אחד מרוכבי האופניים הגדולים בכל הזמנים, מארק קוונדיש, הודיע היום (שני) כי יפרוש מרכיבה תחרותית בסוף העונה הקרובה. "הטיל מהאי מאן", שחגג אתמול 38, כינס מסיבת עיתונאים כחלק מיום המנוחה השני של הג'ירו ד'איטליה בו הוא משתתף יחד עם קבוצת אסטנה, והודיע בגרון חנוק וכשאשתו וילדיו יושבים לצדו שזו עונתו האחרונה.
קוונדיש אמר במסיבת העיתונאים: "אני פשוט נהנה להתחרות, כל קילומטר במרוץ הזה עד כה אז אני מרגיש שזו הזדמנות מושלמת להגיד שזה הג'ירו ד'איטליה האחרון שלי וששנת 2023 תהיה האחרונה בקריירה המקצוענית שלי כרוכב. הרכיבה הייתה החיים שלי במשך יותר מ-25 שנה. חייתי בחלום. האופניים נתנו לי אפשרויות לראות את העולם, לפגוש אנשים מדהימים. זה לימד אותי כל כך הרבה על החיים, על התמדה, נאמנות, חברות, עבודת צוות, הקרבה, צניעות ועיקשות".
האזינו לפודקאסט שוונג: לקראת רגעי ההכרעה, מי יזכה בג'ירו ד'איטליה?
עוד המשיך קוונדיש: "היום זה יום הולדת 5 של בני קספר. אני בר מזל שזה יום מנוחה ואני יכול לראות את המשפחה הנהדרת שלי ולבלות את יום ההולדת איתו. ואני חושב שזה חשוב שאני אוכל להיות שם עכשיו בכל יום הולדת של אשתי פטה ושל כל הילדים שלי".
ל"טיל" תהיה עוד מטרה אחת – לזכות בקטע אחד נוסף בטור דה פראנס הקרוב כדי להפוך לרוכב שניצח הכי הרבה קטעים בטור. כעת, יש לו 34 ניצחונות, בדיוק כמו הבלגי האגדי אדי מרקס. בסך הכל, לקוונדיש יש 161 ניצחונות על הכביש בקריירה, בהם גם מילאנו-סאן רמו ב-2009 ואליפות העולם ב-2011, כמו גם 15 ניצחונות בג'ירו, 3 בוולטה אספניה וזכייה בחולצת המאיצים בכל שלושת הגרנד טורים. בנוסף, הוא זכה בשלל מדליות באופני מסלול, כולל מדליית הכסף בוולדרום במשחקים האולימפים בריו באומניום (הקרב רב של אופני המסלול) ושלוש מדליות זהב באליפות העולם באופני מסלול במרוץ המדיסון (זוגות).
צפו במסיבת העיתונאים של קוונדיש:
הקריירה שלו כבר התקרבה לסיומה פעם אחת, בסוף עונת 2020, אז התקשה למצוא קבוצה ורמז ששוקל פרישה, אולם לבסוף מצא את מקומו בקבוצת קוויקסטפ בשכר מינימום וכרוכב משני. אלא שפציעה של סם בנט, מי שהוגדר כספרינטר הראשי של הקבוצה, הכניסה אותו להרכב בטור דה פראנס שם הדהים עם זכייה בארבעה קטעים ובחולצת המאיצים, עשור לאחר הזכייה הראשונה שלו בחולצה זו.
גם בקיץ האחרון מצא את עצמו ללא קבוצה לאחר שהקבוצה בה התכוון לרכוב, B&B Hotels, נסגרה, אולם לבסוף חתם באסטנה לשנה אחת, שמסתבר כעת כי תהיה האחרונה שלו. בג'ירו הנוכחי הוא זכור בעיקר כמי שסיים במקום השלישי בקטע ה-11 וכן סיים חמישי בקטע החמישי, בו גם התרסק על קו הסיום.