפו הגרמנית אלפסין, שהעבירה את תמיכתה מקבוצת סאן-ווב הסופר מצליחה (בעבר שימאנו-אלפסין) לקבוצת קטושה חסרת ההישג בטור הנוכחי. AWA.