1. שלב במאסיף סנטרל, שלאחריו יום מנוחה, הוא הבטחה בלתי מסויגת להתקפות. ההתקפות אכן באו.
2. אחרי בריחות של עשרות רוכבים, פיצולים, איחודים ומרדפים, בסוף היה זה באוקה מולמה מקבוצת טרק-סגפרדו שהימר על הכל 30 ק"מ לסיום והתפוצץ על הכביש. ההימור של ההולנדי הצליח בזכות רכיבה מופלאה ונחושה, והוא סיים עם ניצחון שלב ראשון עבורו בטור דה פראנס, וניצחון שלב ראשון לטרק-סגפרדו בטור 2017.
3. מבחינת טרק-סגפרדו, לא יכולה היתה להיות כניסה מתוקה יותר ליום המנוחה. הופעת הטור שלה מקבלת תפנית כלפי מעלה, ולא תחסר לקבוצה מוטיבציה להמשיך את המומנטום בשבוע האחרון.
4. תשומת הלב של רוב צופי הטור מתמקדת דרך כלל במנצחי השלבים, בלובשי החולצות ההישגיות ובמתמודדים בדירוג הכללי. אבל כדאי תמיד לזכור שלטור מזנקות 22 קבוצות. לא כולן ירשמו הישגים. רוכביהם ומנהליהם עובדים יום-יום, במאמצים אדירים, פעמים רבות ללא שום הישג להתפאר בו. ניצחון שלב משנה ל-8-9 רוכבים עייפים ולמנהלי קבוצה מרוטי עצבים, את כל הטור דה פראנס. שמחת החיים וחדוות הרכיבה חוזרות בשנייה אחת.
5. בזכות הניצחון הנפלא של מולמה, ומה שנראה כמו כושר מתייצב של אלברטו קונטדור, טרק-סגפרדו תהיה אחת מהקבוצות שתצא לשבוע האחרון של הטור עם שיר בלב, מוטיבציה מחודשת וסכין בין השיניים. מילת המפתח בקבוצה לשבוע הקרוב – התקפה!
6. בינתיים מי שתקפה את כריס פרום בעליה הגדולה האחרונה של השלב, היתה קבוצת AG2R שבנה המועדף – רומיין ברדה – מתגורר באזור. פרום עבור מדורים של סבל, לחץ ואימה כאשר סמוך לאחר שברחו לו, הוא גם סבל מתקר בגלגל ונאלץ לקחת גלגל אחורי מחברו לקבוצה מיקל קוויאטקובסקי.
7. היכולת של פרום להיחלץ מצרות ולתפעל תקלות מרשימה, ומעניקה לו הילה של אח
ד שתמיד ימצא את הדרך לחזור. אבל יש לומר שכמות התקלות מהן הוא סובל מתחילה להיראות מוגזמת.
8. כך או כך, פרום יבלה את יום המנוחה בצהוב. בשעה שעדיין לא מובטח שהחולצה תישאר על כתפיו בפריז, מחזיקי החולצה הירוקה (מרסל קיטל) והמנוקדת (וורן ברגיל) נראים בטוחים לשאת את החולצה עד הפודיום בשאנז אליזה. ברגיל נותן טור מדהים, תופר לעצמות את החולצה המנוקדת, ובזכות הבריחות המרובות גם מצמצם זמן על החולצה הצהובה. היום הוא במקום 13 בטור, בפיגור של כ-8 דקות. קיטל מצדו, ששואף שפער 80 הנקודות שלו לא יצטמצם, צריך לקוות שמייקל מת'יוס יפסיק לאסוף את כל הנקודות על הדרך.
9. יום המנוחה השני הוא צ'ופר אמיתי. היום שלאחריו (שלב 16) לא הררי במיוחד, וגם לא ארוך במיוחד (רק 165 ק"מ). המשמעות היא שרוב הרוכבים יוכלו באמת לנוח, ולא יצטרכו להישאר חמים וחדים לקראת זינוק הררי.
10. אחריו, בימים רביעי וחמישי, שלבים 17 (עם הקול דה גליבייר כעלייה אחרונה) ו-18 (עם הקול דה איזוארד כסיומת הררית), הם שיכריעו את הטור דה פראנס. כל מי שירצה ללבוש צהוב בפריז, יצטרך להוביל לפחות ב-40 שניות על כריס פרום לאחר שלב 18 ולקראת השלב נגד השעון במרסיי (בשלב 20).
11. נחזור אחרי יום המנוחה להתראות כאן בימי ההכרעה של הטור דה פראנס 2017.