אליפות העולם בשחייה מתחילה: כמה גמרים ישיגו הישראלים?

אירוע השיא של השחייה העולמית יצא לדרך ברוסיה בהשתתפותם של 11 ישראלים, שלפחות 4 מהם בונים על גמרים. אפשר לצפות גם לשיאים עולמיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחייני נבחרת ישראל מתאמנים בבריכת אליפות העולם בקאזאן עם המאמן לאוניד קאופמן
שחייני נבחרת ישראל מתאמנים בבריכת אליפות העולם בקאזאן עם המאמן לאוניד קאופמן

 

אליפות העולם בשחייה יצאה היום (ראשון) לדרך בקאזאן שברוסיה ו-11 ישראלים משתתפים הפעם באירוע השיא של השחייה בעולם, ששני רק למשחקים האולימפיים. ב-8 הימים הקרובים הם יזנקו למים מדי יום ב-9:30 בבוקר (לפי שעון ישראל וקאזאן) אז יתחילו משחי המוקדמות ובשאיפה שנראה אותם כמה שיותר בכל יום החל מהשעה 17:30, אז יתחילו מקצי חצי הגמר והגמר.

לקראת אליפות ישראל שחייה

מצפים מהם לגמרים. גיא ברנע ויעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה

מאמן הנבחרת לאוניד קאופמן אמר לפני האליפות שהוא רוצה לראות גמר אחד מהמשלחת הזאת, אבל למען האמת יש ציפייה של הרבה אנשים ליותר מזה. שחיינים כמו גל נבו, גיא ברנע ויונתן קופלב כבר הגיעו בעבר לגמר באליפות עולם ויעקב טומרקין הגיע לגמר אולימפי. לפחות שניים מהם יוכלו ביום טוב להגיע למשחה הגמר גם בקאזאן. חוץ מזה, המטרה של המשלחת הישראלית תהיה להמשיך ולשבור שיאים לאומיים, ועבור חלק מהשחיינים לקבוע קריטריון למשחקים האולימפיים בריו.

ממי לצפות לגמר?  
יעקב טומרקין שסיים במקום השביעי במשחה ה-200 גב במשחקים האולימפיים ב-2012 לא הצליח לשחזר את היכולת הזאת באליפות העולם שנה לאחר מכן. הפעם לעומת זאת, נראה שהוא מגיע לאליפות העולם מוכן על סמך התוצאות שקבע העונה. הוא שיפר משמעותית את השיא הישראלי ב-100 גב וקבע 53.90 שניות. זה זמן שהופך אותו לשחיין ה-20 בטיבו בעולם השנה במרחק הזה, אך בחישוב של 2 שחיינים לכל מדינה הוא אמור להיות שווה חצי גמר ביום טוב, ואם יצליח לקצץ עוד 20-30 מאיות משיאו הוא יכול גם להגיע לגמר. דווקא במשחה ה-200 גב, לפי התוצאות שנקבעו השנה בעולם, טומרקין נראה רחוק יותר מהגמר אבל מצד שני עוד לא היתה לו הזדמנות להתחרות השנה ברמה גבוהה מאוד ולהראות מה הוא שווה באמת. חצי גמר נוסף הוא ינסה להשיג גם במשחה ה-200 מעורב בו הוא השתפר מאוד בשנתיים האחרונות.

באליפות העולם לפני שנתיים בברצלונה הגיעו שני ישראלים לגמר משחה ה-50 גב, וכמה חבל שהמשחה הזה לא נמצא בתכנית האולימפית. בסטטיסטיקה של 2015 לא תמצאו את גיא ברנע ויונתן קופלב בין 10 שחייני ה-50 גב המהירים בעולם השנה (קופלב במקום ה-13), אך מדובר בספרינטרים מהרמה העולמית הגבוהה ביותר, ומצפים מהם להתעלות על עצמם גם בקאזאן. גיא ברנע אמר בסוף השבוע שעבר שהוא מצפה מעצמו להגיע לגמר, אפילו לקבוע את אחד הזמנים המהירים בדרך לשם. לזכותו יאמר שזה מציאותי, לרעתו יאמר שיש ממנו ציפיות גדולות. קופלב היה אלוף אירופה במשחה הזה והוא יודע להביא את עצמו לתחרויות הגדולות כך שגם כאן הציפיות גבוהות מאוד.

השחיין הרביעי שיכול לעשות את זה על הנייר הוא גל נבו, שבמקרה שלו יצטרך לקבוע במשחה החזק שלו, 400 מעורב אישי, את אחת מ-8 התוצאות הטובות ביותר במוקדמות כי כאן אין חצי גמר. מצד אחד אחרי המשחקים האולימפיים ב-2012 בלונדון נראה היה שנבו כבר מעבר לשיאו שלו, מצד שני הוא שיפר את כל התוצאות שלו מאז עידן החליפות וכבר קבע את הקריטריון לריו 2016. השאלה הגדולה היא לאן יוכל לקחת אותו הניסיון שלו?

נבחרת ישראל בשחיה שליחים מתאמנת בבריכה של אליפות העולם בקאזאן

הפעם השליחים ינסו להשיג קריטריון לריו | צילום: באדיבות איגוד השחייה

השחיינית הישראלית הבכירה היא עמית עברי שתשתתף בלא פחות מ-6 משחים. באליפות העולם לפני שנתיים היא השתתפה בחמישה משחים ובחלק מהמקרים היתה במרחק נגיעה מחצי הגמר. כיום עברי טובה יותר, היא גם חזקה יותר בסגנון החזה והציפייה ממנה היא כן להתברג בחצאי הגמר של שלושה משחים לפחות.

אל עברי תצטרף הפעם זוהר שיקלר, שתתחרה במשחי ה-50 ו-100 חופשי, ותנסה לקבוע את הקריטריון לריו 2016. שחיינית שכבר הבטיחה את השתתפותה בריו, העולה החדשה אנדראה מורז, לא יצאה לקאזאן מכיוון שעדיין לא השלימה שהות של שנה בישראל.

זיו קלונטרוב שניצח במשחה ה-50 חופשי באליפות אירופה לנוער במסגרת משחקי באקו לא יתחרה בסופו של דבר במשחה הזה מסיבות שעדיין לא ברורות, וישחה רק עם רביעיית השליחים הישראלית. המטרה של רביעיית השליחים 100X4 חופשי תהיה להתברג בין 12 הנבחרות הראשונות ולהשיג את הכרטיס למשחקי ריו 2016.

השחיינים שישלימו את המשלחת הישראלית בקאזאן הם: דוד גמבורג (100 חופשי), לירן קונובלוב (200 חופשי), עידו הבר (400 ו-800 חופשי), ותומר זמיר (50 פרפר)

לכמה שיאי עולם לצפות?
בשנת 2015 נשבר בינתיים שיא עולמי אחד בשחייה בבריכות ארוכות, מדובר בשיא הטרי ב-100 חזה של אדם פיטי הבריטי מאפריל (57.92 שניות). עם זאת, לא פחות מ-22 שיאי עולם נשברו בחורף 2014 בבריכות קצרות וזה אומר הרבה. לפי השיאים האלה אנחנו אמורים לפתח ציפיות משחיינים כמו פלורן מנאדו (50 חופשי ו-50 פרפר), צ'אד לה קלוס הדרום אפריקאי (100 ו-200 פרפר), ותמיד מהכוכבים החדשים והישנים של נבחרות ארצות הברית ואוסטרליה. למרבה הצער, השחיינית הטובה בעולם בחורף 2014 לא תשתתף באליפות בגלל פציעה. מדובר במירייה בלמונטה גרסיה הספרדיה. קייטי לדקי ומיסי פרנקלין יובילו את נשות הנבחרת האמריקאית, ואצל הגברים נראה גם את ריאן לוכטה שישחה בשני משחים אישיים: 200 חופשי ו-200 מעורב אישי.


 

 

 

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג