בזה אחר זה: נשברו שיאי העולם לגברים ולנשים בריצה לשישה ימים

עולם האולטרה מרתון שוב מתעלה לשיאים חדשים: מתייה בונה שבר את השיא בן ה-19 של יאניס קורוס האגדי עם 1,046.31 ק"מ, סטינה רקס שברה את שיאה הטרי של קמיל הרון עם 913.606 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתייה בונה וסטינה רקס | תמונות: Simon Hougaard, Stef Reynaert Photography

רצי האולטרה מרתון בעולם הולכים ודוחפים בשנים האחרונות עוד ועוד את קצה גבול היכולת האנושית, ובימים האחרונים, בזה אחר זה, נשברו שניים משיאי העולם הקשוחים ביותר בענף – השיאים לריצה של 6 ימים, הזמן הארוך ביותר בו נמדדים שיאי עולם ומוכרים על ידי ההתאחדות העולמית.

לכתבות נוספות בנושא:
רץ האולטרה קיבל איום במהלך המרוץ: "תפרוש או שאפרסם תיעוד שרימית"
קייטי שייד ניפצה את שיא המסלול וניצחה ב-UTMB, הפתעה אצל הגברים
עם דגל ישראל ותמונה של נדב וים גולדשטיין ז"ל: עומרי אלמוג עשה היסטוריה בביגפוט 200

ראשונה לעשות זאת הייתה סטינה רקס הדנית בתחרות מקומית וקבעה 913.606 ק"מ, שיפור ניכר לשיא הטרי יחסית של קמיל הרון מחודש מרץ השנה, שעמד על 901.768 ק"מ. באופן מדהים, מדובר בשיפור שני לשיא בשנת 2024, אחרי שהחזיק מעמד לא פחות מ-34 שנים עד השנה.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Stine Rex‎‏ (@‏‎stinerex‎‏)‎‏

רקס רצה במסלול של 1.4 ק"מ מסביב לאגם באביברו שבדנמרק, כשרשמה ממוצע של 152.27 ק"מ ליום. זה מגיע רק חודשיים לאחר ששברה את השיא של הרון גם בריצה ל-48 שעות ב-228 מטר בלבד, אז קבעה 435.564 ק"מ באליפות העולם למרחק זה שנערכה בהונגריה.

זמן קצר אחריה הגיע מתייה בונה, שהשתתף באליפות העולם לריצת 6 ימים שנערכה בהונגריה. הבלגי עבר מרחק של 1,046.31 ק"מ ושיפר את השיא של יאניס קורוס האגדי מ-2005, שעמד על 1036.8 ק"מ. בונה רץ במסלול שאורכו 1,164 מטר, כשהתנאים במרוץ נעו בין גשם כבד שירד ביום הרביעי, לשמש ושמיים בהירים עם סיום הריצה.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Matthieu Bonne‎‏ (@‏‎matthieu_bonne‎‏)‎‏

בחמשת הימים הראשונים היה בונה מאחורי שיאו של קורוס, ורק ביום האחרון הוא הצליח להקדים את השיא ואף שבר אותו כשנותרה לו עוד שעה לרוץ. בדרך, קבע גם את התוצאה הטובה ביותר שנרשמה ב-600 מייל, עם 12 שעות, 27 דקות ו-12 שניות. אגב, בונה הוא לא רק רץ אולטרה אלא ספורטי סבולת ככלל, ונודע גם כשחיין מרתון אקסטרים ורוכב למרחקים ארוכים. בין היתר, הוא חצה את התעלה האנגלית בעבר בשחייה והשלים עוד שלל אתגרים יוצאי דופן.

יאניס קורוס, לו שבר את השיא, הוא אחד מרצי האולטרה הטובים בהיסטוריה, שהחזיק בשעתו כמעט בכל שיאי העולם הנמדדים באולטרה מרתון מ-100 מייל ואילך. הוא נודע גם בזכות העובדה שניצח בספרטתלון הראשון, ובסך הכל ארבע פעמים במרוץ, והחזיק כמובן גם בשיא המסלול.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג