"אני חושב שאני שווה לפחות טופ 10 במשחקים בטוקיו"

הטריאתלט שחר שגיב מגיע לראיון אישי על ההכנות המואצות לקראת המשחקים האולימפיים של טוקיו, האימונים המתישים ומה צופן לו העתיד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם יש עולם שבו הקורונה טרפה את כל הקלפים וגרמה לו להתחיל הכל מהתחלה אז זהו עולם הספורט והוא כנראה גם בעל פוטנציאל לעלות על הפודיום וכנראה גם לזכות במקום הראשון במצעד הנפגעים העולמי. ואם אנחנו כבר מדברים על עולם הספורט, אז הפגיעה הגדולה ביותר היא בקרב הספורטאים שהשיגו את הקריטריון האולימפי למשחקי טוקיו שהיו אמורים להתקיים ביולי האחרון. שהרי עד יולי 2020 התאמנו הספורטאים בצורה מיטבית על מנת להשיג את הקריטריון והשיגו אותו, ומרגע שטוקיו 2021 נדחה ליולי 2021 נאלצו כל הספורטאים להשיג מחדש את הקריטריון וכביכול "לחדש" אותו. כמובן שמדובר בשנה אולימפית כפולה למעשה שאליה נערכו גם במהלך 2019-2020 וגם במהלך 2020-2021. מה זה אומר בפועל? זה אומר עוד תחרויות, לאומיות ובינלאומיות, עוד הישגים, עוד ניקוד ובעיקר עוד לחץ למערכת.

לוקח את הדברים בפרופורציה הנכונה. שחר שגיב | צילום: באדיבות שחר שגיב

הטריאתלט הטוב בישראל, שחר שגיב (26), עבר את כל התהליך הנ"ל מתחילתו ועד סופו, אך דווקא אצלו נראה שהוא לוקח את הדברים בפרופורציה הנכונה ומסתכל כיצד הוא יכול להשתפר ולאתגר את עצמו למרות התהליך המורכב והלא פשוט שעבר על העולם בתקופת הקורונה. בימים אלו הוא מחלק את האימונים שלו בין ספרד בעיר ג'ירונה ובין ישראל ונראה שהוא עסוק עד מעל לראש על מנת לעמוד בקצב שטוקיו מציבה בפניו. הראיון עימו נעשה בזמן השהייה שלו בספרד, במנוחה שבין האימונים המפרכים שנעים במשולש של ריצה, רכיבה ושחייה.

שחר, מה ההתאמות האימוניות שעשית בהמשך להכנות של טוקיו 2020 לטוקיו 2021?
"האמת שלא עשיתי יותר מדי התאמות, אבל גם לא ממש 'קופי-פייסט' בהמשך לשנה שעברה. התוכנית עם צוות המאמנים שלי עובדת מבחינתנו ואנחנו מאמינים בדרך שאנחנו עושים ולא ממש רצינו לשנות משהו מקצועי בתוכנית. כך שמבחינת האימונים הכל נשאר די רגיל, אבל הדבר היחיד שהשתנה וכל פעם משתנה זו ההכנה לקראת התחרויות – זה משהו שכל הזמן משתנה".

בתחרות בוולנסיה, ספרד. שחר שגיב | צילום: דוד רזניק

תאר איך נראה יום אימונים שלך?
"הוא עמוס, אבל הכי פשוט שאני אתן לך דוגמה של יום אימונים שהיה לי היום: היום התחיל אימון בוקר חזק באצטדיון למרחק של 14 ק"מ. לאחר מכן עברנו לרכיבת התאוששות שנמשכה שעה ורבע. אחרי הצהריים יצאתי לאימון שחייה למרחק של 4.5 ק"מ".

כיצד אתה מחלק את האימונים שלך בין ישראל לספרד (ג'ירונה)?
"אני פה כבר שבועיים ואמשיך להיות פה עד לתחרות ביוקוהמה שביפן. לאחר מכן אחזור לארץ ואהיה כאן כשבועיים-שלושה ואז אטוס אטוס לסבב אליפות העולם בלידס. בסוף כל הדרך הזו אחזור שוב לג'ירונה עד המשחקים האולימפיים בעצם".

יש איתך מאמנים צמודים בג'ירונה שמלווים אותך?
"תמיד יש איתי פה מישהו מהצוות, התקופה פה מתחלקת בין כולם. עכשיו נמצא איתי המאמן ליאור כהן והיום נחת מאמן הנבחרת אורי זילברמן שיהיה איתנו כאן בספרד עד הטיסה שלנו למלילה ביום חמישי (גביע אירופה יערך ביום ראשון, א.ה). הוא יחזור איתנו לפה לעוד כמה ימים ואז יגיע המאמן אור ברגר יגיע להיות איתנו לתקופה של שבוע ולקראת סוף המחנה ינחת כאן דוד רזניק".

"לא דילגתי על אף מדרגה במסלול האימונים" | צילום: באדיבות שחר שגיב

באליפות העולם האחרונה בזמן הקורונה אמרת ש"יש לך להוריד הרבה חלודה", איך אתה מרגיש היום?
"היום אני מרגיש הרבה יותר טוב ומבחינתי עשיתי את מה שאני צריך לעשות בתקופה הזאת. לא דילגתי על אף מדרגה במסלול האימונים שלנו והמטרה היא כמובן המשחקים האולימפיים ולהגיע לשם הכי מוכנים שאפשר וכל התחרויות בדרך הם אמצעי הכנה לקראת התחרות החשובה מכל".

אילו תחרויות נשארו לך עד המשחקים האולימפיים ביולי?
"אז ככה, יש את גביע אירופה שיערך ביום ראשון במלילה, לאחר מכן יש את סבב אליפות העולם ביוקוהמה שביפן, סבב אליפות העולם בלידס ושני גראד פרי בצרפת שהם חלק מהסבב הצרפתי".

מה הדירוג האולימפי שלך היום?
"לא השתנה מאז מארס שנה שעברה הוא נע סביב המקום ה-35".

מה הסיכויים שלך לדעתך לסיים בטופ 15 בטוקיו?
"מבחינתי אני מתכנן יותר גבוה מזה. אני חושב שאני שווה לפחות טופ 10".

איזו תזונה אתה משלב ביום כזה שיש לך 3 אימונים ביום?
"אני מנסה לאכול כמה שיותר ובעיקר פחמימות. במשך היום אני מכניס לגוף פחמימה יותר קלה על מנת שהגוף יעכל את זה יותר מהר וישר יכניס את האנרגיה שאני צריך. בערב אני מזין את עצמי בחלבון אחרי כל 'ההרס' שעשיתי לשרירים במשך היום".

באיזה ענף נמצאות החוזקות שלך?
"מבחינתי אני חושב שאני רץ ורוכב די טוב ואני עובד עכשיו המון על השחייה שלי על מנת להפוך את זה לאותם החוזקות שלי כמו בריצה ובאופניים. חשוב להבין שאם אני רוצה להרים את הסיכויים שלי במשחקים האולימפיים ואני רוצה להגיע למטרות שאני מכוון אליהם אני צריך לצאת קרוב מאוד לבריחה שאני חושב שתהיה שם".

מה לגבי העתיד? אתה בן 26 היום יש לך חזון להגיע גם לפאריס 2024 ומעבר לכך?
"אני חושב שלמשחקים האולימפיים של פריס אני אגיע הרבה הרבה יותר מנוסה מבחינת היכולות שלי. יחד עם זאת אני חושב וצריך לזכור את זה שהשיא שלי עוד לפניי. לקראת המשחקים האולימפיים של פריס אני חושב שאני אהיה אפילו ספורטאי הרבה יותר טוב ואוכל לכוון גם יותר גבוה. למשחקים האולימפיים של ללוס אנג'לס שיתקיימו ב-2028 אני חייב להגיע מבחינתי על מנת לסגור מעגל. אבי השתתף במשחקים של לוס אנג'לס וייצג את ישראל כרץ מרתון ולכן עבורי זה יהיה רגע מיוחד. מעבר לכך, ללוס אנג'לס אני אגיע כשאהיה בן 33 ואני חושב שזה גיל מצוין להגיע אליו לאולימפיאדה שלישית".

לסיכום שגיב מספר שהוא מתאמן ללא הרף ונותן מעצמו הרבה על מנת להגיע לתוצאה שהוא חושב שהוא ראוי לה. כששאלתי אותו מה חשוב לו שמי שקורא את הראיון איתו יעשה, הוא סיפר שמבחינתו חשוב לו שימשיכו לעקוב אחרי המסע שלהם והתחרויות של נבחרת ישראל. "לא כל יום מגיעים שני ספורטאים שהם אחים למשחקים האולימפיים והם לא באים רק להשתתף, אלא להראות שהם חלק מבין הגדולים ביותר בעולם. העידוד שלכם מרחוק ומקרוב עוזר לנו תמיד לזכור למה אנחנו עושים את זה", הוא מסכם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג