סדרת הדוקו Second To None, אשר עקבה אחר קבוצת הרכיבה הנשית Lidl-Trek לקראת הטור דה פראנס לנשים שהתקיים בקיץ שעבר, זכתה בפרס יוקרתי בפסטיבל הסרטים הצרפתי Les Sportives en Lumière 2025. ויש גם זווית ישראלית כמובן, שכן בהפקת הסדרה שותפה חברת גרין פרודקשנס הישראלית בשיתוף יונייטד קינג.
לכתבות נוספות בנושא:
הקרב שכולם ייחלו לו: ואן ארט הפתיע והודיע כי ישתתף באליפות העולם בסייקלוקרוס
טרגדיה: הרוכבת האיטלקייה הצעירה שרה פיפר נהרגה בתאונה קשה
בעקבות הפוסט על מצוקתו: תומר זלצמן זוכה לחסות חדשה ותמיכה משמעותית
את הסדרה ביימה סוניה דאוגר, בעלת עבר עשיר בתחום, שביימה גם את הסדרות על האחיות וויליאמס ועל נבחרת צרפת בכדורגל. הסדרה שודרה בישראל בערו יורוספורט וברחבי העולם גם בערוץ MAX דיסקברי +, ובערוצי הטלוויזיה בצרפת, ספרד, פורטוגל, הולנד, שבדיה, וארצות נוספות.
הסדרה Second To None מגוללת את הסיפור של הקבוצה האמריקאית, שלאחר הופעת בכורה מאכזבת מאוד בטור דה פראנס שנערך ב-2022, חזרה כדי לנסות להשיב את הכבוד האבוד. סדרת הדוקו הייחודית בת 3 הפרקים, עוקבת באופן צמוד ומתעדת במשך מספר שנים את הרוכבות בקבוצה והצוות המקצועי שמלווה אותה, וביניהן אמנדה ספראט, שזכתה בעבר ב-2 מדליות באליפויות עולם.
הפסטיבל בו זכתה הסדרה הוא פסטיבל קולנוע המתמקד בספורט הנשי. מוצגים בו מבחר סרטים דוקומנטריים המדגישים את הישגי הספורטאיות והתפתחויות בתחום הספורט הנשי, במטרה להעלות את המודעות לספורט הנשי ולשפר את הייצוג התקשורתי של ספורטאיות, והוא התקיים השבוע זו השנה הרביעית ב"פאלה דה בוז-אר" בעיר ליל בצרפת.
סדרות דוקו ספורטיביות הפכו לפופולריות במיוחד בשנים האחרונות, ובכללן גם הסדרה של נטפליקס על הטור דה פראנס, כשגם לסבב הנשי יש כעת נציגות בכירה, שאף זוכה להכרה. הטור דה פראנס לנשים הופך בשנים האחרונות לפופולרי יותר ויותר כולל שיאי צופים על המסלול וכן שיאי רייטינג, שאף מתעלים על מרבית מרוצי הגברים.
גל גרינשפן ורועי קורלנד, מנכ"לים משותפים ומייסדי Green Productions מסרו: "אנחנו גאים בזכיית הסדרה בפרס היוקרתי. הזכייה הזו מציינת הישג ישראלי בינלאומי ומדגישה את חשיבות שיתופי הפעולה ואת הסיפורים המרגשים שמאחורי הספורט הנשי. ההכרה הבינלאומית מחזקת את אמונתנו בכוחו של תוכן איכותי לעורר השראה, לרגש ולהביא לשינוי".
גרין פרודקשנס, שנוסדה על ידי גל גרינשפן ורועי קורלנד, אחראית להפקות של פרסומות, סרטים, וקליפים מושקעים מהפופולריים בישראל, בין היתר הפיקה החברה את הסרטים "לשחרר את שולי" ו-"גולדה", פרסומות של יס, PAYBOX, רולדין, סמסונג, פייבר ועוד. בחודש ספטמבר 2019 הקימו גרין פרודקשנס וחברת ההפקות הגלובלית Sweetshop חברת הפקות משותפת בשם Green & Sweetshop שמפיקה סרטים וסדרות לשוק הבינלאומי, לרבות סדרת הדוקו החדשה שזכתה כעת בפרס.