עבור גיא שגיב היה הג'ירו ד'איטליה אפשרות נוספת לרכוב בגרנד טור שנחשב השני בחשיבותו בעולם, לאחר שלפני שנתיים רכב בו בפעם הראשונה והפך לישראלי הראשון שסיים אותו. איתו רכב אז בג'ירו שזינק מישראל גם גיא ניב, אך הוא לא הצליח לסיים אותו ופרש. שגיב רצה הפעם להגיע למרוץ ממקום של נקודת שיפור ולהטביע את חותמו במרוץ שנדחה בשל הקורונה מחודש מאי לאוקטובר. לרוע מזלו הוא חווה התרסקות לא קלה כבר בקטע השלישי של הטור ומכאן היה נראה שהוא רק מתאמץ לשרוד כל קטע בנפרד ולסיים את הטור. את המרוץ סיים במקום ה-132 בזמן מצטבר של 91:52 שע' ובפער של 6:12 שע' מהמנצח טאו גייגנהארט האנגלי מקבוצת אינאוס. עם סיום הג'ירו ד'איטליה התפנה שגיב לראיון איתנו כאן בשוונג.
צ פ ו | גיא שגיב ביום האחרון של הג'ירו ד'איטליה
השווה בין הג'ירו ד'איטליה שסיימת לבין הג'ירו של 2018? במה הם שונים?
"המרוץ עצמו היה שונה מהרבה סיבות, אבל אני חושב שהסיבה העיקרית היא הקורונה. כל העולם השתנה בעקבות הקורונה וככה גם עונת האופניים, הג'ירו ד'איטליה שבכל שנה מזנק בחודש מאי היה השנה באוקטובר, פחות משבועיים אחרי סיום הטור דה פראנס, חופף לוואלטה הספרדי בשבוע האחרון ולכמה מהקלסיקות המפורסמות בלוח המרוצים. כל זה משפיע מאד על סגנון המרוץ, הופך אותו לפחות צפוי וליותר אגרסיבי. באופן אישי הגעתי עם הרבה יותר ניסיון ועם מטרות אחרות".
כיצד השפיעה עליך ההתרסקות בתחילת הג'ירו הנוכחי?
"ההתרסקות בתחילת המרוץ בשלב השלישי השפיעה מאד על המשך המרוץ. בימים הראשונים היה סיוט, הכל כאב, לא ישנתי כמעט והיה קשה מאד להתרכז במרוץ. אחרי כמה ימים ההרגשה השתפרה משמעותית, אבל לא הצלחתי להתאושש לגמרי ולחזור לעצמי ב100%".
האם שקלת לפרוש בשלב כלשהו?
"האמת שכן, חשבתי לפרוש בכמה מקרים לאורך הדרך, היה יום אחד שפשוט לא הצלחתי לפדל חזק מספיק באחת העליות ואני מכיר את עצמי ויודע שבדרך כלל בקצב כזה אני אפילו לא מאד מתאמץ ופשוט מצאתי את עצמי כרוכב הראשון שמתפרק ולא עומד בקצב של הפלטון. באותו יום חשבתי שזהו, אין לי מה לתת יותר במרוץ והגוף
פשוט מסרב להמשיך".
האם אתה חש אכזבה בשל כך?
"אני בהחלט חש אכזבה כלשהי, כמו שהזכרתי קודם, היו לי מטרות אחרות מאשר רק לשרוד רוב הימים. היו כמה קטעים שכן הייתי חלק מהמרוץ וזה הרגיש מעולה! שסוף סוף אני חוזר לעצמי אבל אז הגיעו ימים שלגמרי הייתי בהשרדות".
במבט לאחור האם יש משהו שונה שהיית יכול לעשות?
"במבט לאחור תמיד קל להגיד מה הייתי משנה, אבל זה לא עוזר לי כרגע ואני מעדיף להתמקד במה שאני יכול לשנות ולא במה שלא".
מה התחרות הבאה אליה אתה מכוון במסגרת הקבוצה?
"אז העונה התחרותית בחו"ל נגמרה, נשארו אליפויות ישראל בנגד השעון ובאופני כביש שאלו יהיו המטרות הבאות
שלי. לגבי עונה הבאה… עוד יש זמן ונראה איך יתנהלו הדברים עד אז, בגדול אבל אני רוצה לשלב תכנית מרוצים שתתאים לשאיפות שלי באופן אישי, זאת אומרת שילוב של מרוצים קטנים יותר בין המרוצים הגדולים, גם בשאיפה להיות מסוגל להתחרות על תוצאות אישיות במרוצים הקטנים יותר וגם להיות חלק משמעותי בהרכב הקבוצה במרוצים הגדולים".
למולנו אדם ישר ואמין. נראה שהוא מספיק מודע למצב. כל הקבוצה צריכה לעבור בדיקה מחודשת למטרותיה.