אליפות העולם הראשונה ברכיבת אנדורו באופני הרים מתחילה באיטליה

אחרי שהענף נכנס רשמית ל-UCI, הרוכבים והרוכבות יזנקו לאליפות היסטורית בדולומיטים, עם חמישה סטייג'ים מאתגרים. את ישראל תייצג בפעם האחרונה בהחלט נגה כורם, וכן עומר הטמן ואלעד שפנאוף הצעירים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נגה כורם, עומר הטמן ואלעד שפנאוף | Sven martin photo

לראשונה אי פעם תחל היום (ראשון) אליפות העולם ברכיבת אנדורו, לאחר שהענף נכנס באופן רשמי תחת איגוד האופניים הבינלאומי (UCI). בזווית הישראלית, זו תהיה גם סגירת המעגל והפרידה של נגה כורם, רוכבת האנדורו הגדולה בהיסטוריה של ישראל.

לכתבות נוספות בנושא:
מחפשים היסטוריה: ארבעה רוכבים ישראלים יזנקו לאליפות אירופה בבלגיה
מרשים: מקום 14 לרוכבת האופניים אדר שריקי באליפות אירופה U23
עם סמל החטופים על הקסדה: מקום 5 לנגה כורם בגביע העולם האחרון בקריירה

לאחר שמונה שנים של השתתפות בסבב גביע העולם באנדורו, תזנק כורם לאליפות העולם הראשונה, שתהיה התחרות האחרונה בקריירה המקצוענית שלה. כזכור, בתחילת השנה הודיעה כורם בת ה-32, כי שנת 2024 תהייה שנת הפרישה שלה, לאחר 16 שנים של רכיבת אופני הרים מקצוענית. כורם היא רוכבת פורצת דרך בזירה העולמית, הביאה כבוד וגאווה עצומים לספורט הישראלי עם הישגים בלתי נשכחים, הכוללים פודיומים רבים בגביעי העולם, תואר אלופת אירופה ומקום שני בעולם בדירוג השנתי.

נגה כורם | Sven martin photo

"עונת התחרויות האחרונה שלי בקריירה קיבלה משמעות חדשה לאחר שבעה באוקטובר. מאז אותו היום אני רוכבת כל הזמן עם סמל החטופים על הקסדה במטרה לעורר מודעות בעולם לנושא", מספרת כורם רגע לפני היציאה לאימון המסכם על המסלול. "עם כל האהבה שלי לספורט אני מרגישה מוכנה לתלות את המדים הלאומיים ולהמשיך להכשיר את דור העתיד של הענף וכרגע מתרכזת בלהגיע מוכנה לאליפות ולהתברג במיקום גבוה".

אליפות העולם הראשונה באנדורו תחת ה-UCI, תיערך בעיירה קאנציי שברכב הדולומיטים באיטליה. מדובר באירוע היסטורי בענף אופני השטח, כזה שצפוי למשוך תשומת לב רבה מהעולם כולו. האליפות תכלול חמישה סטייג'ים (מקטעים) מאתגרים, לאורך 42 ק"מ, 1200 מטר טיפוס ו-2818 מטר ירידה. המסלולים הטכניים והירידות התלולות צפויים להיות מאתגרים במיוחד לאור השלג הכבד שירד ביומיים האחרונים וצבע את כל האזור בלבן.

נגה כורם בגביע העולם בצרפת | צילום: Sven Martin

מלבד כורם יתחרו באליפות שני ישראלים נוספים – עומר הטמן, אלוף ישראל הנוכחי עד גיל 21, וסגנו אלעד שפנאוף. אלעד ועומר יתחרו שניהם לראשונה במקצה העלית, מול הרוכבים הבכירים בעולם, וינסו להשאיר חותם לקראת שנה הבאה, בה ייכנסו שניהם לקטגוריה. עם הנבחרת נמצאים מנהל הנבחרת אבי תמיר והמכונאי והפיזיוטרפיבט ניר ביבאס. חברי המשלחת הגיעו לאתר התחרות ביום שני והמשיכו בהתאוששות מתחרות גביע העולם הגשומה שהייתה בסופ"ש האחרון בצרפת, שם סיימה כורם במקום החמישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג