כמו בכל שנה, פרסום מסלול הטור דה פראנס הוא חגיגה של ממש, כמו יריית הפתיחה הראשונה לקראת המסלול שיגיע. ולאחר שתמו השמועות לגבי המסלול עצמו, כעת מתחילות השמועות לגבי מי שעומד להשתתף בו, ושם אחד שהועלה הוא מפתיע במיוחד – סר מארק קוונדיש, הרוכב המעוטר ביותר בטור, שעשוי לפי חלק מהפרשנים, לשקול לדחות שוב את פרישתו בשנה כדי לנסות ולהשיג ניצחון נוסף במרוץ הגדול בעולם.
לכתבות נוספות בנושא:
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג עם החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
עם 51 אלף מ' טיפוס וחזרה לשאנז אליזה: נחשף מסלול הטור דה פראנס 2025
ההעברה הגדולה בתולדות הענף: דמי וולרינג חתמה בקבוצה חדשה
לפי הפרשן המוביל של יורוספורט, רוכב העבר יינס פוגט, המסלול הידידותי לספרינטרים, שכולל לא מעט קטעים שטוחים בחלק הראשון של הטור, יכול לגרום ל"טיל מהאי מאן" לחשב מסלול מחדש: "הטור של 2025 הוא די סטנדרטי מבחינת אורכים כלליים של הקטעים, כמות השלבים השטוחים וההרריים וסיומות בפסגות הרים", אמר הגרמני, שבעצמו זכה בשני קטעים בטור ב-2001 וב-2006.
"שינוי אחד הוא שיש לנו תשעה שלבים פחות או יותר שטוחים עד לשלב הראשון והקשה באמת (שלב 10) במאסיף סנטרל. זה כן מזמין את קוונדיש ללכת על זה עוד פעם, לנסות לנצח עוד שלבים ולנסות להתרחק עוד יותר מ'צייד השלבים' הרודף אחריו טאדיי פוגצ'אר!"
קוונדיש כזכור תכנן לשבור את שיא הזכיות בקטעים בטור דה פראנס עוד ב-2023 ולפרוש בסוף אותה עונה (ואפילו הודיע על כך במסיבת עיתונאים), אלא שהוא נפצע כבר בתחילתו של המרוץ ונותר בשוויון של 34 ניצחונות עם אדי מרקס האגדי. בגלל אותה פציעה, החליט לחזור לשנה נוספת, אחרונה בהחלט לדבריו, בה אכן השיג את הניצחון ה-35 המיוחל.
בשבועות האחרונים דיבר קוונדיש על עתידו וכי הוא רוצה להישאר בענף בתחום הניהול, אולם גם ציין כל העת שהחוזה שלו הוא עד סוף דצמבר וכי הוא רוצה לסיים קודם את התחייבויותיו לפני שיחפש הרפתקאות חדשות. לפוגצ'אר, אגב, יש 17 ניצחונות בקטעים בטור והוא בן 26 בלבד. בשנה החולפת הוא ניצח בשישה קטעים, ובקצב הזה בהחלט ייתכן שהוא יהיה השיאן החדש עד סוף הקריירה.
קבוצתו הנוכחית של קוונדיש אסטנה קזחסטן חווה לא מעט בעיות בימים אלו, הן ברמה המקצועית (היא בדרך הבטוחה לרדת מהדרג הבכיר בתום העונה הבאה) והן ברמה הניהולית (הקבוצה לא נרשמה בזמן בצורה תקינה לעונה הבאה). בשנתיים האחרונות הקבוצה התמקדה כולה בקונדיש, ואולי שנה נוספת בה הוא עומד בפרונט תשקיט מעט את הביקורת המוצדקת סביב הקבוצה.
רוכב נוסף שהוזכר סביב מסלול הטור דה פראנס שפורסם הוא מתייה ואן דר פול. אלוף העולם לשעבר דיבר לאחרונה על תהיותיו לגבי ויתור על הטור השנה וחזרה לסבב אופני ההרים במקום עונת הגרנד טורים. בשבועות הקרובים הוא יחל את מסעותיו בסבב הסייקלוקרוס, אחריו יתחרה ודאי במרוצים החד יומיים האהובים עליו של תחילת העונה, אולם לאחר מכן, ישנו סימן שאלה גדול סביב בחירת המרוצים שלו.
החלק הראשון של הטור מתאים לא רק לספרינטרים, אלא גם לפאנצ'רים, ו-MVDP בהחלט יכול למצוא את עצמו כרוכב בולט ומוביל בקטעים אלו. היו אף שסברו שאופי המסלול הנוכחי מותאם במיוחד להולנדי, כדי לפתות אותו להגיע בכל זאת לטור, על אף האכזבות שנחל בו בשנה שעברה, או כפי שהוא ניסח זאת: "לא נהניתי בטור השנה".