בלעדי לשוונג!!! יומיים לתחילת הטור דה פראנס, השיב הדירקטור הספורטיבי של קבוצת גרמין-שארפ-ברקודה בלעדית לשאלות לשוונג. הקבוצה מוכנה לטור דה פראנס עם מנצח הג'ירו ריידר הסיידל כמוביל, אך עם לפחות שני מובילים חלופיים
מאת:חגי אשלגי
• כל כתבות הטור דה פראנס – כאן
• מסלול המרוץ- כאן
• רשימת משתתפים – כאן
• אתר הטור דה פראנס של שוונג – כאן
עונג וכבוד לקבל תשובות מאחד מהדירקטורים הספורטיביים המוכרים והמנוסים בדבוקת הכביש המקצוענית שהיה גם מהחלוצים האוסטרלים בדבוקה הבכירה. הנה התשובות שנתן אלן פייפר לשאלותינו.
• שאלה: האם יש מוביל מוגדר לקבוצת גרמין-שארפ-ברקודה שהקבוצה מחויבת לתמוך בו, או שהטקטיקה היא להתנהל ולהתאים לפי ההתפתחויות?
אלן פייפר: מוביל הקבוצה לטור דה פראנס הוא ריידר הסיידל.
• שאלה: מה היתה ההשפעה של הניצחון בג'ירו על המצב הפיזי של ריידר הסיידל לקראת הטור דה פראנס?
אלן פייפר: ריידר יצא מהג'ירו חזק מאד ומאז הוא מתאמן. הוא מאד ממוקד, אז נראה איך ילך לו. נראה שהוא במצב פיזי מצוין.
• שאלה:מה היתה ההשפעה של ההשתתפות בג'ירו על המצב הפיזי של כריסטיאן ונדה-וולדה לקראת הטור דה פראנס?
אלן פייפר: כריסטיאן בריא והוא יצא חזק מהג'ירו. הוא נראה במצב פיזי טוב מאד לקראת הטור.
• שאלה: מה האסטרטגיה עבור טיילר פראר במאוצי הסיום?
אלן פייפר: טיילר ילך על ניצחונות בשלבים שמתאימים למאיצים, עם עזרה ממוביל המאיצים המומחה רובי הנטר.
• שאלה: כמה חשוב הדירוג הקבוצתי לקבוצת גרמין-שארפ-ברקודה? האם הקבוצה תקריב מטרות אישיות כדי לנצח בדירוג הקבוצתי, או שהדירוג הקבוצתי הוא רק תוצאה רצויה של הכנה טובה ורכיבות אישיות מוצלחות של רוכבי הקבוצה?
אלן פייפר: הדירוג הקבוצתי חשוב לנו, אבל הוא לא יהיה הדגש העיקרי שלנו כי אנחנו נתמוך בהכנסת ריידר הסיידל גבוה לדירוג האישי. למרות זאת, הדירוג הקבוצתי תמיד יימצא במחשבות שלנו ואנחנו נישאר ערניים מספיק אם נצטרך לעשות התאמות למצבים משתנים כדי לשמר את סיכוי הקבוצה לנצח בדירוג הקבוצתי.
• שאלה: איזה אחוז מההכנה הפיזית של הרוכבים לטור דה פראנס מנוהל ברמת הקבוצה, ואיזה אחוז מנוהל על ידי הרוכב באופן אישי?
אלן פייפר: הכנה של רוכבים לטור דה פראנס מתוכננת חודשים מראש כאשר גם תוכנית התחרויות שלהם תפורה מראש כדי שהם יגיעו לשיא או קרוב לשיא לקראת הטור, תלוי ברוכב ובאופי המסלול. תוכנית האימונים מחויטת לקראת הטור דה פראנס ולכל רוכב יש את האפשרות להתאמן עם מאמן אישי או עם אחד ממאמני הקבוצה. לכל רוכב יש דירקטור ספורטיבי מהקבוצה שעוקב אחריו לאורך כל העונה ואותו דירקטור ספורטיבי נמצא בקשר עם כל מאמן באמצעות שיחות ועידה עם הנהלת הקבוצה או באופן אישי יותר עם המאמנים האישיים בעצמם.
אלן פייפר בטקס הצגת הקבוצות בטור האוסטרלי
(צילום: YellowMonkey/Blnguyen )
• שאלה:לכמה מהרוכבים יש מאמנים אישיים וכיצד הם עובדים עם הדירקטורים הספורטיביים של הקבוצה,
מאמני הקבוצה וההנהלה – (א) בשלב ההכנה; (ב) במהלך הטור דה פראנס עצמו?
אלן פייפר: הרוכבים שלנו נעזרים בשילוב – כולם עובדים ישירות עם הדירקטורים הספורטיביים של הקבוצה ועם התוכנית הספורטיבית-מדעית שלנו, יחד עם המאמנים. המפתח הוא תקשורת. בערך לשליש מהרוכבים יש מאמן אישי. שליש נוסף עובדים עם מאמני הקבוצה ושליש אחרון מתאמנים בעצמם ויכולים להיעזר במאמני הקבוצה לפי הצורך. האחרונים הם בדרך כלל הרוכבים היותר מבוגרים והיותר מנוסים. תלוי במצבו של כל רוכב, הדירקטור הספורטיבי יהיה בקשר עם המאמן האישי יחד עם הרוכב וההתקדמות תימסר ותדווח לשיחות ועידה עם הנהלת הקבוצה.
• שאלה: מה ההבדל בין תשומת הלב הכללית והלחץ על הקבוצה במהלך הג'ירו שהתקיים השנה לבין הטור דה פראנס? כמה מהלחץ הזה אפשר לייחס לניצחון של ריידר הסיידל בג'ירו?
אלן פייפר: ברור שהטור דה פראנס הוא המרוץ החשוב ביותר בשנה ותמיד מושך יותר תשומת לב ממרוצים אחרים. בג'ירו לא היה על הקבוצה שום לחץ, למעט השאיפות והציפיות שלנו מעצמנו. המצב יהיה דומה בטור דה פראנס בגלל שיש הבנה כללית שלהצליח בשני גרנד טורים ברצף זה קשה מאד. אז אין לחץ על ריידר וכאשר גם דניילסון וגם ונדה-וולדה סיימו כבר בין ה-10 הראשונים בטור, יש לנו רוכבים חלופיים למקרה הצורך. ברור שהקבוצה רוצה להצליח, ועם עירוב של הרוכבים המוכשרים שיש לנו, נשאף לתוצאות נהדרות.
• שאלה: מה לדעתך השלבים החשובים ביותר אחרי יום המנוחה הראשון?
אלן פייפר: לדעתי שלב 11 ללה טוסוויר יהיה קריטי כדי לאשרר התמודדות על החולצה הצהובה, עם סיום בראש ההר. שלב 17 לפייראגודס דומה מאד לשלב 11 במובן זה שקריטי לא לאבד זמן, אבל שלב 17 יהיה גם ההזדמנות האחרונה של המטפסים ליצור פערים. שלב קריטי נוסף יהיה שלב 19 – השלב האחרון נגד השעון לשארטרה – שם ייתכן שעוד ניתן יהיה להכריע את דירוג החולצה הצהובה.
• שאלה: אתה חושב שלקבוצת גרמין-שארפ-ברקודה יש יתרונות או חסרונות במובן הטכני ובמובן הציוד לעומת הקבוצות הגדולות האחרות? אם כן – מה הם?
אלן פייפר: בוודאי. אפילו עם גרמין לבדה יש לנו את היתרון העצום של האדג' 500 ואדג' 800 שהרוכבים משתמשים בהם באימונים ובתחרויות. אנחנו מתמקדים מאד בטכנולוגיה שלנו ומנהל מדע הספורט שלנו רובי קטצ'ל עובד עם כל נותני החסות שלנו מגרמין, דרך צ'רוולו ורוטור על כל מיני חידושים.
• שאלה: בעידן המתקדם הנוכחי של חומרים וטכנולוגיה, בו אנחנו רואים קבוצות מחליפות יצרני אופניים, האם באמת יש הבדל בין יצרני אופניים מובילים (ברצינות)?
אלן פייפר: אווירודינמיקה היא אלמנט עצום, לכן אנחנו ברי מזל שצ'רוולו הם נותני חסות שלנו. הם מייצרים את האופניים הטובים ביותר בתחום.
• שאלה: האם דיוויד מילאר ישתתף באולימפיאדה?
אלן פייפר: זה תלוי בועד האולימפי. לקבוצות אין שום תפקיד בבחירת הרוכבים לאולימפיאדה.
28.6.2012
חגי אשלגי
שואף לתנועה