חדשות אולימפיות נהדרות הגיעו אמש (שלישי) מכיוון הים, כאשר ישראל זכתה בהכרטיס נוסף למשחקים האולימפיים, פריז 2024, בדגם סירות ה-ILCA6 (לייזר רדיאל). הכרטיס הנוסף הגיע הודות לטעות של איגוד השייט הפורטוגלי, וכן בזכות הישגה של שי קקון באליפות העולם האחרונה, שנערכה בתחילת השנה בארגנטינה.
לכתבות נוספות בנושא:
הישג שיא: מקום 5 לחסון ולסרי באליפות העולם בשייט בסירות 470
כל המנצחות והמנצחים ממשחה גביע הים האדום 2024
גאווה כחול-לבן: השחיינים הישראלים השתלטו על אליפות הביג10 בארה"ב
כזכור, באליפות העולם השנה חולקו כרטיסים לשבע המדינות הראשונות בדירוג שטרם הבטיחו את השתתפותן, וקקון התברגה רק כמדינה השמינית ולכן לא זכתה בכרטיס. אלא שאתמול קיבל איגוד השייט בישראל הודעה מנציגי דגם ה-ILCA כי הקווטה הפורטוגלית, בה זכתה המדינה באליפות העולם בשנה שעברה (2023), נפסלה, כיוון שאת המדינה ייצגה שייטת יוונייה, שלא קיבלה אזרחות כנדרש.
הפסילה של פורטוגל התחילה שרשרת שינויים בדירוג, שבה עברה הקווטה באליפות העולם ב-2023 לפינלנד, דבר שפינה את הקווטה שלה באליפות העולם השנה. מאחר ונציגה פינית הקדימה את קקון בדירוג השנה נוצר מצב כי ישראל היא המדינה השביעית בדירוג המדינות ולכן קיבלה את הכרטיס לפריז.
המצב בו ספורטאים מייצגים מדינה שהם אינם אזרחיה אינו מאוד נדיר בספורט, אך במקרים כאלה על הספורטאי לדאוג לרישום אזרחותו תוך תקופה מסוימת. במקרה הנוכחי, הפסילה של פורטוגל גרמה לשינויים משמעותיים, שהגדילו את המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בנציגה נוספת.
על אף ששי קקון היא זו שהשיגה את הקווטה לישראל, מועמדותה למשחקים האולימפיים צריכה עוד לקבל את אישורה של הוועדה לבחירת הנציגים האולימפיים של איגוד השייט ושל הנהלת האיגוד. לאור הכרטיס הנוסף תתכנסנה שתי הוועדות בחודש הבא, על מנת לאשר את מועמדותה של קקון. אם תאושר, תהיה זו ההשתתפות השנייה של קקון במשחקים האולימפיים, לאחר שייצגה את ישראל בטוקיו 2020.