בעוד בארצנו הקטנה חניכת גשר או מחלף חדש גוררת אחריה ביקורת רבה מצד התקשורת, בויטנאם מצאו דרך מקורית לחנוך גשר חדש – רצים ותורמים
מאת:גיא דוסה
וייטנאם, מדינה יפיפייה ומתפתחת נחשבת עדיין לאחת המדינות היחידות שבהם מרוויחים שכר של 1$ ליום. הערים המרכזיות, עיר הבירה האנוי והו צי מין סיטי (סייגון) ,עיר גדולה ותוססת של 8.2 מליון תושבים, מדגישות את הצמא של הדור הצעיר (60% מהאכלוסיה מתחת לגיל 35) לתרבות, מסחר ופעילות פנאי ויום המרוץ היתה דוגמא משכנעת שהם לא מוכנים להישאר מאחור.
הגשר, שאורכו כ- .12 קילומטרים מחבר בין שני רבעים מרכזיים במטרופלין הענק של הו צ'י מין סיטי, עלותו כ- 112 מיליון דולר. הוא נבנה במשך כשנתיים ונחשב לגשר הכבלים הגדול ביותר בויטנאם.
בשעה 6 וחצי בבוקר, ביום סגרירי למדי, בעונת הגשמים בוייטנאם אך עדיין חם ולך, קמתי עם הנציג הישראלי השני ויצאנו לכיוון הגשר, שם להפתעתנו חיכו לנו כ- 5,000 רצים נוספים. מארגני האירוע, בנק אוסטרליה-ניו זילנד, לקחו אותו ברצינות והכינו במה גדולה עם מופעי מחול אירובי, לחמם את הקהל. היו שלקחו את המרוץ בקלילות והגיעו עם תלבושות מפתיעות ומיוחדות, כאשר את הרצים מלוות 4 צעירות ויטנאמיות רכובות על ווספות כחולות.
לאחר ההזנקה שהתחילה בכביש המחבר לגשר, מיד לאחר העליה על הגשר נגלה לפנינו נוף עוצר נשימה של נהר סייגון וקו הרקיע של הכרך הגדול, המרוץ 5 ק"מ סך הכול הביא משפחות רבות לקחת חלק ולהשתתף בחניכת הגשר ברגל. כל הכספים שנאספו כדמי השתתפות במרוץ הועברו לתרומה לאנשים מוגבלים בויטנאם.
צילום: Andrew Wright