"ידעתי שאני מסוגל להרבה יותר": אחרי שנה קשה, רון פולונסקי מוכן לפריז

אחרי סמסטר חופש מהלימודים ולא מעט פספוסים מרגיזים, השחיין המוכשר התעלה בתחרות "ההזדמנות האחרונה" עם שיא לאומי ומדליה באליפות אירופה - וכעת הוא רוצה להמשיך את ההתקדמות בפריז: "מנסה להתרכז בעצמי ולהתברג כמה שיותר גבוה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון פולונסקי עולה על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אם תשאלו את בכירי המאמנים והמאמנות בישראל מיהו השחיין (הגבר) המוכשר ביותר בדור הזהב הנוכחי של נבחרת ישראל, רבים מהם יענו בשם אחד: רון פולונסקי. כבר מגיל צעיר השחיין הגבוה והחזק ממכבי חיפה סומן כפוטנציאל לעשות דברים גדולים במיוחד, ונראה שלמשחקים האולימפיים בפריז הוא מגיע בכושר שיא בדיוק בזמן.

לכתבות נוספות בנושא:
הכוכבים והכוכבות של הבריכה: השחיינים המעניינים ביותר בפריז
והרי התחזית למשחי הנשים: בבריכה יהיה סוער, מהיר ומרגש
גזרו ושמרו: תחרויות השחייה בפריז 2024 – הזווית הישראלית

רגע השיא של העונה עבור האח הבכור לבית פולונסקי היה בחודש שעבר בבלגרד. בתחרות האחרונה לפני המשחקים הוא השיג את הקריטריון האולימפי במשחה ל-200 מעורב אישי עם שיא ישראלי אדיר של 1:57.01 דקות ולמחרת הוסיף גם מדליה אירופית ראשונה בקריירה, כאשר סיים במקום השני אחרי הוברט קוש ההונגרי. לכאורה, דרך המלך לקראת פריז, אולם לא רבים יודעים שהדרך לשם הייתה פתלתלה ומלאת מהמורות.

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הקריטריון ב-200 מעורב אישי נחשב לאחד הקשים ביותר מבין כל תחרויות השחייה במשחקים ועומד על 1:57.94 דקות, חמש מאיות מהר יותר מהשיא הישראלי של פולונסקי אותו קבע באליפות העולם בבודפשט ב-2022. לכאורה, זה היה אמור להיות יעד מושג לחלוטין עבורו, אולם בעוד הוא משפר את תוצאותיו בשלל משחים משלימים, המעורב פשוט לא התחבר. במשחה העיקרי שלו הוא לא הצליח לשחזר את תוצאותיו ופעם אחר פעם בכמה הזדמנויות שונות, לא הצליח להשיג את הקריטריון.

על השאלה מדוע זה קרה פולונסקי לא ממש מצליח להשיב בשיחה עם שוונג לפני יציאתו למשחקים: "זו שאלה טובה. אני חושב שכל השנה התאמנתי טוב, כל השנה היה לי הרבה יותר מה להביא. ידעתי שאני מסוגל להרבה יותר. בסוף כל תחרות מדברים עם המאמנים, מנתחים, בודקים מה אפשר לשנות. והתכווננו טוב לאליפות אירופה".

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מסע ה"כמעטים" התחיל כבר בקיץ שעבר, באליפות אירופה עד גיל 23 בדאבלין. פולונסקי נראה נהדר בדרך להפוך לאלוף אירופה במשחה זה, אך את הקריטריון הוא פספס ב-14 מאיות. הוא בחר לקחת סמסטר חופש מהלימודים התובעניים באוניברסיטת סטנפורד, כדי להתמקד בשחייה בדגש על הבריכות הארוכות, אולם גם אז התוצאות לא הגיעו באופן מיידי.

בשתי הזדמנויות הוא הגיע לתחרויות גדולות בארה"ב במטרה להשיג את הקריטריון – אליפות ארה"ב הפתוחה בסוף נובמבר 2023 ותחרות הפרו סווים בסן אנטוניו בחודש אפריל. בשתיהן היה בהכנה מלאה, מגולח ומוכן. בשתיהן הוא לא היה בכיוון עם 1:59.32 דקות ו-1:59.06 דקות בהתאמה. אלא ש'רוני' לא חשש והיה ממוקד מטרה: "אני אוהב להתרכז באימונים", הוא מספר: "כל עוד אני מתאמן טוב ומרגיש טוב במים, אני ממשיך בראש חיובי, וכל השנה הייתי בראש חיובי וידעתי שאני מסוגל לשחות מהר. כשלא הולך בתחרויות זה מבאס כמובן, אבל בסוף אתה מרים את עצמך, עושה 'ריסט' ומחכה לתחרות הבאה בה זה כן יתחבר וייצא".

רון פולונסקי באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

גם בטריילז, תחרות הקריטריון שנערכה במכון וינגייט בתחילת חודש יוני, התוצאות בוששו לבוא. הוא ניצח עם 1:58.79 דקות והכל התנקז להזדמנות האחרונה בבלגרד: "כיוונתי לאליפות אירופה, וגם אחרי הטריילז ידעתי שאני מסוגל לזה ויכול לעשות שם את הקריטריון".

האמונה העצמית של פולונסקי לא הייתה לשווא. על אף תנאים לא קלים בערב המשחה שלו, כולל הפסקת התחרות פעמיים בשל תנאי מזג אוויר בעייתיים בבריכה הפתוחה בסרביה, וגשם שירד גם במהלך המשחה שלו, הוא שיפר את שיאו הלאומי בכמעט שנייה והבטיח כרטיס אישי לפריז. מה שהיה מיוחד עוד יותר, היה שהוא עשה זאת דקות ספורות אחרי שאחותו הצעירה לאה פולונסקי, קבעה גם היא את הקריטריון וזכתה במדליית הכסף במשחה המקביל לנשים.

לאה פולונסקי ואנסטסיה גורבנקו אחרי הגמר | צילום: European Aquatics

"זה היה מאוד מיוחד", הוא מספר: "הגמר שלה עם המדליה והקריטריון והחצי גמר שלי, זה היה יותר מרגש עבורי אפילו מהמדליה שהשגתי בערב לאחר מכן. עצם העובדה שזה אני והיא ביחד". וגם המשפחה, מסתבר, כבר מתרגשת: "המשפחה תגיע לפריז. בטוקיו בגלל הגבלות הקורונה זה היה קשה, אבל עכשיו הם יבואו. אמא שלנו הייתה לפי השמועות באמצע נסיעה במהלך המשחים וממש עצרה את האוטו ברגע ששנינו עשינו את הקריטריון".

זו תהיה כאמור הפעם השנייה של רון במשחקים האולימפיים. בטוקיו הוא שחה מצוין במוקדמות ושיפר את שיאו האישי דאז עד ל-1:58.95 דקות, אך הרמה הייתה גבוהה בהרבה מהצפוי והוא דורג רק 26, מחוץ לחצי הגמר. "הפעם אני לא מוכן לתת לזה לקרות", הוא אומר בחצי חיוך ומיד מוסיף: "אבל אני קודם כל מתמקד בעצמי, בא לשבור שיאים, ליהנות, כן רוצה להתברג כמה שיותר גבוה, אבל בסוף אני רוצה לשבור שיא ולראות לאן זה ייקח אותי".

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

ומה דעתו על כך שמדובר באחד המשחים הצפופים והאיכותיים ביותר בעולם השחייה הגברי כיום? "אתה יכול לקחת את זה למקום חיובי או למקום שלילי, אני מנסה להתרכז בחיובי, ולראות בזה עוד תחרות, עוד מוטיבציה להתאמן יותר חזק בגלל שהכל כל כך צמוד, ושזה ידחוף אותי קדימה".

גם הוא מבין שכדי להעפיל לחצי הגמר הוא יצטרך לשחות מהר במיוחד כבר בבוקר במוקדמות: "ברור, זה משחקים אולימפיים, זה לא משחק ילדים, צריך לשחות מהר כל הזמן כדי להתברג בחצאי גמר ובגמר, וברגע שמגיעים לשלב האחרון לכולם יש סיכוי".

בנוסף למשחה האישי צפוי פולונסקי לזנק גם ל-100 חזה כבר בתחילת התחרות וכן למשחה השליחים 4X100 מעורב מיקס. סגנון החזה הוא זה בו רשם כנראה את השיפור הגדול ביותר בשנה החולפת, ולאחר ששבר שוב את השיא הישראלי הוא רחוק רק 8 מאיות מלהפוך לישראלי הראשון שמנפץ את מחסום הדקה. "עשיתי עבודה נכונה גם במים וגם בחדר כושר, עם פידבק נכון מהמאמנים", הוא מנסה להסביר את השיפור: "האמת היא שהתמקדתי בכל הסגנונות לקראת המעורב. שמנו דגש על הכל, לא רק על החזה"

רון פולונסקי עם גורבנקו, גרומי ומורז על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בטוקיו השליחים הללו העפילו לגמר, עם איתי גולדפדן בסגנון החזה. הפעם זו תהיה המשימה שלו: "אני חושב שזה אפשרי, כל אחד מהחברים שלי לקבוצה בכושר מצוין. אנחנו חברים מאוד טובים גם מעבר לשחייה, שזה משהו שמאוד מייחד אותנו, אנחנו נורא מגובשים ואני חושב שזה יכול לבוא לידי ביטוי בשליחים בצורה נפלאה ולהביא אותנו רחוק".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג