"אפשר לבנות על 3-5 מדליות באליפות אירופה"

לקראת אליפות אירופה בשחייה ביקרנו באימון הנבחרת הישראלית בוינגייט לחוש את ההתרגשות. לאוניד קאופמן, מאמן הנבחרת, מכוון אמנם גבוה אבל גם מזהיר "האווירה הביתית לא בהכרח תעזור לכולם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנדראה מורז שחיינית ישראלית
אנדראה מורז שחיינית ישראלית

נבחרת ישראל בשחייה נכנסה לישורת האחרונה לקראת אליפות אירופה בבריכות קצרות, אירוע היסטורי לשחייה הישראלית מכיוון שהתחרות תתקיים בבריכה במכון וינגייט בין התאריכים 2-6 בדצמבר. אחרי מחנה אימונים באיטליה ותחרות גרנד פרי בסרביה, החלו השחיינים הישראלים במחנה אימונים ב"מגרש הביתי" במכון וינגייט, אמנם בבריכה הישנה שתשמש בתחרות כבריכת חימום מאחר ובבריכה החדשה החלו היום (רביעי) בהתקנת יציע נוסף שיהיה זמני לתחרות.

יעקב טומרקין שחיין ישראלי

מעדיף בריכות ארוכות, אבל בתחרות כזאת זה לא מעניין אותו. יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה

"זו חוויה מטורפת"

לא פחות מ-50 שחיינים ישראלים ישתתפו הפעם באליפות אירופה, מן הסתם זו המשלחת הישראלית הגדולה בכל הזמנים לתחרות בסדר גודל כזה. מאמן הנבחרת, לאוניד קאופמן, חושש מעט מהאווירה הביתית שעלולה להלחיץ חלק מהשחיינים, אבל באופן כללי המטרות שלו מאוד גבוהות. "בתסריט טוב אפשר לבנות על כמות של 3-5 מדליות לשחיינים הישראלים ויותר מ-10 גמרים כולל משחי השליחים" הוא אומר ומוסיף: "אם השחיינים הישראלים המובילים יצליחו לשפר את השיאים האישיים שלהם, הם יגיעו לפודיום. שחיינים שיכולים להביא מדליות הם עמית עברי ואנדראה מורז בנשים, ובגברים יעקב טומרקין, דוד גמבורג, גל נבו וגיא ברנע".

השחיינים הישראלים, שחלקם שהו בתקופה האחרונה באירופה, חזרו לבריכה בוינגייט שבה הם מתאמנים ביום יום ונכנסו לתוך מציאות שהיא די הזויה עבורם. המתקן התחיל לקבל סטנדרטים אירופיים בהתאם לדרישות של המארגנים, בבריכה האולימפית החדשה נעשות עבודות הקמה וגם הבריכה הישנה הפכה לחצי אולימפית, כשהחצי השני שלה כוסה ברצפת עץ וישמש כמתחם עיסויים במהלך האליפות. יהונתן קופלב, אלוף אירופה לשעבר ב-50 גב ואחד השחיינים הוותיקים בנבחרת מספר על ההרגשה: "בשבילנו זו חוויה מטורפת. רק לראות את כל ההכנות האלה ואת כל הבנייה זה מרגש אותנו. זה נותן הרגשה שאנחנו משיגים את אירופה. זה גורם לנו להרגיש שהתחרות הזאת ממש חשובה, ולדעתי זה יביא לתוצאות טובות".

לאוניד קאופמן מאמן נבחרת ישראל בשחייה מתראיין לכתבת וידאו בשוונג

מכוון גבוה. לאוניד קאופמן בראיון לכתבת הוידאו של שוונג שתשודר בימים הקרובים | צילום: עומר בנוביץ'

קופלב רשם את ההישגים הטובים שלו בבריכה אולימפית (50 מטר) וכמוהו גם יעקב טומרקין, השחיין הישראלי שחתום על ההישג הטוב ביותר במשחקים האולימפיים (מקום 7 ב-200 גב בלונדון 2012). במצב מתוקן הוא היה מתייחס אולי לתחרות בבריכות קצרות כתחרות הכנה בשנה אולימפית, אבל מבחינתו כשזה מתקיים בארץ ההרגשה היא לגמרי אחרת: "כמובן שההתייחסות לתחרות הזאת היא הרבה יותר גדולה בגלל שהיא מתקיימת בארץ. זו גם הנבחרת הכי גדולה שהיתה לנו אי פעם כי אנחנו יכולים להרשות את זה לעצמנו, ואני רואה בזה יתרון ענק", אומר טומרקין שהתייחס גם למשימות שלו באליפות אירופה: "אני אשתתף בחמישה משחים כשהשניים העיקריים יהיו 200 גב ו-200 מעורב אישי. תמיד עליתי לגמרים במשחים האלה, נכון ש-25 מטר זו הבריכה הפחות חזקה שלי אבל יש לי את היתרונות שלי ואני מקווה לנצל אותם".

עוד כתבות לקראת אליפות אירופה בשחייה
אליפות אירופה 2015: תחרות כזו עוד לא היתה כאן 
מיהם שחייני הצמרת מאירופה שיגיעו לאליפות בוינגייט?
מה עשה יעקב טומרקין באליפות ישראל האחרונה?

"לא מתקרב לשום חוויה שהיתה לי בשחייה"

מבין הנשים, השחיינית המנוסה ביותר בנבחרת היא עמית עברי, שבדומה לכמה מחבריה האחרים חוותה משחקים אולימפיים, אליפויות עולם ואירופה, אבל לא תחרות ביתית בסדר גודל כזה. "אני מאוד מתרגשת", היא אומרת: "זה הולך להיות אירוע מרשים ומלא באנרגיה ונראה לי שאני הולכת ממש ליהנות שם. אני אשחה 5 משחים, זה יוצא משחה בכל יום והמטרה היא לעלות שלבים, להתברג כמה שיותר גבוה, לשבור שיאים אישיים ולראות מה זה יתן". אנדראה מורז, שעלתה לארץ מארצות הברית אחרי המכביה האחרונה, סיימה תקופת הקפאה ולמעשה זו תהיה התחרות הראשונה שבה היא תייצג את ישראל באופן רשמי. בינתיים היא כבר הספיקה להשתלט על כל השיאים הישראליים במשחי החתירה מ-50 ועד ל-400 מטר. "חוץ מזה שהתחרות הזאת מתקיימת כאן זו תהיה הפעם הראשונה שאני מייצגת את ישראל, ככה שמדובר באירוע מאוד מרגש בשבילי", היא אומרת ובתשובה לשאלה אם היא מועמדת למדליה משיבה מורז: "כמובן שאני אנסה ללכת על זה, אבל אני קודם כל אנסה להתרכז במשחים שלי שלב אחרי שלב וליהנות מהאווירה ומהעידוד. אמא שלי תגיע מקליפורניה, ותצטרף לקרובי המשפחה הישראלים שלי שיגיעו גם".

אנדראה מורז שחיינית ישראלית

פעם ראשונה שהיא תייצג את ישראל באופן רשמי. אנדראה מורז | צילוםף באדיבות איגוד השחייה

את ההתרגשות הגדולה אפשר היה לראות גם על קרן זיבנר, עוד אחת מהשחייניות הישראליות הבכירות: "דבר כזה עוד לא עברתי וזה לא מתקרב לשום חוויה שהיתה לי בשחייה. לכולנו תהיה יותר מוטיבציה, יהיה פה עידוד שאף פעם לא היה בתחרויות בינלאומיות וזה בטוח יביא לתוצאות טובות. סוף סוף יש חשיפה לשחייה הישראלית לא רק באולימפיאדה וזה משהו שאנחנו חייבים. גם בשביל הצעירים שיבואו לראות את האליפות זה בטוח ייתן מוטיבציה".

מבחינתו של המאמן הלאומי קאופמן, הדבר הכי חשוב כרגע זה להוריד את מפלס הלחץ, הוא יודע שחלק מהשחיינים שלו מנוסים מאוד בתחרויות בינלאומיות, אבל מצד שני רבים מהם לא רגילים לרמת ציפיות כל כך גבוהה ולסיקור תקשורתי מהסוג שאליו הם ייחשפו בתחילת דצמבר. "צריך לזכור שבמשחקים האולימפיים בלונדון השחיינים הבריטים אכזבו קשות בבית בגלל הציפיות והלחץ. אז כאן מדובר באירוע יותר רגוע מאשר המשחקים האולימפיים. השחיינים מרגישים טוב ומרגישים שהם יקבלו הרבה אנרגיה אבל זה לא בהכרח יעזור לכולם. בסך הכל אנחנו אופטימיים ומאמינים שנעשה את אחת האליפויות הכי טובות שלנו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אל אל!! הגיב:

    "בתסריט טוב אפשר לבנות על כמות של 3-5 מדליות לשחיינים הישראלים ויותר מ-10 גמרים כולל משחי השליחים" . פעם הראשונה שאני אוהב את מה שליאוניד קאופמן אומר. לכוון גבוהההה!! קדימה!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג