אליפות אירופה במים פתוחים: רודיטי סיים במקום ה-13, פביאן 14

השחיינית בת ה-30 קבעה את הישג השיא לישראליות באליפויות אירופה: "שמחה שהייתי שם לאורך כל הדרך". המאמן אמיר עופר: "משחה מצוין לאווה, אני בטוח ביכולות של מתן"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אווה פביאן באליפות אירופה | צילום: פאביו צ'טי, איגוד השחייה

מתן רודיטי סיים היום במקום ה-13 במשחה לעשרה ק"מ באליפות אירופה במים פתוחים המתקיימת בבלגרד. רודיטי, שייצג את ישראל במשחה זה במשחקים האולימפיים בפריז בעוד כחודש וחצי, קבע תוצאה של 1:50:46.4 שעות, לאחר שהיה בדבוקה הראשונה לאורך כמעט כל המשחה, אולם נחלש מעט בקילומטר האחרון. שני ישראלים נוספים השתתפו במשחה: יונתן אחדות סיים במקום ה-27 (2:01:14.0) וזיו כהן במקום ה-28 (2:03:54.2).

לכתבות נוספות בנושא:
שלי בובריצקי ואריאל נשיא העפילו לגמר הדואט החופשי
דריה גולובטי השוותה את השיא הישראלי ב-200 מטר חופשי
אדם מראענה: "זה חלום שהתגשם, יש לי צמרמורת כשאני מדבר על זה"

במקום הראשון סיים האיטלקי גרגוריו פלטריניירי האיטלקי הוותיק (1:49:19.6), שלאחר תקופה פחות טובה הראה שהוא נכנס לכושר בדיוק בזמן לפני פריז. פלטריניירי לקח נתיב שונה מהדבוקה בסיבוב האחרון, מה שהשתלם לו מאוד וסייע לו לפתוח פער בלתי מחיק לקראת הישורת האחרונה. בקרב על יתר המקומות על הפודיום, מארק אנטואן אוליביה הצרפתי סיים שני (1:49:41.0) ודוד בתלהם ההונגרי שלישי (1:49:41.2), כאשר הפער בין המקום השני לחמישי היה חמש עשיריות בלבד.

מתן רודיטי באליפות אירופה | צילום: פאביו צ'טי, איגוד השחייה

אווה פביאן קבעה הישג שיא לשחייניות ישראליות במשחה לעשרה ק"מ באליפות אירופה, לאחר שסיימה במקום ה-14 הכללי (מתוך 26 משתתפות). פביאן בת ה-30 שחתה מצוין וחכם, הייתה בחלק הקדמי רוב המשחה וסיימה בזמן של 2:01:40.5 שעות. שתי שחייניות ישראליות נוספות השתתפו במשחה: אופק אדיר בת ה-18 סיימה במקום ה-23 (2:10:44.1) ועדן גירלואנצה סיימה עשירית אחריה במקום ה-24 (2:10:44.2).

סיום המשחה היה דרמטי ביותר והוכרע בפוטו פיניש, כאשר לאוני בק הגרמניה ניצחה לאחר קאמבק גדול, עם זמן של 2:00:54.8 שעות, כשהיא מקדימה בעשירית את ברברה פוצובון האיטלקיה (2:00:54.9). שלישית הגיעה ג'וליה גבריאלסקי האיטלקייה (2:00:58.5).

פביאן, שתשתתף גם במשחה ל-5 ק"מ ו-4 מתוך ה-6 יתחרו בשליחים מיקס 4×1,500, אמרה בסיום: "היה ממש כיף, נהניתי, היה קשה ואני שמחה שהייתי שם לאורך כל הדרך".

המאמן אמיר עופר סיכם את שני המשחים: "אני גאה בשחיינים על המאמץ היום, הם עשו את המקסימום ונלחמו עד הסוף. לאווה היה משחה מצוין. עבור מתן התחרות הזאת היא תחנה בדרך למשחקים האולימפיים. הוא הפגין כושר מצוין לאחרונה בשתי תחרויות סבב מוצלחות וקבע שיא ישראלי ב-1500 חופשי. היום הדברים לא התחברו עד הסוף כמו שרצינו, אבל אני בטוח ביכולות שלו ויודע שהוא ימשיך להתאמן בשיא המוטיבציה לקראת פריז. גם שאר השחיינים כיוונו להגיע למיקומים גבוהים יותר, אבל לא הצלחנו היום. ננתח את המשחים ונחשוב מה צריך לשפר לקראת המשך התחרות ולמשימות הבאות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג