לא צריך להיות מופתע שדווקא בצרפת היו נחושים לעודד את הצרפתים לעבור לרכיבת אופניים ולהחליף את הנסיעה ברכבם הפרטי. אמנם הטור דה פרנס נדחה מהתאריך המקורי, אך בצרפת לאחר יותר ממאה שנות מרוץ אופניים שכבש את העולם, יש חשיבות לנכס לעצמם את הפתרונות על שני גלגלים בימים אלו כחלק מאסטרטגיית היציאה שלהם מהקורונה.
כחלק מכך, הממשלה הודיעה כי היא מתכננת לפתח נתיבי זמניים ובנוסף תסבסד תיקוני אופניים בעלות של 20 מיליון אירו. בפריס יש כיום כ-370 ק"מ של שבילי אופניים והתכנון הוא להגדילם עם נתיבים נוספים הצפויים להגדיל אותם ל-650 ק"מ. משרד האנרגיה והתחבורה במדינה יזם את הגדלת מקומות חניה לאופניים ואפילו מתכנן גיוס של מדריכים על מנת שיעזרו לאנשים לחזור לרכוב.
התכנית שתעניק עד 50 אירו לתיקון מכני של האופניים, תתמוך גם בתכנית שתיתן למעסיקים כיסוי של עד 400 אירו, על הוצאות הנסיעה של עובדים אשר ישתמשו באופניים על מנת להגיע למקום העבודה.