בגובה 17 מ' ש"ח: המענקים למדליסטים בפריז הוענקו בטקס חגיגי

שר התרבות והספורט מיקי זוהר העניק את מענקי המדליות למדליסטים האולימפיים והפראלימפיים בטקס שנערך במכון וינגייט: "איחדתם את כולנו ברוח הניצחון הגדולה שלכם". עמי דדאון: "הצלחנו להראות לכולם שאף אחד לא ישבור אותנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמי דדאון מקבל את המענק | צילום: עודד קרני/ לע"מ

משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט קיימו היום (שלישי) את הטקס לחלוקת המענקים למדליסטים האולימפיים והפראלימפיים בפריז 2024. כזכור, זכתה ישראל בשבע מדליות במשחקים האולימפיים, הכי הרבה בתולדותיה, ובעשר מדליות במשחקים הפראלימפיים.

לכתבות נוספות בנושא:
איגוד השחייה בוחן: יציאה ממכון וינגייט ומעבר לבריכה החדשה באשדוד
"מתעדפים אימונים": מכון וינגייט לא אישר קיום תחרויות בבריכה הלאומית
דגל ישראל הונף, המשחקים הפראלימפיים ננעלו בטקס מרשים בפריז

המענקים לספורטאים האולימפיים בגובה 17 מיליון שקל הם המענקים הגבוהים ביותר שניתנו בישראל ובין הגבוהים שניתנו בעולם. ספורטאים שזכו במדליית זהב קיבלו מענק בגובה מיליון שקלים; ספורטאים שזכו במדליית כסף קיבלו מענק בגובה 750 אלף שקלים, וספורטאים שזכו במדליית ארד קיבלו מענק בגובה חצי מיליון שקלים.

השחיין הפראלימפי עמי דדאון בירך בטקס בשם הספורטאים: "ניצחנו. הצלחנו להראות לכולם שאף אחד לא ישבור אותנו, הבאנו גאווה עצומה לעם ישראל שהיה זקוק לחדשות טובות. כולי תקווה שנצליח גם כחברה אזרחית להתעלות על המחלוקות ביננו על מנת להפוך את ישראל שאנחנו אוהבים לטובה יותר. עם ישראל חי"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בטקס: "בשנה הנוראה הזאת התבוננתי בהשתאות בעם הזה, ביכולות המדהימות שלו שנדמה שמעבר לכל גבול אנושי יש לנו את היכולת להילחם כמו אריות, להתמודד, להתגבר, לתת הכל ולנצח. ואתם הראתם לעולם שיש לנו את היכולת הזאת גם בספורט, ועשיתם זאת בצורה הטובה ביותר. איחדתם את כולנו ברוח הניצחון הגדולה שלכם. הצלחתם לרומם את העם הזה שכל כך היה צריך נחמה ושמחה, במיוחד בעת הזו. סיפקתם לנו במשחקים האלו כל כך הרבה רגעי נחת ותמונות ניצחון שריפאו את הלב שלנו, גם את קצת, שזקפו בחזרה את הקומה שלנו".

תום ראובני מקבל את המענק | צילום: עודד קרני/ לע"מ

השר זוהר אמר בנאומו כי הוא מתכוון להרחיב את מכון וינגייט ולבנות לו שלוחות נוספות בצפון ובדרום, על מנת להביא את הספורט לכל חלקי הארץ. השלוחה הראשונה תבנה בעוטף עזה ליד שדרות על מנת לחזק את האזור שספג פגיעות קשות במהלך המלחמה.

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג אמר בטקס כי "באופן מובהק, היו אלה המשחקים האולימפיים הטובים ביותר בהיסטוריה של ישראל". יו"ר מכון וינגייט יואב הלר אמר: "אני מתחייב בשם הנהלת וינגייט, עד 2028 נהיה אחד מחמשת מכוני הספורט ההישגי המובילים בעולם. זוהי המחויבות שלנו לספורטאים שהביאו לנו גאווה והשראה, ולעם ישראל כולו".

יו"ר הוועד הפראלימפי משה מוץ מטלון אמר: "כל בית בישראל דמע והתמלא גאווה 17 פעמים. הגענו לתחרויות בצניעות ויצאנו גדולים".  באירוע נאמו גם מנכ"לית מרכז הפועל כנרת צדף, מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי ומנכ"ל משרד התרבות והספורט כפיר כהן.

מורן סמואל מקבלת את המענק | צילום: עודד קרני/ לע"מ

במשחקים האולימפיים זכו במדליות ענבר לניר (כסף), פיטר פלצ'יק (ארד), רז הרשקו (כסף), שרון קנטור (כסף), תום ראובני (זהב), ארטיום דולגופיאט (כסף) ונבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית (כסף). במשחקים הפראלימפיים זכו אסף יסעור (זהב), עמי דדאון (שתי מדליות זהב, כסף וארד), מורן סמואל (זהב) ונבחרת הכדורשער (כסף), מארק מליאר (ארד), גיא ששון (ארד), שחר מילפלדר וסאלח שאהין (ארד).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מארק הגיב:

    משהו לא מסתדר, 17 מדליות 17 מיליון, זהב 4 וכל השאר כסף וארד סכומים פחותים!
    הכבוד למירי רגב שקבעה שלמי שיש סיכוי למדליה יקבל שכר בעת האימונים, ופרסים משמעותיים! זאת עובדה!

    1. מירי הגיב:

      דודו זה לא טוב

  • נירה מנדיל הגיב:

    מחמם את הלב של כולנו…מצדיעים לתותחים שעשו לנו טוב על הלב…בימים שאהחנו כל כך זקוקים למעט נחת רוח

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג